Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan wilma-viestin sanavalinta omituinen?

Vierailija
08.02.2015 |

Kuulostaako  tää kenenkään muun mielestä jotenkin omituiselta: "Poikanne ei ole palauttanut kirjallista tehtävää, vaikka aikaa sen tekemiseen on annettu kaksi viikkoa... Voin jatkaa palautusaikaa vielä ensi tiistaihin, jos poikanne siihen mennessä... ". Siis tuo POIKANNE? Miten se minun korvaan särähtää jotenkin syyttävältä ja oudolta. Eikö olisi normaalia kirjoittaa vain Matista, kun kirje on osoitettu meille Matin vanhemmille eikä kenellekään muulle. Vaikka kyseessä onkin negatiivinen palaute, niin miksei voisi kirjoittaa: "Matti ei ole vieläkään palauttanut... " jne. En ymmärrä miksi tuo POIKANNE kuulostaa minusta ihan oudolta. Niin ja lopussa oli vielä, että opettaja toivoo meidän keskustelevan asiasta POIKAMME kanssa, ei Matin. Tai sitten en vaan ole tottunut negatiivisiin wilmaviesteihin?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Matti siis jonkun muun poika vai mikä siinää oli pielessä? Vai kirjoittiko se sen siis isoilla kirjaimilla POIKANNE. POIKANNE kyllä vähän tökkää silmään, eikä ole oikein opettajan arvovallalle ja maineelle kirjoittaa noin, jos siitä oli kysymys.

Vierailija
42/46 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:20"]

En ymmärrä miksi tuo POIKANNE kuulostaa minusta ihan oudolta.

[/quote]

En minäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:55"]

Minä opettajana olen salassapitovelvollinen. Lähetän jopa kollegoille viestejä, joissa puhun luokan 7c pojasta. Kollegat ymmärtää kyllä asiayhteydestä, että kenestä puhutaan, mutta olan yli lukiessa ei kukaan pysty sanomaan, että kenestä on kyse.

Myös vanhemmille puhun aina lapsesta jollain muulla kuin nimellä. Useissa perheissä voi olla useampiakin lapsia ja jos vanhemmille tulee viesti, niin wilma-viestistä kyllä tietää, että kenestä lapsesta on kyse, mutta jos vanhempi avaa sen viestin vaikka työpaikallaan, niin on tarpeetonta käyttää nimeä, jolloin se yksilöityy juuri tiettyyn perheen lapsista.

Yleinen käytäntö meillä opettajilla, jotka olemme todella tarkkoja salassapitovelvollisuudestamme. Joskus käytämme jotain kirjainkoodia lapsesta kollegoiden kanssa viestiessä, mutta vanhemmille ei tietty sellaista tehdä.

[/quote]

Tosi tarkkoja. Meillä opettaja laittoi viestiä 3 pojan kotiin. Meillekin tuli viesti jossa kerrottiin Matin, Pekan ja Sepon toimineen niin ja näin. No, oli se muutenkin niin epäasiallinen viesti, että välitimme sen ko. opettajan esimiehelle. Palaverin paikkahan se oli.

[/quote]

Ei hyvänen aika, ei hyvänen aika........ Että poikasi siis toimii väärin ja käyttäytyy huonosti, mutta sinun huomiosi ja syytöksesi kohdistuvat opettajaan, koska hän laittaa yhteisviestin yhdessä rettelöineiden poikien kotiin?? Et ihan oikeasti ole tosissasi.
[/quote]
Noinhan se menee. Opettaja on jotain aucan käsittämättömän huonoa kun tekee kerran inhimillisen virheen ja se vain merkitsee vanhemmille. Itse annoin kerran jälki-istunnon kun kaksi oppilasta vastata koko tunnin kysymyksiin huutamalla. Eivät lopettaneet vaikka niin käskin. Toisen vanhempi sitten soitti molempien nimissä ja sanoi etteivät nuoret todellakaan istu niitä jälki-istuntoja ja että minun toimintani on aivan naurettavaa ja pöljää. Ei tarvinnut miettiä mistä nuoret olivat käytöksensä oppineet. Istuivat tietenkin ne jälki-istunnot.

Vierailija
44/46 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti luokan useammalla pojalla on jäänyt sama tehtävä palauttamatta. Ope on kirjoittanut yhden viestin ja lähettänyt sen poikien huoltajille. Wilmassa on sellainen ominaisuus, että viestin vastaanottajat eivät näe keille kaikille se on lähetetty.

Vierailija
45/46 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:55"] Minä opettajana olen salassapitovelvollinen. Lähetän jopa kollegoille viestejä, joissa puhun luokan 7c pojasta. Kollegat ymmärtää kyllä asiayhteydestä, että kenestä puhutaan, mutta olan yli lukiessa ei kukaan pysty sanomaan, että kenestä on kyse.   Myös vanhemmille puhun aina lapsesta jollain muulla kuin nimellä. Useissa perheissä voi olla useampiakin lapsia ja jos vanhemmille tulee viesti, niin wilma-viestistä kyllä tietää, että kenestä lapsesta on kyse, mutta jos vanhempi avaa sen viestin vaikka työpaikallaan, niin on tarpeetonta käyttää nimeä, jolloin se yksilöityy juuri tiettyyn perheen lapsista.   Yleinen käytäntö meillä opettajilla, jotka olemme todella tarkkoja salassapitovelvollisuudestamme. Joskus käytämme jotain kirjainkoodia lapsesta kollegoiden kanssa viestiessä, mutta vanhemmille ei tietty sellaista tehdä. [/quote] Tosi tarkkoja. Meillä opettaja laittoi viestiä 3 pojan kotiin. Meillekin tuli viesti jossa kerrottiin Matin, Pekan ja Sepon toimineen niin ja näin. No, oli se muutenkin niin epäasiallinen viesti, että välitimme sen ko. opettajan esimiehelle. Palaverin paikkahan se oli. [/quote] Ei hyvänen aika, ei hyvänen aika........ Että poikasi siis toimii väärin ja käyttäytyy huonosti, mutta sinun huomiosi ja syytöksesi kohdistuvat opettajaan, koska hän laittaa yhteisviestin yhdessä rettelöineiden poikien kotiin?? Et ihan oikeasti ole tosissasi. [/quote] Noinhan se menee. Opettaja on jotain aucan käsittämättömän huonoa kun tekee kerran inhimillisen virheen ja se vain merkitsee vanhemmille. Itse annoin kerran jälki-istunnon kun kaksi oppilasta vastata koko tunnin kysymyksiin huutamalla. Eivät lopettaneet vaikka niin käskin. Toisen vanhempi sitten soitti molempien nimissä ja sanoi etteivät nuoret todellakaan istu niitä jälki-istuntoja ja että minun toimintani on aivan naurettavaa ja pöljää. Ei tarvinnut miettiä mistä nuoret olivat käytöksensä oppineet. Istuivat tietenkin ne jälki-istunnot.

[/quote]

No tässä kohtaa oli jopa ihan suoraa uhkailua open osalta, voihan sitä toki joku kollega pitää ihan pienenä, tai vanhempia nipona kun siihen puututtiin samalla kun puututtiin salassapidon laiminlyöntiin ja kehdattiin jopa esimieheen ottaa yhteyttä. Opettajankin kannattaa lukea rivien välit. En missään ilmoittanut etteikö poikamme tekoon tartuttu, kommentissani kommentoin opettajan salassapitovelvollisuutta, en sitä mitä poikani teki väärin. Lopuksi von vielä kertoa, että selvisi, ettei poikamme ollut tehnyt mitään väärin. Oli semmonen pieni inhimillinen virhe vain kollegaltasi. Mutta mitäs niistä.

p.s Et voi pakottaa jälki-istuntoon jos lapsi ei siihen tule/jää. 

Vierailija
46/46 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:55"]

Minä opettajana olen salassapitovelvollinen. Lähetän jopa kollegoille viestejä, joissa puhun luokan 7c pojasta. Kollegat ymmärtää kyllä asiayhteydestä, että kenestä puhutaan, mutta olan yli lukiessa ei kukaan pysty sanomaan, että kenestä on kyse.

Myös vanhemmille puhun aina lapsesta jollain muulla kuin nimellä. Useissa perheissä voi olla useampiakin lapsia ja jos vanhemmille tulee viesti, niin wilma-viestistä kyllä tietää, että kenestä lapsesta on kyse, mutta jos vanhempi avaa sen viestin vaikka työpaikallaan, niin on tarpeetonta käyttää nimeä, jolloin se yksilöityy juuri tiettyyn perheen lapsista.

Yleinen käytäntö meillä opettajilla, jotka olemme todella tarkkoja salassapitovelvollisuudestamme. Joskus käytämme jotain kirjainkoodia lapsesta kollegoiden kanssa viestiessä, mutta vanhemmille ei tietty sellaista tehdä.

[/quote]

Tosi tarkkoja. Meillä opettaja laittoi viestiä 3 pojan kotiin. Meillekin tuli viesti jossa kerrottiin Matin, Pekan ja Sepon toimineen niin ja näin. No, oli se muutenkin niin epäasiallinen viesti, että välitimme sen ko. opettajan esimiehelle. Palaverin paikkahan se oli.

[/quote]

Ei hyvänen aika, ei hyvänen aika........ Että poikasi siis toimii väärin ja käyttäytyy huonosti, mutta sinun huomiosi ja syytöksesi kohdistuvat opettajaan, koska hän laittaa yhteisviestin yhdessä rettelöineiden poikien kotiin?? Et ihan oikeasti ole tosissasi.

[/quote]

Poikani ei toiminut väärin eikä käyttäytynyt huonosti, se selvisi lopulta. Mutta kyllä meidän huomiomme keskittyi opettajaan koska hän laittoi epäasiallisen viestin jossa rikkoi salassapitovelvollisuutensa. Kuten jo sanoin, viestissä oli muutakin. Tosissani olen, opettaja sai toiminnastaan huomautuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi