Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKÄÄN ei mene 4v lle perille

Vierailija
08.02.2015 |

4vllä on alkanut ihan järkyttävä uhma taas kun päiväkoti alkoi. Mikään puhe ei mene perille, ei käskyt, pyynnöt, ei mikään. Järkyttävän vilkas on, ja siirtymätilanteet hirveän vaikeita (aina huutoa lähdöstä, oli se mistä tahansa mihin tahansa). Ollaan vaan niin väsyneitä. Meillä on rutiinit kunnossa, aikaa olla perheenä yms. En vaan meinaa enää jaksaa tätä jatkuvaa vääntämistä kaikesta :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up... Onko kokemuksia

Vierailija
2/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei päiväkoti ole oikein kiva paikka. Ei kai muuten noin reagoisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:12"]Kuulostaa siltä, ettei päiväkoti ole oikein kiva paikka. Ei kai muuten noin reagoisi. 
[/quote]
Päiväkodista tykkää, mutta varmasti kokee viettävänsä siellä liikaa aikaa :( Hoitajat on tullut 'rakkaiksi' ja kavereiden kanssa sujuu hyvin, mitä nyt yksi alle 2v poika käy joskus tönäisemässä. Lapsi on aina tuntunut sellaiselta ääripäiden ihmiseltä, rakastaa täysillä, mutta niin kenkkuileekin. Väsyttää vaan..

Vierailija
4/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa käskyjä> uhma>

Vierailija
5/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:19"]Liikaa käskyjä> uhma>
[/quote]
Mä en nyt tiedä onko esim kehoitus pestä kädet päiväkodista tultua liikaa > huutoa. Mennään ulos, käy pissillä ja puetaan > huutoa (tietenkin olen varoittanut jo monta kertaa että mennään just ulos). Tai ruokapöydässä tömistellään jalkoja, kopistetaan haarukalla pöytää ja leikitään ruualla, tietenkin kehoitan syömään nätisti (ystävällisesti), jatkaa vaan... Ap

Vierailija
6/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:19"]Liikaa käskyjä> uhma>
[/quote]
Mä en nyt tiedä onko esim kehoitus pestä kädet päiväkodista tultua liikaa > huutoa. Mennään ulos, käy pissillä ja puetaan > huutoa (tietenkin olen varoittanut jo monta kertaa että mennään just ulos). Tai ruokapöydässä tömistellään jalkoja, kopistetaan haarukalla pöytää ja leikitään ruualla, tietenkin kehoitan syömään nätisti (ystävällisesti), jatkaa vaan... Ap
[/quote]
Niin tai teatteriesitys loppui ja piti lähteä kotiin > hirveä huuto ja itku.. Päiväkodista kun haen, alkaa heti huutelemaan vessajuttuja ja puuhaamaan muita idioottimaisuuksia :(

Vierailija
7/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään vaan!

Vierailija
8/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vähän laillisempia keinoja. Josko jollain olisi ollut samanlaista tuittupäätä?

Vierailija
9/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös ne lapset nyt ole tollasia.

Vierailija
10/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:34"]No eikös ne lapset nyt ole tollasia.
[/quote]
No en mä tiedä. Ei kavereiden lapset ainakaan. Ap

Vierailija
11/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua . Mulla 4 1/2 v tyttö ja samanlaista oli 4 v kun oli täyttämässä, sitten jokunen kuukausi seesteinen ja nyt taas rajojen kokeilua ja vääntöä. Tunteellinen tyttö niin hyvässä kun pahassa. Tsemppiä ja jaksamista. Muuta en osaa neuvoa, mutta samassa veneessä ollaan. :)

Vierailija
12/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on temperamenttinen lapsi. Mulla on kolme tollaista kotona. Pitkää pinnaa vaan vanhemmille. Ajattele.positiivisesti, sun lapsi tietää mitä haluaa! Se on tarpeen tässä elämässä.

Vierailija
13/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kilteistä sanoista. Välillä tuntuu että ollaan vanhempina menty metikköön. Päiväkodista tulee onneksi hyvää palautetta, tottelee siellä ja on kiltti kaikille lapsille. Ap

Vierailija
14/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on tunne ihminen, hyväksy se. Koita esittää asiat siirtymätilanteissa tulevaan 'kivaan' esim. ulkona lasketaan mäkeä, ruokana lemppari makarooniasi yms. Itse käytän lähdön hetkellä purkkaa lahjuksena esim. kun on puku päällä tai turvaistuimen vyöt kiinni saa purkan. Arvaat varmaan että minulla samanlainen reilu nelivuotias. Kekseliäisyyttä vaatii mutta suurin merkitys on sillä miten asiat esittää että kuinka pahamieli tulee, toisaalta riemukin on rajatonta:-)

Vierailija
15/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno meillä nyt 4v kanssa.

Vierailija
16/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4,5 vuotiaalla myös tälläinen rasittava vaihe päällä :) kaikki on niiiin dramaattista (poika vielä) ja uhma silmissä kiiluen kuiskii vessajuttuja. Huoh. Noissa siirtymätilanteissa pyrin tyyneyteen. Korvat lukkoon ja ulos vaan. Ilmeisesti n.4vuotiailla on joku tunteiluvaihe. Murrosikää odotellessa...

Vierailija
17/17 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:19"]Liikaa käskyjä> uhma>
[/quote]

Liian vähän käskyjä > vapaa kasvatus, kusipää pentu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän