thaimaan matka varattu. kaverilta kuullut huonoja kokemuksia paikasta
eli siellä tosi likasta ja mihinkään hierontoihin/hoitoihin ei uskalla mennä, ettei vaan tartu mitään tauteja tai tms. Liian kuumakin kuulema oli, yms
onkos muita thaimaassa käyneitä? eli onkos tosi?
Kommentit (27)
Hotellit ovat ihan ultrasiistejä. Paikalliset ihmiset asustelevat kyllä kaikenlaisissa rötisköissä, osa siistimpiä osa ihan kamalia. Mutta niissähän ei turistit juuri vieraile.
Näiden kahden matkan aikana en ole kertaakaan nähnyt esim. torakoita hotelleilla. Kun taas esim. Kanarian saarilla ja Kreikassa olen nähnyt. Hotellien hoidot ja hieronnat tehdään yleensä spa-osastoilla, jotka ovat paljon paljon hienompia kuin suomalaiset vastaavat. Olen käynyt jalkahoidossa ihan rannalla pystytetyssä kojussakin ja sielläkin oli ihanan kukkaistuoksu ja siistiä.
Kaverisi mielipiteet ovat siis todella todella outoja. Jotenkin tulee mieleen ihmiset joiden kannattaa pysyä ihan vain kotona, jos noin epäluuloisia ovat tautien suhteen. Kas kun uskaltavat mennä edes suomalaiseen uimahalliin ;)
Lämmin Thaimaassa on ilman muuta. Mutta meren rannalla ei ole liian kuuma. Yleensä hotellit on meren rannoilla tai kannattaa ainakin ottaa sellainen. Mutta esim. Turkissa ja Kreikassa on kesällä paljon kuumempi kuin Thaimaassa. Päivälämpö oli thaimaassa aika vakiot 30-34 astetta ja yöksi siellä viilenee mukavasti (n. 23-25 astetta). Esim. Brasiliassa kun olimme, niin yölläkin lämpötila pysytteli 30 tuntumassa ja oli todella kostea ilmasto. Thaimaa oli mielestäni kivempi ilmastoltaan.
Ihana maa, hyvä palvelu, hotellit luxusluokkaa, rannat upeita, halpa maa. Nauttikaa.
Taitaa olla kaverit kateellisia.
Siis aivan upea maa.
Ollaan käyty useasti ja monessa eri paikassa.
Voisimpa asua sielä aina.
Nauttikaa.
ja minusta ei kyllä tullut mitään Thaimaan ystävää. Hotellialue oli kyllä siisti ja hieno, mutta kun lähdit sen ulkopuolelle, sai kyllä Suomen hygieniatasoon totuttunut kauhistella. Useissa ravintoloissa ei esim. ollut vessassa juoksevaa vettä laisinkaan. Kädet olisi pitänyt pestä isossa vesitynnyrissä ja samasta heitettiin vettä myös pönttöön. Minä sairastuin voimakkaaseen vatsatautiin, vaikka käytin käsidesiä koko ajan. Kaksi päivää meni hotellihuoneessa kuumeessa ja oksennellessa, kunnes antibiootit purivat. Minulla oli tosin parempi tuuri kuin hotellinaapurillamme, joka sairastui dengue-kuumeeseen ja makasi hotellissa melkein koko loman ajan. Ja myös kuumuus oli aika yllätys, kun olen aikaisemmin lomaillut vain Etelä-Euroopassa. Myös lentomatkat ottivat voimille ja kotiinpaluun jälkeinen aikaeroon tottuminen vei kokonaisen viikon. Joten ensi talvena tuskin matkataan Thaimaahan. Toivottavasti teidän matkanne on mukavampi.
taitaa todellakin olla kaverit kateellisii...
olimme kolme viikkoa pari vuotta sitte tyttäremme (silloin n. 2v) kanssa phuketissa. nautimme matkasta, aivan upeaa! hotellit siistejä, ravintolat siistejä, kaupat, basaarit, baarit, hyvässä kunnossa. toiset paremmassa ja toiset vähän huonommassa. parhaimmat ja edullisimmat ruuat syötiin ns. muovituoli ravintoloissa, ilman mitään tauteja! käsidesii käytettiin alkuun, mutta jätettiin sitten sekin pois, turhaa hösäämistä, ainakin meidän mielestä.
thaimaalaiset ovat erittäin iloisia ja avuliaita ja rakastavat lapsia todella paljon!
en minä voi ainakaan muuta kuin suositella, tottakai maalaisjärki pitää olla mukana, mutta niinhän sen pitää olla joka paikassa reissatessa!
unohtakaa haukut, ja keskittykää tulevaan lomaanne ilman ressii, kyllä se menee ihan varmasti upeasti!
itse olisimme jo lähteneet toistamiseenkin, tosin bangkokiin lentäen, mutta valitettavasti työtilanne perheessämme ei ole antanut mahdollisuutta, ja keväällä se ei tule onnistumaan raskautumisen johdosta, mutta ihan varmasti ensi vuoden syksynä, jos vain suinkin mahdollista, suuntaamme thaimaahan ja tiedän jo nyt että tulemme nauttimaan matkastamme!
olen melkein unohtanut kaverin kommentit pois mielestäni ja odotan matkaamme jo innolla. Kiitos tsemppauksista ja saa laittaa lisääkin kokemuksia jos on. :)
-ap
Tuli ihan mitta täyteen sitä touhua, Phuketissa ja Krabissa oltiin. Monet käy kerran ja se riittää..
Me ollaan myös lähdössä Thaimaaseen (Phuket / Karon beach)kahdeksi viikoksi 7kk kaksosten kanssa, onko kellään kokemuksia vastaavasta?
Hei,
Ihan huoletta voitte matkustaa lasten kanssa.
Toki pitkät lennot n. 10 h.
Kannattaa varata tasokas hotelli esim.
http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/thaimaa/phuket/karon-beach/blue-star… tai http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/thaimaa/phuket/kata-beach/centara-ka…
Kannattaa myös huomioida, että bakteerikanta on erilainen kuin Suomessa.
Olen käynnyt taihmaassa 7 kertaa 2 kertaa Huahinissä ja 5 kertaa pattajalla.Tykkään kovasti ainostaan lentomatkat on Liian pitkiä.10+ Matkat ilmasto on valtavan hieno,aion lähteä taas helmikuussa Pattjalle,trv.seku.
Maaliskuussa oltiin Phuketin Kata beachillä 2 viikkoa, 4 ja 1,5 vuotiaiden lastemme kanssa. Hotellialue oli todella siisti eikä sen ulkopuolellakaan mitään törkyä näkynyt. Ihmiset iloisia ja ystävällisiä, ruoka hyvää. Käykää ottamassa hoitoja paikallisissa, hotellissa aika kalliita. Kuuma siellä oli, mutta lasten kanssahan sitä tuli oltua lähinnä uima-altaassa joten ei kuumuus paljo haitannu ja muutenki kuumin aika vietettiin hotellihuoneessa päikkäreiden merkeissä. Kaikin puolin ihana paikka, suosittelen! Oikein mukavaa reissua teille!!
Kun matkustatte Thaimaahan, niin varatkaa tasokas hotelli. Hinta ei ole merkittävästi suurempi.Neljä tähteä on jo ihan hyvä.
Olemme olleet 2xAo Nangissa,Phuketissa kerran ja tammikuussa 2010 lähdemme Khao Lakiin.Hieronnassa olemme käyneet muualla, kuin hotellissa.Hot oil Massage on aivan ihana kokemus.Ruokaa olemme ostaneet myös katukeittiöstä (pad Thai)hintaan 35thb.Bangok on liian kuuma ja meluisa. Kerran kuitenkin kannattaa käydä sekin paikka katsastamassa.Ens vuonna ehkä menemme sitten Koh Lantalle tai Koh Samuille.
Ja sitten - kannattaa ehdottomasti mennä snorklailemaan eväät mukana (banaaneja kaloille)
Hyvää matkaa kaikille Thaimaaseeen menijöille!
kyllä on höpö puhetta,että on likaista,ei ainakaan hotelleissa,on käyty pienten lasten kanssa ja aikuisten kesken,on tähän mennessä olleet onnistuneita reissuja.Täytyy vain pitää huoli,että syö hyvin kypsennettyä ruokaa,bakteerikantahan siellä on eri ja siellä on tosi lämmintä,mutta ilma on tosi kostea ja ennen kaikkea,Thaimaalaiset huomioivat lapset tosi hyvin ,ei muuta kuin nauttikaa lomasta,lento on vain niin tuskallisen pitkä
Olemme menossa maaliskuussa Phukettiin, silloin kaksoset 6kk. Nyt vähän aprikoin ruokien suhteen.. maidon ja puuron voi ottaa mukaan jauheena mutta entäs muut, onko kokemuksia kaupan valikoimista purkkiruoat ja vaipat,löytyykö?! Entä onko tietoa apteekissa (suomessa) myytävistä "aurinko lukko paidoista" pitää kuulemma säteet ulkopuolella kun vauva auringossa. Miten aikaero, onko mennyt ekat yöt valvoessa?
Olisi kiva vaihtaa kuulumisia muiden matkailijoiden kanssa, ollaan aina reissattu paljon ja nyt ekat lapset joiden myötä matkailu tapa muuttuu tyystin:)))
Vaippoja löytyy marketeista ja pikku kaupoista tosi hyvin. Vauvojen purkkiruokavalikoimaa en niin ole seurannut, mutta jonkinlaisia toki löytyy, samoin puuro- ja maitojauheita sekä purkkimaitoja erilaisia. Eli vaippoja en ainakaan kantaisi Suomesta asti kuin vähän alkuun pääsemiseksi!
Aurinkosuojapaidat on hyviä, mutta tuonikäiset täytyy kyllä pitää poissa auringosta. Thaimaassa herkkäihoisena suomalaisena olen palanut jopa varjossa vaikka suojavoidetta on ollut käytössä.
No niin, tämä on sitten taas näitä asioita joita varmasti ei järjellä ajatella. Kalojen ruokavalioon ei kuulu banaanit kuten eivät myöskään leivät joita kalaparoille myös turistien toimesta syötetään (monet retkijärjestäjät ottavat leipää mukaan retkiveneeseen ja antavat turistien syöttää kaloja) Olen sukeltaja ja vieraillut thaimaassa yli 40 kertaa ja meren ekosysteemi on jo pahasti häiriintynyt, jos kuitenkin vain ihailisitte snorklausretkillä vedenalaista maailmaa ja unohtaisitte kalojen ruokinnan. Kalat eivät nälkään kuole ilman banaanejanne :)näin lastenlapsennekin saisivat vielä nauttia kalojen katselusta. Mukavia Thaimaan matkoja kaikille.
Ihan kauheeta joo jos ihan oikeaa banaania mereen heittää. Siitä meri sairastuu ihan just. Kamalaa ihan oikeesti:D
Neljä tuttavaani on kuollut saatuaan Thaimaasta rajun ja tappavan bakteeritartunnan, jota ei ole voinut parantaa. Yhdestä heistä oli juttu TV:ssäkin. Kyse oli nuoresta terveestä miehestä, joka oli tyttöystävänsä kanssa matkalla, joka päättyi kuolemaan sairaalassa. Kaikki elintoiminnot loppuivat vähitellen, eikä mikään auttanut.
Thaimaa on erittäin vaarallinen tautien ja tartuntojen suhteen, mutta hyvällä onnella saattaa elää siellä muutaman vuoden, eli tauti iske jo aiemmin.
Näistä kuolemista ei puhuta riittävästi, sillä se olisi myrkkyä matkojen järjestäjille ja myös Thaimaan turismille.
kaverisi lienee oikeassa, kuumaa ja likaista sekä basilleja on kaikkialla. älä riskeeraa ja jätä väliin.
Moi, on hyviä kokemuksia ja tässä onkin meidän kertomus Thaimaan matkasta viime talvelta: http://aurinkovarjo.net/index.php/matkakertomukset/112-thaimaa-bangkok-…
Onko ihmiset noin kateellisia toisille kun pääsevät lomalle ja itse jäävät rannalle ruikuttamaan !! mielestäni hotellit erittäin siistejä ja hygienia hotelleissa todellakin toimii paremmin kuin suomessa . Todellakin näkemisen ja kokemisen arvoinen paikka !!!