Tyttäreni käyttää vain mustia vaatteita!
Miten saisin hänet pukeutumaan värikkäämmin ja tyttömäisemmin. Tyttö on nyt 15 ja ihan kivan näköinen jos vain pukeutuisi erilailla.
Kommentit (66)
Musta kynsilakka on nykyään ihan massamuotia ja niin on myös rokahtava musta tyyli. Niitit ja musta ja maiharit on hipstereiden lempikamaa. Tossa ei oo nykymuodin mukaan mitään ihmeellistä. Jos et anna tytön ilmaista itseään nyt niin se sekoaa 18-vuotiaana ja ajaa päänsä kaljuksi... niin kuin minä ;D
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:56"]Mitä pahaa mustassa kynsilakassa on? [/quote] Näyttää suttuiselta, ja ikävä kyllä hutsumaiselta niinkuin muukin meikki yleensä, varsinkin nuorella. Mutta kertokaa miten saisin tyttären ymmärtämään miltä hän näyttää.
[/quote]
Vittuilu, haukkuminen, ja jatkuva ilkeily ja pilkkaaminen ovat yleensä tehokkaita keinoja jos haluaa manipuloida jotakuta joka kehtaa omata vääriä mielipiteitä tai tyylejä. Eri asia sitten kuinka eettistä tällainen on.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:43"]
Äidin oikeus päättää. Piste.
[/quote]
Äidin oikeus päättää ei yllä toisen kehoon tai omaisuuteen. Vaikka kuinka vituttaisi ja kirjoittaisi että PISTE.
Oli itsellänikin 13 - 15 vuoden ikäisenä halu pukeutua mustaan, värejä ei ollut ollenkaan, nyt 16vuotiaana pukeudun edelleen mustaan mutta olen ottanut vähän väriä mustan joukkoon, pääosin kuitenkin pukeudun mustaan. Onneksi äiti ei puutu pukeutumiseeni, en suvaitsisi yhtään ! (:
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:56"]Mitä pahaa mustassa kynsilakassa on? [/quote] Näyttää suttuiselta, ja ikävä kyllä hutsumaiselta niinkuin muukin meikki yleensä, varsinkin nuorella. Mutta kertokaa miten saisin tyttären ymmärtämään miltä hän näyttää.
[/quote]
Minäkin käytin mustia/tummia vaatteita n. 23-vuotiaaksi. Nykyään lähinnä vain kirkkaita värejä.
DDD Voi kauhia paikka sentään. Penskana munkaan vaatekaapista silloin 70-luvun lopussa ei löytynyt muuta kuin mustaa, mustaa ja mustaa. Huulipunakin oli mustaa. Tulee liikkis olo, kun katsoo niitä valokuvia.
Tavis keskiluokkainen minustakin sitten tuli eli olen kyllä syvästi varoittava esimerkki. On yliopistot käyty tunnollisesti ja nyt kidutaan asiantuntijatyössä odotellen kellon olevan sen verran, et pääsee vapaille, jonka vietän repäisevästi tähtiä tiiraamalla ja valokuvaamalla, Rooman historiaa tutkaillen, kiinan kieltä opiskellen ja vaatteita suunnitellen. Minustakin piti tulla tähtitieteilijä tai sit taiteilija, mut toimistorotta sitä vain on.
Kerro tämä lapsellesi, niin eiköhän penska hilpaise ostamaan punaista ja sinistä ja vihreää kaapit täyteen. Keltaistakin.
Itsekin pukeuduin pitkään vain mustaan, kun kärsin liikahikoilusta.
Kerro hänelle suoraan, että hän pukeutuu vähän synkeästi, ja että [hänelle sopiva väri]n sävyinen paita saisi hänet näyttämään [adjektiivi, joka häntä miellyttää]lta.
Vie hänet vaateostoksille ja tarjoudu maksamaan hänen paitansa, jos hän valitsee toisen värisen kuin mustan.
Kun tytöllä on värikkäämpi vaate päällä, sano pari kaunista sanaa uudesta lookista. Vaikka tyttö tuhahtelisi vastaukseksi, niin positiivinen palaute varmasti jää mieleen.
Näyttää vitusti paremmalta ku semmonen kaikki värit yhtä aikaa päällä -viritelmä. Hyväksy, ettei sinun mielipiteesi ole lapsesi tie, totuus ja elämä. Ihmiset tykkää eri jutuista.
Anna sen pukeutua miten tykkää. Huolestuisin enemmän jos näyttäis oikeesti joltain prostituoidulta, mutta musta väri ei yksinään sellasta tee. Mun äiti koetti vaikuttaa mun pukeutumiseen ja tyyliin. Ja nyt parikymppisenä sit on lävistyksiä ja tatskaa ja melkein pelkkää mustaa. Sano mitä sano, mä tykkään sellasesta ja se on ainoo, millä on väliä.
Mitäpä jos säkin alkaisit pukeutua mustaan? Olisitte niin samiksii?
Haluan vaan sanoo että toisin pukeutumisen haukkuminen,halveksiminen, kieltäminen jne. Vaikuttaa lapsen itsetuntoon, ja estää itseilmaisun vapauden. Mä oon 14, kohta 15v. Pukeudun tosi rock/punk -tyylisesti, eli niittisiä nahkatakkeja,paljon mustaa(myös muita värejä jonkun verran),paljon ketjuja housuissa,blondit hiukset,revittyjä farkkuja ja legginssejä, vahva silmämeikki jne. Kun alotin pukeutumaan näin 13- vuotiaana, sukulaiset sano huoraks,rumaks,ja kaikkea mitä vaan keksivät sanoo. Sama jatku monta kuukautta ja ALOIN VIILTELEMÄÄN PAHAAN OLOON. MIETTIKÄÄ MITÄ S**TANA PÄÄSTÄTTE SUUSTA.
Haluan toteuttaa itseeni niin pukeudun näin edelleen.Rakastan omaa tyyliäni ja sukukin alkaa jo sen hyväksyä. Tärkeintä on itse olla tyytyväinen omaan tyyliinsä. Kukaan muu ei saa siihen vaikuttaa! Sama asia musiikkityylissä ja kaikessa! Se on oma päätös.
Oi, kun tulee nuoruus mieleen sieltä 80-luvulta. Kaikki vaatteeni oli pelkkää mustaa, mustaa, mustaa. Ehkä muutama valkoinen paita. Niin ja bändipaidoissa saattoi olla jotain väriläiskiä. Ja oli sitä kauhiaa, hutsumaista mustaa kynsilakkaakin DDD. Oli bändiä (päästiin oikein levyttämäänkin ym hauskaa), omaa lehteä, taidenäyttelyä. Ihana nuoruus tuolla vireissä alakulttuureissa.
Nyt olen tavallinen duunari, asiantuntijana virastossa. Tosin musta on edelleen vaatetuksen pohjana, tulee olemaan aina. Ja ehkä mun pukeutuminen muutenkin on hieman poikkeava tavanomaisesta.
Niin minunkin tyttö :-) En ole vielä huolestunut...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:10"]Voit heittää meikitkin pois. Äidillä on oikeus päättää käyttääkö tyttö meikkiä. Tyttö on aikuisena kiitollinen.
[/quote]
Joo paskat. Tosta syntyy vain huonoa kitkaa suhteen välille ja tyttö alkaa varmasti kapinoimaan. Millon mammat tajuaa että lapset ei ole niiden omaisuutta. Terveisin saman kokenut