Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko emäntä -sanalla negatiivinen kaiku?

Vierailija
08.02.2015 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta jossa paksujalkaisesta ihmisestä  käytettiin termiä emäntä -vaikutelma.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoisessa suhteessa, jossa molemmilla on itsetunto ja sivistys kohdillaan käytetään etunimiä tai mieheni/vaimoni. Humaltuneena mieheni käytti sanaa "akka" kun meuhkasi kavereilleen, että minun akkani on parempi erämies kun yksikään teistä, mutta se meni uhoamisen piikkiin. "Emäntä" taas on seksin tappaja, kannatta harkita mitä sanoja viljelee omilla maillaan. Sen edestänsä niittää mitä takana kylvää.

Vierailija
22/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalossa voi olla emäntä. Itse en tod asu maalla ja mies lähtis vaihtoon jos sanois mua emännäksi. Ihan kauhee sana. Emäntä tarkoittaa läskiä esiliinassa, kouluja käymätön. Sivistymätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehet, jotka käyttää vaimostaan nimitystä "meidän äiti" tai "meidän mamma". Oisko jo aika vieroittaa.. argh.

Vierailija
24/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrt. siivooja, pyykkimuija....

Vierailija
25/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä on kyllä todella typerä ja halventava sana käyttää puolisosta, ellei tämä ole maatalon emäntä. Samaa sarjaa eukon ja akan kanssa.

Vierailija
26/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes asuisin landella, voisin ymmärtää, että mies käyttäisi minusta nimitystä emäntä, tosin en siitä tykkäisi, ja kertoisin sen kyllä asap.

Vierailija
27/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mieltänyt emäntää mitenkään negatiiviskesi, tavallaan isännän feminiiniseksi vastineeksi. Nyt kuitenkiin tuli mieleen, että tuo tulee varmaan emä sanasta, jota tunnetusti käytetään eläimistä. En nyt ole sitten enää ihan varma. En kylläkään usko, että tuolla pyritään mitenkään tietoisesti omaa vaimoa halventamaan. Aika monet käyttävät vaimostaan hallitus nimitystä, kun on päätöksenteosta kyse.

Vierailija
28/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isäntäkään ole yhtään sen parempi. Junttimiehiä voidaan kutsua sillä.

Vierailija
29/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:58"]

Mieluummin olen emäntä, kuin ämmä tai muija.

[/quote]

Minä en ole mikään noista.

Vierailija
30/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni puhuu usein muijasta. Tyyliin "oltiin muijan kanssa kylpylässä viikonloppuna." Aluksi otti korvaan, enää en jaksa välittää. Ei tarkoita pahalla. Edellinen kutsui mammaksi -> on edellinen tosiaan se.

Vierailija
31/31 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen emäntä, ja olen ylpeä siitä! Mieheni on isäntä, ja paras isäntä onkin, eli tässä tapauksessa on vakka kantensa löytänyt :D. En koskaan kutsu miestäni isännäksi, eikä hän kutsu minua emännäksi, vaan kutsumme toisiamme nimillämme tai hellittelysanoilla. Olen ollut emäntä jo pikkutytöstä asti, enkä häpeä sitä. Kun meille tulee vieraita, niin alan välittömästi emännöimään, en mahda sille mitään :D. Emäntä on minulle arvonimi, ja hautakiveeni saa kirjoittaa tekstin: Tässä lepää hyvä emäntä. 

Terveisin, nimim. Emäntä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi