Julkisen sektorin palkkoja nostettava!
Olen hallinnon asiantuntija julkisella sektorilla, palkkani on vain n. 3300€/kk. Eihän tällä tule toimeen. Olen sentään kandin tutkinnon suorittanut yliopistossa. Kesälomaakin on vain viisi viikkoa, tähän uupuu.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:05"]
Ei voi olla totta, että sulla on oma huone ja teillä on kahvinkeittäjäkin! :-(
Me ollaan avokonttorissa ja kahvitkin pitää keittää itse. On se vaan niin väärin!
[/quote]
No oikeastaan se kahvinkeittäjä on sivari, tekee siis tärkeää yleishyödyllistä työtä. Kopioinnit ym. ikävät työt jätän usein myös sivarille, jotta ehdin jakamaan hiljaista tietoa työyhteisössä. -ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:08"]
Me ollaan avokonttorissa ja kahvitkin pitää keittää itse. On se vaan niin väärin!
[/quote]
No oikeastaan se kahvinkeittäjä on sivari, tekee siis tärkeää yleishyödyllistä työtä. Kopioinnit ym. ikävät työt jätän usein myös sivarille, jotta ehdin jakamaan hiljaista tietoa työyhteisössä. -ap
[/quote]
Lue: loisimaan verorahoilla.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:06"]
Olen hallinnon asiantuntija julkisella sektorilla, palkkani on vain n. 3300€/kk. Eihän tällä tule toimeen. Olen sentään kandin tutkinnon suorittanut yliopistossa. Kesälomaakin on vain viisi viikkoa, tähän uupuu.
[/quote]
Olen yksityissektorilla tieteellisessä työssä. Palkkani on sama. Minulla on kuitenkin maisterin tutkinto. Lisäksi työskentelen avokonttorissa kellarikerroksessa ja lomaa pidän neljä viikkoa kesällä.
[/quote]
Samoin. Julkiselta puolelta on myös pakko lomauttaa, irtisanoa ja alentaa palkkoja. Koska enää ei oo maksajia eikä fyrkkaa. Tajutkaa jo byrokraatti-tollot!
[/quote]
Ongelma ei kylläkään ole julkisessa sektorissa, vaan yksityissektorissa, joka ei tuota tarpeeksi. -ap
[/quote]
Te ette ole vaatineet tarpeeksi. THL:lla (jossa en ole siis ole virkasuhteessa) on kuulemma Ruskeasuon toimipisteessä oikein uudet design-kalusteetkin. Kyllä tekin saisitte, jos vaatisitte. -ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:21"]
miksi jollekkin julkisen alan hallinon asiantuntijalle pitää maksaa noin paljon. Mitä se oikeesti tekee ja mitä lisäarvoa se tuottaa. Mitä tapahtuu jos tämä esim. jää kahdeksi kuukaudeksi sairauslomalle, todenmäköisesti kaikki pyörisi normaalisti eteenpäin eikä kukaan edes huomaa. Tai ehkä kahviporukassa huomataan koska on yksi keittäjä vähemmän.
[/quote]
Meillä on kyllä erillinen kahvinkeittäjän toimi, työnkuvani on määritelty kirjallisesti, eikä kahvinkeitto kuulu siihen. -ap
[/quote]
Taidatpa olla trolli-peikko :(
Tämä on niin kuultu. Minä olen oikeasti kunnan hallinnossa töissä, olen maisteri ja palkka n. 2600 kuussa. En valittaisi muuten, mutta joka hemmetin päivä saa lukea miten kaikki hallinnon työ on arvotonta. Kyllä, minutkin voisi erottaa, eikä heti edesi huomaisi muutosta. Mutta vuoden kuluttua asiat olisivat sotkussa ja tiedot kateissa.
http://modeo.fi/modeo-magazine-2014.pdf
Kalliita designratkaisuja. Tilaajina lähinnä valtion virastoja, kuten Tulli. Yksityissektorin yrityksillä ei olisi noihin varaa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:32"]
Kalliita designratkaisuja. Tilaajina lähinnä valtion virastoja, kuten Tulli. Yksityissektorin yrityksillä ei olisi noihin varaa.
[/quote] Älä naurata. Olet varmaan joskus käynyt jossain virastossa/palvelupisteessä. Onko näkynyt design-kalusteita?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:32"]
[/quote] Älä naurata. Olet varmaan joskus käynyt jossain virastossa/palvelupisteessä. Onko näkynyt design-kalusteita?
[/quote]
Olen. Näkyy Martelaa ja kiiltäviä marmoripintoja. Yksityiset taas toimii lähinnä vuokratuissa peltihalleissa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:21"]
miksi jollekkin julkisen alan hallinon asiantuntijalle pitää maksaa noin paljon. Mitä se oikeesti tekee ja mitä lisäarvoa se tuottaa. Mitä tapahtuu jos tämä esim. jää kahdeksi kuukaudeksi sairauslomalle, todenmäköisesti kaikki pyörisi normaalisti eteenpäin eikä kukaan edes huomaa. Tai ehkä kahviporukassa huomataan koska on yksi keittäjä vähemmän.
[/quote]
Minä en ole ap, mutta titteli sama. Valvon työkseni sitä, että teollisuusyritykset noudattavat ohjeita eivätkä esimerkiksi kuljettele vaarallisia aineita maanteillä ilman asianmukaisia varotoimia. 2 kk sairauslomani tuskin vaikuttaa mihinkään, mutta muutamalle tuhannelle helsinkiläiselle lähellä satamaa asuvalle voi tulla kurja kuolo, jos sen aikana sattuu yksikin kunnon kloorivuoto, koska valvontaa ei ole.
[/quote]
Eli olet varmaan ELY-keskuksen ns. virkakyösti eli Köpi niinkuine me oikeat veronmaksajat teitä kutsutaan. Teillä on kuulemma myös oma rykmentti mikä kyttää, poistaa ja sakottaa teinvarsilta hääkylteistä ja kesäkahvila opasteita.