Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin etten olekaan "pitkä nainen"

Vierailija
18.11.2021 |

Koko elämäni olen kuullut että olen pitkä, joka on vaikuttanut paljon itsetuntoon, sillä olen tuntenut olevani "huomiota herättävän ja epänormaalin pitkä". Tajusin nyt jo melkein 30-vuotiaana etten ole pitkä vaan keskipituinen, eli 170 cm. Normaali keskipituus naiselle. Eli minulla taitaa olla vaan normaalia lyhyempiä sukulaisia ja kavereita.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyillä naisilla on aina ongelmia pituutensa kanssa, pitkillä ei.

Miksihän sitten mun 179 cm pitkä tytär tekeytyy aina vähemmän pitkäksi esim. seisoma-asennolla ja minulla ei ole mitään ongelmia olla 161 cm lyhyt?

Koska ihmiset ovat yksilöitä. Ja tyttäresi on nuori. Ja sinä olet todella lyhyt verrattuna häneen.

Vierailija
22/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

170 senttinen kokee olevansa epänormaalin pitkä…? Minä olen 176 cm. Olen pitkä, mutta en poikkeuksellisen pitkä, saatika epänormaalin pitkä.

Et ole pitkä vaan keskimittainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän sitten mun 179 cm pitkä tytär tekeytyy aina vähemmän pitkäksi esim. seisoma-asennolla ja minulla ei ole mitään ongelmia olla 161 cm lyhyt?

Koska ihmiset ovat yksilöitä. Ja tyttäresi on nuori. Ja sinä olet todella lyhyt verrattuna häneen.

Nuorilla on myös ihme angsteja.

Vierailija
24/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm on selvästi keskimittaa pidempi. Olen itse 170 cm ja suurin osa naisista on minua lyhyempiä, esim. olen pisin nainen tiimimme naisista.

Vierailija
25/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa aikuisen naisen keskipituus on tällä hetkellä 167 senttiä ja miehen 180 senttiä."

Olen itse 173 cm ja minun on vaikea löytää farkkuja omassa koossani jotka eivät ole liian lyhyitä, useat farkut ovat nilkkapituisia, vaikka niin ei olisi tarkoitus.

Vierailija
26/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa aikuisen naisen keskipituus on tällä hetkellä 167 senttiä ja miehen 180 senttiä."

Olen itse 173 cm ja minun on vaikea löytää farkkuja omassa koossani jotka eivät ole liian lyhyitä, useat farkut ovat nilkkapituisia, vaikka niin ei olisi tarkoitus.

Sinulla on suhteessa pitkät jalat.

Vierailija
27/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elin kuplassa koko nuoruuden.Luulin olen pitkä nainen. Kun vaihdoin korkokengät lenkareihin eläkelle siirtyessäni,Huomasin olen tosi lyhyt vain 165 cm.

Vierailija
28/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun kaveri jaksaa aina toitottaa kuinka PIENI hän on. Aina ollut kuulemma luokkansa pienin.

On siis 163cm ja 65kg. Minä olen kuulemma valtavan pitkä ja iso hänen mielestään. Olen 170cm ja saman painoinen..

Vierailija
29/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun kaveri jaksaa aina toitottaa kuinka PIENI hän on. Aina ollut kuulemma luokkansa pienin.

On siis 163cm ja 65kg. Minä olen kuulemma valtavan pitkä ja iso hänen mielestään. Olen 170cm ja saman painoinen..

Huomaatko? Lyhyet naiset vertaavat itseään pitkiin.

Vierailija
30/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän olevani lyhyt verrattuna tyttööni. Se ei tässä ollut pointti se meidän välisemme pituusero, sillä tyttö tekeytyy lyhyemmäksi aina. Jopa joukkuekuvassa muiden pitkien tyttöjen seassa.

Vierailija
31/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän olevani lyhyt verrattuna tyttööni. Se ei tässä ollut pointti se meidän välisemme pituusero, sillä tyttö tekeytyy lyhyemmäksi aina. Jopa joukkuekuvassa muiden pitkien tyttöjen seassa.

Olet kasvattanut hänet häpeämään pituuttaan. Onneksi olkoon.

Vierailija
32/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä toi 163 ei edes ole lyhyt. Ehkä joku 150cm on lyhyt..

Vierailija
33/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on pitkien naisten ryhmä jossa vaatimuksena on olla 170cm tai sen yli.

Vierailija
34/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kasvattanut hänet häpeämään pituuttaan. Onneksi olkoon.

Olin lapsena pitkä (nyt aikuisena 170cm). Olin pidempi kuin minua pari vuotta vanhemmat serkut. Sukulaiset aina toitottivat, että kuinka pitkä tyttö tuo Maija on. Vaikka kukaan ei sitä pituutta voivotellut niin silti häpesin sitä. Vihasin kun meistä otettiin yhteiskuvia. Seisoin niissä kuvissa aina lysyssä, etten olisi pidempi kuin muut.

Nyt en ymmärrä mikä siinä pituudessa hävetti tai oli häpeän aihe. Nykyään olen ihan tyytyväinen. En pidä itseäni pitkänä vaan ihan normimittaisena.

Vierailija
35/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä toi 163 ei edes ole lyhyt. Ehkä joku 150cm on lyhyt..

Mun mielestä 163 on lyhyt. 168 on tästä vinkkelistä normaalimman pituinen.

177 cm.

Vierailija
36/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa nuorten naisten keskipituus 173cm, olet lyhyt nainen.

Ei pidä paikkaansa.

http://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html

Vierailija
37/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä sitä ihan itseltäsi.

Olen 178 cm ja äiti 163 cm ja ei muuten ole äiti ikinä sanonut jotain tuollaista. Hänen mielestään pitkät naiset ovat ihan normaali juttu, kun omissa siskoissaan on pitkiä. Koko sinun kommenttisi paljastaa jotain.

Vierailija
38/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää miksi ne ovat aina jotain 170cm naisia jotka korostavat olevansa pitkiä naisia?

Miehenä pidän erottuvan pitkänä naista joka on keskivertomiestä pidempi.

Te naiset toki näette asian eri tavalla koska vauhkoilette jatkuvasti pituuksista ja pituuseroista.

Vierailija
39/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miksi ne ovat aina jotain 170cm naisia jotka korostavat olevansa pitkiä naisia?

Miehenä pidän erottuvan pitkänä naista joka on keskivertomiestä pidempi.

Te naiset toki näette asian eri tavalla koska vauhkoilette jatkuvasti pituuksista ja pituuseroista.

Eivät esim. pitkät naiset vauhkoile pituuseroista. He vain ovat mitä ovat. Lyhyet naiset sitten vertailevat ja kertovat olevansa kateellisia ja niin edelleen.

Vierailija
40/92 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 168cm pitkä kaveri joka pitää itseään pitkänä. Ilmeisesti on saanut kuulla olevansa pitkä. En pidä häntä pitkänä kyllä itse.

Minä olen 164cm ja en pidä itseäni lyhyenä enkä pitkänä ja keskimittainen olenkin.

Minua itseäni taas luullaan usein pitkäksi. Sitten yllätytään kun tulevat viereeni että en niin pitkä olekaan.

Itselläni taas on pelkkiä pitkiä kavereita ja olen lyhyin minun lapsuudenperheessäkin. Tai ei nyt pelkkiä pitkiä kavereita mutta suurin osa on itseäni paljon pitempiä eli lähempänä 180cm. Siksi en osaa pitää 168cm erityisen pitkänä.

Käytin joskus aina korkokenkiä ja varmaan siitä syystä kun kaveritkin pitkiä. Ei ole kiva kävellä siellä alempana 😅 Enää en käytä kuin harvoin.

Tämän olen kuullut usein että en voi laittaa korkokenkiä kun olen niin pitkä. En toki osaa samaistua mutta olen silti aina ihmetellyt että pitkät ei voisi pitää korkokenkiä.

Nyt alkaa mennä jo niin aiheen vierestä että lopetan tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän