raskausoireet ennen plussaa
Onko mahdollista että raskausoireita tulee reilusti ennen plussaa? Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä. Tänään meinasin syödä lempi juustoani, mutta haisi niin pahalle, että en voinut edes maistaa. Miehen mielestä hais sille mille aina ennenkin... ja sit maistuu metalli suussa.. luulotautia varmaan kun niin hartaasti toivoo.
Kommentit (7)
Jos menkkojen aika on vasta viikon päästä niin alkio olisi vasta kiinnittymässä tai juuri kiinnittynyt. Ei raskausoireet ala noin pian, menee hetken aikaa ennen kuin raskaushormonin määrä veressä alkaa nousta ja sitä myötä tulee oireet. Luulo-oireet on itsellenikin tuttuja ;)
Mulla on alkanut raskausoireet molemmissa raskauksissa viikko ennen oletettuja menkkoja. Ekaa raskautta osasin odottaa kun aloimme yrittää lasta, mutta toka lapsi oli ihan vahinko, ilmeisesti kumi rikki kun muuta loogista selitystä ei keksitty. Tokassa raskaudessa mulla iski siis taas oireet päälle viikkoa ennen ja tiesin heti, että olen raskaana vaikka en käsittänyt miten se olisi mahdollista kun oli kumi ollut käytössä. Panikoin miehelleni heti, että oon raskaana ja mies oli ihan, että etkai sä voi tietää ilman testiä ja tehtiinkin testi heti seuraavana päivänä ja plussahan se oli. Mulla siis oireina todella kipeät nännit ja viiltävät alavatsakivut joita ei ole ollut kuin raskauksien aikana.
Luulotaudin piikkiin se on varmaan vaan laitettava...
Mul kasvoi tissit melkeen koolla ennen plussaa. Hajuoireet tuli vasta rv 5-7 pintaan.
Nostaisin tätä, minulla tosin normaalisti alkaisi menkat hetkellä millä hyvänsä nyt, mutta on ollut suunilleen kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet: outoja mahakipuja, kuvotusta, maha hieman turvoksissa, nännit erinäköiset... Lisäksi mieskin on ihmetellyt älytöntä väsymystäni, olen alkuillasta nukahtanut pystyyn sohvalle jo parina iltana putkeen päiväunistakin huolimatta, vaikka ei aikaisemmin ole tällaista ongelmaa ollut. Himoinnut kaikkia outoja ruokia ja tullut verta nenästä.
Kroppani reagoi hyvin herkästi muutenkin kaikkeen, esimerkiksi kofeiiniin ja alkoholiin, joten nyt jännitellään vielä hetki, tuleeko plussaa vai miten käy.
Mulla hiukset rasvottuu alle päivässä, alavatsassa "tuulee" eli jotenkin kylmää, huimaa,
Kun kovasti toivoo kaikki on raskausoireita.. päänsärky, flunssa, kipeät rinnat tms..