Mitä mieltä Äidistä joka antaa lapsen adoptioon?
Mitä te ajattelette terveestä äidistä joka luovuttaa lapsensa adoptioon?
Kommentit (28)
En tykkää teosta, naisesta voin tykätä silti
Itse olen sosiaali-alalla ja ajattelen että vaikka on terve voi olla muita vaikeuksia. On parempi että lapsi saa kodin jossa lasta rakastetaan ja tsempataan, eikä lapsen tarvitse murehtia. Monia syitä on miksi adoptoidaan esim.Rahasta voi olla pulaa, voi olla psyykkisiä ongelmia tai muuten vain ei ole henkisesti valmis. Kuitenkin mielestäni on vähän itsekästä vain hylätä lapsi, koska lapsi on viaton eikä välttämättä ymmärrä miksi se oikea äiti ei häntä halunnut. Lapsi voi alkaa etsiä ongelmia itsestään. En kuitenkaan tarkoita omalla näkemykselläni mitään pahaa vanhemmille jotka lapsensa antavat adoptioon päinvastoin. Mieheni ja minä olemme adoptoineet 3 lasta. Meillä on myös 1 biologinen lapsi. 2 heistä olemme lastenkodista Suomesta ja yhden Kiinasta. Ihania lapsia kaikki oli se biologinen tai ei!
Sitä mieltä että hyvä että tiedostaa omat ongelmansa, ja antaa lapsen vanhemmille, jotka tahtovat ja pystyvät olemaan vastuullisia ja huolehtivia vanhempia.
Halveksin. Jos lasta ei halua pitää, abortti on inhimillisempi vaihtoehto. Ymmärrän silloin jos raskaus huomataan niin myöhään ettei aborttia enää saa JA on muuten ongelmallisia olosuhteita (raiskaus, lapsen/äidin vammaisuus, sairaus tms.)
Sitä mieltä, että äiti ei sitä varmaan kevein mielin tee ja todennäköisesti pyrkii toimimaan lapsen parhaaksi.
En tiedä miten terveys olisi tässä erityinen argumentti, sosiaaliset syyt voivat vaikuttaa enemmän. On voinut tapahtua jokin suuri käänne raskauden aikana ja lapsen vastaanottaminen on käynyt mahdottomaksi.
Jos alusta asti on selvää, että äiti ei voi tai halua huolehtia lapsesta (on esim. käyttänyt ehkäisyä oikein ja vastuullisesti, mutta se on pettänyt) on minusta viisainta tehdä abortti.
Nämä asiat eivät ole kovinkaan yksinkertaisia tai helppoja.
Tulee mieleen, että on mielenterveysongelmia, eikä osaa huolehtia ehkäisystä eikä hakeutua aborttiin...
Mä antaisin lapsen adoptioon jos tulisin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja aborttia olisi myöhäistä tehdä. En halua lapsia. Ja olen ihan normaali työssäkäyvä aikuinen.