Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapureiden reaktio itkevään taaperoon

Vierailija
08.02.2015 |

Päiväunet meni vähän plörinäksi. Ulkoilun takia tultiin vähän myöhässä kotia ja sitten piti saada ylivilkas/ yliväsynyt 2 vuotias päiväunille. N 12min hän itki kunnes vihdoin nukahti. Mitä tekee naapurit? Hakkaa kattoaan luudalla tämän 12 minuuttia. Mulla meni koko pelto herneitä nenään. Kyllä, tiedän, että näissä taloissa ei ole äänieristystä. Kyllä, tiedän väsyneen lapsen itkuraivareiden olevan rasittavia. MUTTA MITEN HELVETIS JOKU KATON HAKKAAMINEN AUTTAA!!! Saatana, että pistää vihaksi. Anteeksi kielenkäyttö mutta nyt vituttaa aikuisten oikeasti! Yritä siinä sitten nukuttaa lasta, kun alakerran aikamiespojat tekee lommoa kattoonsa. Jos ei ollut tarpeeksi haastavaa, annetaan vaan lisää murheita. Perkele. Tyhmintä tässä on, että ei me mun mielestä olla edes äänekkäitä naapureita. Meillä tulee joskus päivittäinkin kiukkuraivareita, mutta kyllä mä ihan puhumalla rauhoitan tilanteen ja normaalisti 5-10 minuutissa. Olenko mä väärässä/ kohtuuton? Mun mielestä naapureiden käytös on todella törkeää. Hepulit on ikäviä mutta ei niitä usein tapahdu + saan normaalisti lapsen rauhoitettua alle 10 minuutissa. Mitä mieltä on av-raati? Onko katon hakkaaminen OK? Ylireagoinko?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:40"]

Jos mä olisin kolmas naapuri, valittaisin isännöitsijälle kattoa hakkaavasta naapurista. Lapsen itku on ns. normaalin elämän ääniä ja hyväksyttävää elämistä, joka pitää kestää, vaikka ikävää onkin. Katon hakkaaminen taas ei ole, eli se voidaan tulkita usein toistuvana häiritseväksi elämäksi ja on peruste varoitukseen.

[/quote]

Mutta ensin pitää todistaa, että kattoon todella hakataan! Naapurit kerää aika äkkiä puolisen tusinaa nimeä kirjelmään, jossa kerrotaan ap:m perheen jatkuvasti häiritsevästä elämästä, rattaista rapussa jne.

[/quote]

Niin tai sitten naapurit kerää äkkiä puolisen tusinaa nimeä kirjelmään, jossa kerrotaan idiooteista kattoa hakkaavista naapureista.

[/quote]

Miksi keräisi? Se lapsen huuto on paljon laajemmalle leviävä ääni kuin kattoon/lattiaan hakkaaminen. Ja koska se huuto on ensin ja hakkaaminen reaktio siihen, niin naapureilla ei ole mitään järkeä kirjoittaa nimiään moiseen kirjelmään. Jos lasta ei huudateta => kattoon ei hakata.

[/quote]

Miten sä olisit "huudattamatta lasta"? Pienet lapset nyt vaan välillä huutaa, sellaista lasta ei ole olemassakaan joka ei jossain vaiheessa elämäänsä kiljuisi varttia kurkku suorana. Lapsilla ei itsehillintä vielä pelitä samalla tavalla kuin aikuisilla pitäisi. Näemmä tosin on niitäkin aikuisia joiden tunteiden sääntely ei ole kaksivuotiasta korkeammalla tasolla, vaan osoitetaan mieltä uhmakkaasti aivan naurettavista asioista.

Vierailija
22/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei hakkaa kattoa tai pattereita kuin hermoheikko yksilö. Ap, anna mielenterveystapauksen jäädä unholaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä mä olen liian lepsu mutta en tee naapureista ilmoitusta. En vielä ainakaan. Tämä oli ensinmäinen kerta, kun antoivat palautetta kattoa hakkaamalla. Ehkä heillä(kin) oli vaan tosi huono päivä. En nyt yhdestä kerrasta ala isännöitsiää kiusaamaan. Jos tästä muodostuu tapa, silloin toki teen asialle jotain. Ap

Vierailija
24/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:12"]

Tässä on kaksivuotias vastaan aikuinen ihminen. Kyllä se nyt on vaan niin, että aikuiselta pitää edellyttää aikuisen käytöstä, jos ei nyt ole kehitysvammainen. Valitus isännöitsijälle heti.

[/quote]

Miksi halveeraat kehitysvammaisia? He käyttäytyvät pääsääntöisesti paljon paremmin kuin ns. normaalit.

Vierailija
25/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluais olla kuulemassa, kun ap raivoaa omille lapsilleen. Tuosta katonhakkaamisestahan on jo aikaa ja vielä tulee höyryä kaikista rei´istä.

Vierailija
26/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:20"]

Tyhmintä tässä on, että ei me mun mielestä olla edes äänekkäitä naapureita. Meillä tulee joskus päivittäinkin kiukkuraivareita, mutta kyllä mä ihan puhumalla rauhoitan tilanteen ja normaalisti 5-10 minuutissa. Olenko mä väärässä/ kohtuuton?

[/quote]

Olet kohtuuton. Teillä tulee päivittäin kiukkuraivareita, joiden hiljentämiseen sinulla menee normaalisti jopa 10 minuuttia (ja epänormaalissa tilanteessa kauemminkin?). Meilläkin on kaksivuotias, mutta ei kyllä tule kiukkukohtauksia päivittäin, ehkä kerran viikossa jos sitäkään. Lapsi rauhoittuu heti, kun otetaan syliin. Säälin naapureitasi. He varmaan vihaavat teitä, eikä ihme, kun joka päivä joutuvat kuuntelemaan mukulanne huutoa. Ehkä kannattaisi suunnitella päiväjärjestys uusiksi, jospa se auttaisi pienen lapsenne oloa. Omppua tms. mukaan joka paikkaan, ulkoilulenkillä siivuja suuhun niin ei kiukuta, vaikka menisikin pitkäksi. Lopuksi, jos naapurit eivät miellytä, muuttakaa omakotitaloon.
[/quote]
Kirjoitin kyllä, että joskus päivittäin. Riippuu onko hyvä vaiko huono viikko. Kiukku ei tullut nälästä vaan väsystä, eli omena ei olisi auttanut tähän hätään. Onnekas olet, kun saat lapsesi tottelemaan halilla. Uhman iskiessä omani huutaa niin kauan kunnes tajuaa, että minä EN jousta. Päiväunet ovat pakollisia. Hampaiden pesu on pakollista. Yms, tms. Siinä me ollaan napit vastakkain niin kauan kunnes lapsi tajuaa, että en jousta. Yleensä saan asiani selitettyä kymmenessä minuutissa. Halit ovat toki ihania ja kovassa käytössä mutta en koe, että niistä on iloa uhmaan. Ap

Vierailija
27/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:19"]En haluais olla kuulemassa, kun ap raivoaa omille lapsilleen. Tuosta katonhakkaamisestahan on jo aikaa ja vielä tulee höyryä kaikista rei´istä.
[/quote]
Höyryä tulee ja paljon! Ei ole tapana lapsille huutaa mutta tänne on helppo tulla purkamaan kiukkua. Ap

Vierailija
28/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kaksivuotias vastaan aikuinen ihminen. Kyllä se nyt on vaan niin, että aikuiselta pitää edellyttää aikuisen käytöstä, jos ei nyt ole kehitysvammainen. Valitus isännöitsijälle heti.

Miksi halveeraat kehitysvammaisia? He käyttäytyvät pääsääntöisesti paljon paremmin kuin ns. normaalit.

En halveerannut. Tiedän, mitä tarkoittaa kehitysvamma. Tapauksista riippuen he ovat joko erittäin paljon tai jotkut lievemmin lapsen asteella.

Vierailija
29/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän molempia osapuolia. Lapsista lähtee ääntä, sen tietävät kaikki. Mutta sanonpahan vain sen, että se lasten suoranainen RÄÄKYMINEN on aivan järkyttävää kuunneltavaa. Ja ylipäänsä lasten sisällä mesoaminen. Jos sitä kuuluisi vaikkapa kerran päivässä muutaman minuutin, ei asia minua haittaisi. Meidän yläkerrassamme asuu lapsiperhe, ja joudun kuuntelemaan päivittäin sitä julmetun kirkumista, eikä se suinkaan kestä muutamaa minuuttia, vaan yleensä n.15 min. Ja on muuten äärimmäisen raivostuttavaa herätä viikon ainoana vapaapäivänä klo 6 aamulla siihen, kun yläkerran herranterttu saa jonkun lähes tunnin kestävän kohtauksen. Olen jo miettinyt, että asuukohan siellä useampi erityislapsi..
Tämän lisäksi pennut juoksevat rallia suoraan olohuoneemme yläpuolella niin että jytinä kuuluu + tähän hauskuuteen kuuluvat kiljumiset.
Emme hakkaa kattoa vaikka kirkuvatkin (kerran taas rallin ollessa käynnissä mieheni hermostui, pamautti kattoon ja ralli loppui), mutta joskus harvoin viikonloppuna emme niin välitä soitammeko musiikkia hitusen liian kovalla.

Vierailija
30/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin kolmas naapuri, valittaisin isännöitsijälle kattoa hakkaavasta naapurista. Lapsen itku on ns. normaalin elämän ääniä ja hyväksyttävää elämistä, joka pitää kestää, vaikka ikävää onkin. Katon hakkaaminen taas ei ole, eli se voidaan tulkita usein toistuvana häiritseväksi elämäksi ja on peruste varoitukseen.

[/quote]

Mutta ensin pitää todistaa, että kattoon todella hakataan! Naapurit kerää aika äkkiä puolisen tusinaa nimeä kirjelmään, jossa kerrotaan ap:m perheen jatkuvasti häiritsevästä elämästä, rattaista rapussa jne.

[/quote]

Niin tai sitten naapurit kerää äkkiä puolisen tusinaa nimeä kirjelmään, jossa kerrotaan idiooteista kattoa hakkaavista naapureista.

[/quote]

Miksi keräisi? Se lapsen huuto on paljon laajemmalle leviävä ääni kuin kattoon/lattiaan hakkaaminen. Ja koska se huuto on ensin ja hakkaaminen reaktio siihen, niin naapureilla ei ole mitään järkeä kirjoittaa nimiään moiseen kirjelmään. Jos lasta ei huudateta => kattoon ei hakata.

[/quote]

Katon hakkaaminen kantaa kyllä yleensä paljon pidemmälle kuin huuto. Runkoäänet kantavat kivasti rakenteissa.

Ja muutenkin harvinaisen idiootti ratkaisu, varsinkin kun lapsi ei siitä katon hakkaamisesta tajua hiljentyä ollenkaan, enintään päinvastoin. Jos toisen metelöinnistä järkevä ratkaisu on aiheuttaa itse lisää meteliä, tässähän kolmannella naapurilla, joka olisi vielä lapsen huudon kestänyt, mennä hermot paukuttamisen ja lapsen huudon yhdistelmään. Ja koska aikuinen ihminen ei nyt mitenkään voi hillitä itseään, eikä keksi järkevämpää ratkaisua, hän kääntää poppikoneesta nupit kaakkoon ja bassot täysille. Siitäkös neljäs naapuri, joka ei kahta ekaa kuullut ollenkaan, hermostuu, ja alkaa hakkaamaan pattereita. Viides suivaantuu ja menee paukuttamaan kattiloita parvekkeelle ja kuudes alkaa soittamaan trumpettia.

Tällä välin lapsi on jo nukahtanut, mutta kolmas-kuudes eivät siitä tiedä, joten yhä nousevasta metelistä johtuen vääntävät musiikit vielä lujemmalle ja hakevat kaveritkin apuun möykkäämään.

Rentouttavaa iltaa kaikille talossa!

Vierailija
31/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:35"]

En halveerannut. Tiedän, mitä tarkoittaa kehitysvamma. Tapauksista riippuen he ovat joko erittäin paljon tai jotkut lievemmin lapsen asteella.

[/quote]

He eivät ole lapsen asteella. He ovat aikuisia, joilla on aikuisen halut mutta rajoittunut ajattelukyky.

Vierailija
32/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Katon hakkaaminen kantaa kyllä yleensä paljon pidemmälle kuin huuto. Runkoäänet kantavat kivasti rakenteissa.

Ja muutenkin harvinaisen idiootti ratkaisu, varsinkin kun lapsi ei siitä katon hakkaamisesta tajua hiljentyä ollenkaan, enintään päinvastoin. Jos toisen metelöinnistä järkevä ratkaisu on aiheuttaa itse lisää meteliä, tässähän kolmannella naapurilla, joka olisi vielä lapsen huudon kestänyt, mennä hermot paukuttamisen ja lapsen huudon yhdistelmään. Ja koska aikuinen ihminen ei nyt mitenkään voi hillitä itseään, eikä keksi järkevämpää ratkaisua, hän kääntää poppikoneesta nupit kaakkoon ja bassot täysille. Siitäkös neljäs naapuri, joka ei kahta ekaa kuullut ollenkaan, hermostuu, ja alkaa hakkaamaan pattereita. Viides suivaantuu ja menee paukuttamaan kattiloita parvekkeelle ja kuudes alkaa soittamaan trumpettia.

Tällä välin lapsi on jo nukahtanut, mutta kolmas-kuudes eivät siitä tiedä, joten yhä nousevasta metelistä johtuen vääntävät musiikit vielä lujemmalle ja hakevat kaveritkin apuun möykkäämään.

Rentouttavaa iltaa kaikille talossa!

[/quote]

Aamen :D

Vierailija
33/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa itkeä eikä lapset ole etuoikeutettuja siihen, en mä ainakaan puuttuis siihenkään jos aikuinen itkisi n. 10 min päivässä niin että se kuuluisi naapuriin.

Vierailija
34/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttäisi enemmän vaikka parin tunnin sellonsoitto kuin 10 min itkut!

Vierailija
35/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:20"]

Tyhmintä tässä on, että ei me mun mielestä olla edes äänekkäitä naapureita. Meillä tulee joskus päivittäinkin kiukkuraivareita, mutta kyllä mä ihan puhumalla rauhoitan tilanteen ja normaalisti 5-10 minuutissa. Olenko mä väärässä/ kohtuuton?

[/quote]

Olet kohtuuton. Teillä tulee päivittäin kiukkuraivareita, joiden hiljentämiseen sinulla menee normaalisti jopa 10 minuuttia (ja epänormaalissa tilanteessa kauemminkin?). Meilläkin on kaksivuotias, mutta ei kyllä tule kiukkukohtauksia päivittäin, ehkä kerran viikossa jos sitäkään. Lapsi rauhoittuu heti, kun otetaan syliin. Säälin naapureitasi. He varmaan vihaavat teitä, eikä ihme, kun joka päivä joutuvat kuuntelemaan mukulanne huutoa. Ehkä kannattaisi suunnitella päiväjärjestys uusiksi, jospa se auttaisi pienen lapsenne oloa. Omppua tms. mukaan joka paikkaan, ulkoilulenkillä siivuja suuhun niin ei kiukuta, vaikka menisikin pitkäksi. Lopuksi, jos naapurit eivät miellytä, muuttakaa omakotitaloon.

[/quote]

Sä varmaan syötät mukulallesi rauhoittavia, normaali ton ikänen ole noin rauhallinen.

Vierailija
36/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:00"]

Lapsi saa itkeä eikä lapset ole etuoikeutettuja siihen, en mä ainakaan puuttuis siihenkään jos aikuinen itkisi n. 10 min päivässä niin että se kuuluisi naapuriin.

[/quote]

Minä kyllä puuttuisin, jos aikuinen parkuisi joka päivä kovaäänisesti niin, että naapurusto häiriintyisi. Mielenvikainen siellä silloin asuisi ja todennäköisesti tarvitsisi jonkinlaista apua.

Vierailija
37/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että naapuri luuli lapsen olevan yksin? Ja hakkasi kattoon, että äiti siellä ylhäällä, etkö kuule että lapsesi itkee?

Muistan kyllä itsekin millaista taistelua tuollaisen yliväsyneen kaksivuotiaan nukuttaminen voi olla. Normaalistihan tuollainen nukahti helposti rinnalle, mutta jos oli yliväsynyt, niin pakko oli hytkyttää kantoliinassa teknomusiikin tahdissa. Ja silti saattoi mennä puoli tuntia, ennen kuin uni tuli. Itkua ei onneksi sentään koko puolen tunnin edestä tullut.

Vierailija
38/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:20"]

[/quote]

[/quote]

Sä varmaan syötät mukulallesi rauhoittavia, normaali ton ikänen ole noin rauhallinen.

[/quote]

Tai uhma ei ole vielä tullut. Tai sitten peloitellaan hiljaiseksi.

Vierailija
39/55 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:00"]

[/quote]

Minä kyllä puuttuisin, jos aikuinen parkuisi joka päivä kovaäänisesti niin, että naapurusto häiriintyisi. Mielenvikainen siellä silloin asuisi ja todennäköisesti tarvitsisi jonkinlaista apua.

[/quote]

Tai vaikka juuri läheisensä menettänyt? En tarkoittanut että itkisi joka päivä koko elämänsä loppuun asti koska eihän lapsetkiin niin tee. Eiköhän yleensä lapsillakin mene kausittain nuo, vähän huonompi jakso ja vähän parempi jakso jne.jne.

Vierailija
40/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen itku on elämän ääni. Katon hakkaaminen ei ole ja AP:na valittaisin isännöitsijälle alakerran häirikkönaapurista sen jälkeen jos henkilölle puhuminen ei auta. Rakenneäänet kantautuvat paljon kauemmas kuin ilmaäänet, joten koko kerrostalo kiittää.

Halvoissa kerrostaloissa on elämää kellon ympäri ja se tuottaa ääntä. Ongelmia tämän kanssa tulee vasta kun böndet muuttavat kaupunkiin ja eivät tajua että siellä kerrostalossa ei ole eikä tule yhtä hiljaista kuin siellä entisessä maalaistalossa pellon keskellä. Tulee ymärtää että lapsi voi parkua vaikka kello kolme aamuyöllä ja vuorotyöläiset laittavat ruokaa, suihkuttelevat ja elävät muutenkin yöllä ihan siinä kuin päivätyöläinenkin päivällä. Maalaisille tuntuu olevan käsittämätöntä ymmärtää jopa sitä, että hiljaisuus ei tarkoita hiljaisuutta siinä mielessä ettei ääniä kuuluisi. Se tarkoittaa lähinnä sitä ettei keittiöremppaa aleta tehdä hiljaisuuden aikaan tai tauluja hakata kiinni seiniin ja pyritään lopettamaan esim. juhlat ennen hiljaisuutta jos mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi