Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin etten olekaan "pitkä nainen"

Vierailija
18.11.2021 |

Koko elämäni olen kuullut että olen pitkä, joka on vaikuttanut paljon itsetuntoon, sillä olen tuntenut olevani "huomiota herättävän ja epänormaalin pitkä". Tajusin nyt jo melkein 30-vuotiaana etten ole pitkä vaan keskipituinen, eli 170 cm. Normaali keskipituus naiselle. Eli minulla taitaa olla vaan normaalia lyhyempiä sukulaisia ja kavereita.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyillä naisilla on aina ongelmia pituutensa kanssa, pitkillä ei.

Miksihän sitten mun 179 cm pitkä tytär tekeytyy aina vähemmän pitkäksi esim. seisoma-asennolla ja minulla ei ole mitään ongelmia olla 161 cm lyhyt?

Itsetunto-ongelma.

Minulla on 181 cm pitkä tytär, hänellä on erittäin suora ryhti ja pystypäin kävelee.  Samoin teen minä 175-senttinen tappi.  Äitini jo aikanaan opetti, että ryhdin pitää olla hyvä eikä pituudessa ole mitään salailtavaa.

Sama täällä. Olen 175 cm ja minusta on kivaa olla pitkä(hkö), saan siitä voimaa, kun olen muiden päiden yläpuolella. Ei haittais jos olisin vielä vähän pitempi. En missään tapauksessa haluaisi olla lyhyt, siitä ei ole mitään hyötyä, pituudesta sen sijaan on.

Vierailija
82/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 168-senttisenä "pitkä tyttö" nuoruudessani, nyt näen jatkuvasti jotain 16-vuotiaita, jotka ovat mua päätä pidempiä.

N34

Joo sama täällä :D paitsi että olen 169cm :D

nykyteinitytöt on lähes järjestään yhtä pitkiä kun mun mies (180cm).

hah ja minä kun joskus luulin olevani pitkä!

N30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän sitten mun 179 cm pitkä tytär tekeytyy aina vähemmän pitkäksi esim. seisoma-asennolla ja minulla ei ole mitään ongelmia olla 161 cm lyhyt?

Itsetunto-ongelma.

Minulla on 181 cm pitkä tytär, hänellä on erittäin suora ryhti ja pystypäin kävelee.  Samoin teen minä 175-senttinen tappi.  Äitini jo aikanaan opetti, että ryhdin pitää olla hyvä eikä pituudessa ole mitään salailtavaa.

Sama täällä. Olen 175 cm ja minusta on kivaa olla pitkä(hkö), saan siitä voimaa, kun olen muiden päiden yläpuolella. Ei haittais jos olisin vielä vähän pitempi. En missään tapauksessa haluaisi olla lyhyt, siitä ei ole mitään hyötyä, pituudesta sen sijaan on.

"...mutta parisuhteessa haluan katsoa miestä ylöspäin ja näyttää pieneltä mieheen verrattuna"

Vierailija
84/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään muussa maassa eri ole samanlaista autistista pituuspakkomiellettä kuin Suomessa. Ja siis luonnollisesti naisten toimesta.

Miehen on oltava pitkä, naisen lyhyt. Niin kuuluu olla.

Kenellä tässä on pituuspakkomielle?

Vierailija
85/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ”ongelma” kuin aloittajalla. Olen vähän alle 170cm ja edelleen esim. töissä vähän minua lyhyemmät naiset pyytävät ottamaan tavaroita ylähyllyltä tms. kun olen muka niin pitkä.

Minulla oli myös itseäni pidempi työkaveri, jonka pituutta toistuvasti ihmeteltiin laumassa.

Suomessa on joku ihme lyhyiden naisten ihannointikulttuuri, tai ainakin lyhyyttä pidetään normina. Itse en kiinnitä ihmisten pituuteen kovinkaan paljon huomiota, ja itse pidän itseäni keskimittaisena.

Sama. En ole kuulevinaankaan tai kehotan ottamaan jakkaran.

Miksi haluat olla veemäinen, jos kerran helposti voisit auttaa? En voi käsittää.

Vierailija
86/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetunto-ongelma.

Hyvä että tykkäät. Tosin lyhyydestäkin kyllä on hyötyä,  esimerkiksi istumatilat ovat paljon mukavampia ja tilavampia. Pituudesta on hyötyä jos pitää ylettyä korkeammalle, muuta en keksi.

Vierailija
87/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, olen 170 cm ja olen mielestäni juuri keskimittainen ja jopa lyhyehkö.

Vierailija
88/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm on täydellinen pituus. Mä olen sen pituinen paksupohjaiset kengät jalassa ja on upeaa kun ylettää ylähyllylle. Mulle ne pari lisäsenttiä tuo jostain syystä itsevarmuutta. En missään nimessä haluaisi olla yhtään lyhyempi kuin olen.

Vierailija
89/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. 170-senttinen nainen on sopivankokoinen nainen 168-senttiselle laadukkaalle miehelle. Naisen maksimipituus on 175.

Vähintään 172 pitäisi miehen olla.

Vierailija
90/92 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itä suomesta ja aina ollut luokan pisin tyttö, nyt 170 cm. Minäkin olen aina kuullut miten pitkä ja iso olen, vaikka hoikka olenkin. Kyllä se nuorena oli ahdistavaa kun ajattelin olevani hirvittävän pitkä ja outo sen takia. Muut tytöt olivat lyhyitä. Nyt aikuisena ajattelen miten normaali olenkaan 😄 ja joskus ihmettelen miten lyhyiksi jotkut jäävät..

Vierailija
91/92 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan näkee entistä pitempää tyttöä ja naista ja se kertoo elintason noususta ja ihmisrodun kehityksestä.

Vierailija
92/92 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetunto-ongelma.

"...mutta parisuhteessa haluan katsoa miestä ylöspäin ja näyttää pieneltä mieheen verrattuna"

En halua. Olen seurustellut itseäni 10 cm lyhyemmänkin kanssa. Miehen pituudella ei ole merkitystä, miksi edes olisi?

T. 175 cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi