Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin etten olekaan "pitkä nainen"

Vierailija
18.11.2021 |

Koko elämäni olen kuullut että olen pitkä, joka on vaikuttanut paljon itsetuntoon, sillä olen tuntenut olevani "huomiota herättävän ja epänormaalin pitkä". Tajusin nyt jo melkein 30-vuotiaana etten ole pitkä vaan keskipituinen, eli 170 cm. Normaali keskipituus naiselle. Eli minulla taitaa olla vaan normaalia lyhyempiä sukulaisia ja kavereita.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplassa olet elänyt.

Vierailija
2/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut koko elämäni olevani pitkä ja olen 164 cm. Sukulaiset asuvat pohjoiset ja itseäni vanhemmat ovat tois lyhyitä. Joten aina olen siellä vieraillessa kuulla kuinka iso olen😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nuorten naisten keskipituus 173cm, olet lyhyt nainen.

Vierailija
4/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen naisen keskimääräinen pituus on 163cm, joten olet krskimääräistä pidempi.

Vierailija
5/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 168-senttisenä "pitkä tyttö" nuoruudessani, nyt näen jatkuvasti jotain 16-vuotiaita, jotka ovat mua päätä pidempiä.

N34

Vierailija
6/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun kuppikoko?

Vierailija
7/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei jengi enää osaa pitää päiväkirjaa? Pitääkö kaikista järjettömyyksistä avautua tänne?

Vierailija
8/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei jengi enää osaa pitää päiväkirjaa? Pitääkö kaikista järjettömyyksistä avautua tänne?

Kyllä pitää. Ei ole pakko lukea.

Vierailija
9/92 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 170-senttinen nainen on sopivankokoinen nainen 168-senttiselle laadukkaalle miehelle. Naisen maksimipituus on 175.

Vierailija
10/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. 2017 tilaston mukaan 18-29 -vuotiaiden naisten keskipituus oli 164.8

http://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html

Kyllä ainakin mun tyttären ikäisissä on paljon niitä n. 160 cm pituisia tyttöjä, vaikka toki oman tytön kaveripiiri sisältää enimmäkseen pitkiä tyttöjä. Tuo johtuu siitä, että harrastaa lentopalloa, joten kaveripiiri on muotoutunut sen mukaisesti. Mutta kun katsoo hänen lukion luokkakuvaansa, niin on selkeästi tytöistä pisin. Pituutta siis 179 cm.

Vierailija
11/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. 2017 tilaston mukaan 18-29 -vuotiaiden naisten keskipituus oli 164.8

http://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html

Kyllä ainakin mun tyttären ikäisissä on paljon niitä n. 160 cm pituisia tyttöjä, vaikka toki oman tytön kaveripiiri sisältää enimmäkseen pitkiä tyttöjä. Tuo johtuu siitä, että harrastaa lentopalloa, joten kaveripiiri on muotoutunut sen mukaisesti. Mutta kun katsoo hänen lukion luokkakuvaansa, niin on selkeästi tytöistä pisin. Pituutta siis 179 cm.

Oikein hyvä pituus tytölläsi. Tuo löytämäsi naisten keskipituus on todella lyhyt. Olisin luullut, että nuorten naisten keskipituus on tuo 173.

Vierailija
12/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ”ongelma” kuin aloittajalla. Olen vähän alle 170cm ja edelleen esim. töissä vähän minua lyhyemmät naiset pyytävät ottamaan tavaroita ylähyllyltä tms. kun olen muka niin pitkä.

Minulla oli myös itseäni pidempi työkaveri, jonka pituutta toistuvasti ihmeteltiin laumassa.

Suomessa on joku ihme lyhyiden naisten ihannointikulttuuri, tai ainakin lyhyyttä pidetään normina. Itse en kiinnitä ihmisten pituuteen kovinkaan paljon huomiota, ja itse pidän itseäni keskimittaisena.

Vierailija
13/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ”ongelma” kuin aloittajalla. Olen vähän alle 170cm ja edelleen esim. töissä vähän minua lyhyemmät naiset pyytävät ottamaan tavaroita ylähyllyltä tms. kun olen muka niin pitkä.

Minulla oli myös itseäni pidempi työkaveri, jonka pituutta toistuvasti ihmeteltiin laumassa.

Suomessa on joku ihme lyhyiden naisten ihannointikulttuuri, tai ainakin lyhyyttä pidetään normina. Itse en kiinnitä ihmisten pituuteen kovinkaan paljon huomiota, ja itse pidän itseäni keskimittaisena.

Ehkäpä ei kuitenkaan ole.

Vierailija
14/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ei kuitenkaan ole.

Tai sitten on.

Vierailija
15/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä naisilla on aina ongelmia pituutensa kanssa, pitkillä ei.

16/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. 170-senttinen nainen on sopivankokoinen nainen 168-senttiselle laadukkaalle miehelle. Naisen maksimipituus on 175.

En edes katso tuon mittaiseen mieheen siinä mielessä.... Sorry vaan

Ehkä joku muu on toista mieltä

Vierailija
17/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyillä naisilla on aina ongelmia pituutensa kanssa, pitkillä ei.

Miksihän sitten mun 179 cm pitkä tytär tekeytyy aina vähemmän pitkäksi esim. seisoma-asennolla ja minulla ei ole mitään ongelmia olla 161 cm lyhyt?

Vierailija
18/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En ole kuulevinaankaan tai kehotan ottamaan jakkaran.

Vierailija
19/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 161cm ollut aina pieni. Nykyään kun kuljen kaupassa ryhti ojossa huomaan että on tosi paljon minua lyhempiä ihmisiä, ihan miehissäkin.

Vierailija
20/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 senttinen kokee olevansa epänormaalin pitkä…? Minä olen 176 cm. Olen pitkä, mutta en poikkeuksellisen pitkä, saatika epänormaalin pitkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi