Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni käyttää vain mustia vaatteita!

Vierailija
08.02.2015 |

Miten saisin hänet pukeutumaan värikkäämmin ja tyttömäisemmin. Tyttö on nyt 15 ja ihan kivan näköinen jos vain pukeutuisi erilailla.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:53"]

Yleensä vanhempien valitsemat vaatteet ovat oksettavia. Nuoret jäävät kaveripiirien ulkopuolelle jos vaatteet eivät miellytä muita.

[/quote]

Näinpä. Äiti kyselee kammottavista vaatteista, että eikö olekin kaunis paita. Tosin tykkää myös mun valitsemista vaatteista useimmiten.

Vierailija
22/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa mustassa kynsilakassa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pukeutua miten haluaa. Äitini oli juuri tuollainen. Ainoastaan hänen valitsemiaan vaatteitaan sai pitää ja äiti myöskin määräsi esim. kynsilakan värin.

Yllättäen ei olla enää nykyään tekemisissä.

Vierailija
24/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Once you go black, you never go back :)
Mutta vakavasti puhuen, KAIKILLA on ollut noita vaiheita ja ne kuuluu teini-ikään. Mulla itselläni oli yläasteen aikana punk- räppi- ja hippi vaiheet ja hiuksissa kävi kaikki mahdolliset värit, sä oot päässyt vielä helpolla. Mun äitini on myöhemmin sanonut että seurasi kauhulla mun tyylejäni, ja varsinkin mun rastat oli kuulemma kova pala niellä :D mutta ikinä ei silloin ääneen arvostellut tai kieltänyt mitään, siitähän vasta helvetti olisi päässyt valloilleen

Vierailija
25/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:56"]Mitä pahaa mustassa kynsilakassa on?
[/quote]
Näyttää suttuiselta, ja ikävä kyllä hutsumaiselta niinkuin muukin meikki yleensä, varsinkin nuorella.
Mutta kertokaa miten saisin tyttären ymmärtämään miltä hän näyttää.

Vierailija
26/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:58"]

Once you go black, you never go back :) Mutta vakavasti puhuen, KAIKILLA on ollut noita vaiheita ja ne kuuluu teini-ikään. Mulla itselläni oli yläasteen aikana punk- räppi- ja hippi vaiheet ja hiuksissa kävi kaikki mahdolliset värit, sä oot päässyt vielä helpolla. Mun äitini on myöhemmin sanonut että seurasi kauhulla mun tyylejäni, ja varsinkin mun rastat oli kuulemma kova pala niellä :D mutta ikinä ei silloin ääneen arvostellut tai kieltänyt mitään, siitähän vasta helvetti olisi päässyt valloilleen

[/quote]

Mullakin oli aikamoisia rytkyjä yläkoulussa. Meikitkin välillä melkoisia, samoin hiukset. Lävistykset äiti kielsi, tosin niitäkin oli siitä huolimatta jonkin aikaa. Olen tyytyväinen, että sain kokeilla asioita ja olla onnellisesti oma itseni, vaikka jonkun mielestä olinkin friikki. Ei kaduta yhtään.

Vierailija
27/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:56"]Mitä pahaa mustassa kynsilakassa on? [/quote] Näyttää suttuiselta, ja ikävä kyllä hutsumaiselta niinkuin muukin meikki yleensä, varsinkin nuorella. Mutta kertokaa miten saisin tyttären ymmärtämään miltä hän näyttää.

[/quote]

Vaikka hän sinusta näyttäisi millaiselta, se ei muuta hänen mielipidettään omasta ulkonäöstään. Sinä et ole totuus.

Vierailija
28/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:41"]

Varmaan mielikin ajautumassa synkille poluille, ehkä tämä pukeutuminen on avunhuuto? Olet kyllä hyvä äiti kun osaat huolestua, nyt vaan keskustelette tai haette apua tämän solmun aukaisemiseen ennen kuin siitä umpisolmu.

[/quote]

Joo. Kohta se kuuntelee death metallia, viiltelee ranteitaan ja valuttaa verensä väärinpäin tehdyn pentagrammin päälle ja kutsuu saatanaa jumalattomiin sessioihin!

Tai sitten hän yksinkertaisesti vain pitää mustasta väristä. Niin minäkin tein tuossa iässä. Ja edelleen vaatetukseni on pääasiassa mustaa, joskus löytyy jotain punaista väriläiskänä.

Vierailija
29/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset käyttävät mustia vaatteita. Ankeaa katseltavaa aamuruuhkassa hautajaisvaatekansa.
Eli ihmekös tuo...

Olen varmaan Suomen ainoa nainen jolla ei ole yhtään - siis ei yhtään - mustaa vaatetta.

Vierailija
30/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan mustaa ja valkoista vaatteissa. Värit sotkettuna sinne tänne ei miellytä mun silmää. En ole saatananpalvoja ja myös uskovaisia kavereita löytyy, jotka käyttävät vain mustaa. Joten mikä ongelma?

Vierailija
31/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit heittää meikitkin pois. Äidillä on oikeus päättää käyttääkö tyttö meikkiä. Tyttö on aikuisena kiitollinen.

Vierailija
32/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaihe, tai voi olla mieltymys tuohon väriin. Muistakaa, musta on väri siinä missä keltainen tai punainenkin.

Minä aloitin mustiin pukeutumisen noin 13-vuotiaana, eikä se ole loppunut. Pidän siitä väristä suunnattomasti, ja edelleen 30 vuotta myöhemmin siihen pukeudun. Muistan että yläasteella äiti väkisin osti minulle valkoisen talvitakin, inhosin sitä yli kaiken, mutta pakko oli käyttää kun muutakaan ei saanut. Se oli HIRVEÄ. Ja sitten pakotti käyttämään kirkkaan vihreää kevättakkia ja siitäkin jäi traumat :)

Nyt mulla on edelleen mustat vaatteet (huom, myös hääpuku oli musta), kynnet välillä kirkkaan punaiset, oranssit, luumut tai mustat. Ihme ongelmia teillä, väri kuin väri. Teurastatteko keltaisia vaatteita käyttävät, joilla keltaiset kynnet? Kannatan!!! Ne on kamalia, ja jostain pahuudesta :)

Vierailija
33/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini valitti juuri samasta asiasta 15-vuotiaalle minulle vuonna 1980, erityinen harmin aihe tuntuivat olevan mustat, nauhalliset nilkkurini. Käytän mustia vaatteita yhä, koska pidän niistä, ja olen käyttänyt loppuun kymmenet mustat nauhanilkkurit vuosien varrella. Kaulahuivi on aina värikäs, siinä se ainoa myönnytys kolme vuosikymmentä sitten omaksuttuun väriskaalaan. Ja äitikin on jo tottunut!

Vierailija
34/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:10"]

Voit heittää meikitkin pois. Äidillä on oikeus päättää käyttääkö tyttö meikkiä. Tyttö on aikuisena kiitollinen.

[/quote]

Kuule, minä pukeuduin lapsena mustiin enkä voinut sietääkään meikkiä. Äitini PAKOTTI minut meikkaamaan, josta olen ihan oikeasti kiitollinen. Joten, kyllä, tyttö on äidin päätöksistä kiitollinen.

Vierailija
35/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:50"]

Että tuo kolmetoista vee kyllä sanoi hyvin tuossa, kyllä hameet ja hörselöt ovat naisellisempaa kuin nuo tyypilliset huppari jumit tuolla kylillä. :)

[/quote]

Missä ap edes on sanonut, että tytär pukeutuu goottityyliin? Nelonen epäili sitä, ja nyt kaikki laumana menee sen arvauksen perässä vai? Ap sanoi päinvastoin, että haluaisi lapsensa pukeutuvan tyttömäisemmin.

Ehkä hän pukeutuu nimenomaan poikamaisesti.

Vierailija
36/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:10"]

[/quote]

Ei toisen omaisuutta voi noin vain heittää pois. Saattaa lentää äidinkin kamppeet pihalle, kyllä se on sitten myöhemmin kiitollinen.

Vierailija
37/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:05"]

Suomalaiset käyttävät mustia vaatteita. Ankeaa katseltavaa aamuruuhkassa hautajaisvaatekansa. Eli ihmekös tuo... Olen varmaan Suomen ainoa nainen jolla ei ole yhtään - siis ei yhtään - mustaa vaatetta.

[/quote]

Sinähän olet varsinainen special snowflake.

Vierailija
38/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus. Anna pukeutua miten haluaa. Todennäköisesti tyyli muuttuu iäm myötä (ainakin mulla muuttui täysin päinvastaiseksi), mutta sun puuttuminen asiaan vain ärsyttäisi lastasi eikä auttaisi mitenlään. Oma äitini oli ihan samanlainen, ja siitä ei koitunut mitään hyvää.

Vierailija
39/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:05"]

Suomalaiset käyttävät mustia vaatteita. Ankeaa katseltavaa aamuruuhkassa hautajaisvaatekansa. Eli ihmekös tuo... Olen varmaan Suomen ainoa nainen jolla ei ole yhtään - siis ei yhtään - mustaa vaatetta.

[/quote]

Tuskin olet. Ystäväni on myös tällainen erikoisuus. Ja kirjoitustyylistä päätellen et ole hän. Itsellä taas ollut teinistä lähtien kaikki vaatteet mustia, joskus jopa kynsilakka! Ja ihan normaaliksi työssäkäyväksi keski-ikäiseksi itseni määrittelisin.

Vierailija
40/66 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän ei LAPSET meikkiä käytä. Monelta äidiltä unohtuu että alle 20v on vielä lapsi. Pakkelit naamassa pedofiilit raiskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä