Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituinen lastenvalvoja... elatusmaksuista

Vierailija
08.02.2015 |

Erosin miehestäni n. vuosi sitten, mutta olemme vasta nyt päässeet lastenvalvojalle sopimaan tapaamisista ja elareista. Mies sairastui vakavasti eromme jälkeen ja jäi sairaslomalle viime kesänä. Jäin työttömäksi, joten ajattelin että mies joutaisi maksamaan edes jotain. Miehen tulot tippuivat rajusti, ja poliklinikka, sairaala ja lääkekulut verottavat miehen pientä budjettia. Lastenvalvoja kertoi, että KELA voisi tässä tapauksessa maksaa minimielarit ilman perintää, mutta mitään omaisuutta ei saa olla koska raha menee VERONMAKSAJIEN PUSSISTA! Jep... Kukahan tuon lastenvalvojan palkan maksaa? Niin, ex-mieheni työskenteli yksityisellä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä pakko niitä elareita on edes vaatia?

Vierailija
22/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:20"]

Eikä mun työttömyyteni tuohon summaan vaikuta, vaikka selvästi joku täällä niin haluaa uskotellakin. Ap

[/quote]

Ei vaikutakkaan. Vaan miehen tulot. Voi herranjumala sentään. Oletko mielesi pahoittanut exäsi takia, kun hänen ei tarvitse maksaa elareita Kelalle takaisin? Itse en pahottaisi, vaan olisin onnellinen, ettei exäsi joudu entistä suurempaan ahdinkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:18"]Mitä hittoa sä ap yrität nyt sanoo
[/quote]

Varmaan sitä, että lastenvalvoja piti itseään ja "veronmaksajia" korkeammalla tasolla kuin apee ja hänen miehensä. Sisälukutaito on hieno asia tai ihan vaan se, ettei jaksa aina takertua siihen jos joku on työtön. Silloin menee oleellinen ohi jos takertuu oleettomaan, niin kuin huomaat.

Vierailija
24/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:20"]

Eikä mun työttömyyteni tuohon summaan vaikuta, vaikka selvästi joku täällä niin haluaa uskotellakin. Ap

[/quote]

Ei vaikutakkaan. Vaan miehen tulot. Voi herranjumala sentään. Oletko mielesi pahoittanut exäsi takia, kun hänen ei tarvitse maksaa elareita Kelalle takaisin? Itse en pahottaisi, vaan olisin onnellinen, ettei exäsi joudu entistä suurempaan ahdinkoon.
[/quote] Nimenomaan exän ahdinkoa olen yrittänyt välttää, enkä ole hakenut elareita aiemmin. Nyt on pakko, koska jäin työttömäksi. Ap

Vierailija
25/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kela miehen omaisuutta kyttää vaikka joutuisikin maksamaan sulle elatustukea ex- miehen pienituloisuuden takia. Eli siinä mielessä lastenvalvoja oli asiaton ja/tai ammattitaitoa vailla. Veronmaksajahan se lapsesi isäkin on ollut työssä ollessaan, siinä olet oikeassa.

Vierailija
26/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja puhui valtion maksamasta elatustuesta, jonka siis maksaa KELA. Elatustukea saa, jos elatusvelvollinen ei kykene itse maksmaan elatusta, mutta tällöin se kuitenkin peritään jälkikäteen elatusvelvolliselta. Vapautuksen takaisinperinnästä voi saada, jos pystyy todistamaan olevansa tuloton ja varaton. Elatustuen tarkoitus on varmistaa, että se vanhempi, jonka luona lapsia asuu, saa summan käyttöönsä lapsen edun vuoksi.

Vierailija
27/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:18"]Mitä hittoa sä ap yrität nyt sanoo
[/quote]

Varmaan sitä, että lastenvalvoja piti itseään ja "veronmaksajia" korkeammalla tasolla kuin apee ja hänen miehensä. Sisälukutaito on hieno asia tai ihan vaan se, ettei jaksa aina takertua siihen jos joku on työtön. Silloin menee oleellinen ohi jos takertuu oleettomaan, niin kuin huomaat.
[/quote]

Sama se mulle, onko ap tai ap:n mies työtön. Aloitus oli vaan täysin naurettava ilman järkevää pointtia

Vierailija
28/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt itseään parempana pitänyt, en ainakaan tuota niin ymmärrä.. Tarkoitti vaan, että jos omaisuutta on, niin ne elarit maksetaan sitten siitä, eikä niin että Kela maksaa.

Vierailija
29/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli kyllä todella sekava.

Vierailija
30/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:18"]Mitä hittoa sä ap yrität nyt sanoo [/quote] Varmaan sitä, että lastenvalvoja piti itseään ja "veronmaksajia" korkeammalla tasolla kuin apee ja hänen miehensä. Sisälukutaito on hieno asia tai ihan vaan se, ettei jaksa aina takertua siihen jos joku on työtön. Silloin menee oleellinen ohi jos takertuu oleettomaan, niin kuin huomaat. [/quote] Sama se mulle, onko ap tai ap:n mies työtön. Aloitus oli vaan täysin naurettava ilman järkevää pointtia

[/quote]

Ap varmaan tarkoitti tuota ylemmyydentuntoisen virkailijan kommenttia VERONMAKSAJAT KUSTANTAVAT tms. 

Työnsä osaava ei lauo tuollaisia asiakkailleen. Ja turha alkaa huutamaan, että tottahan se on.

Vierailija
31/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja on töissä. Ei kukaan hänelle kustanna yhtään mitään. Hän saa palkan ja se siitä.

Vierailija
32/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:20"] Eikä mun työttömyyteni tuohon summaan vaikuta, vaikka selvästi joku täällä niin haluaa uskotellakin. Ap [/quote] Ei vaikutakkaan. Vaan miehen tulot. Voi herranjumala sentään. Oletko mielesi pahoittanut exäsi takia, kun hänen ei tarvitse maksaa elareita Kelalle takaisin? Itse en pahottaisi, vaan olisin onnellinen, ettei exäsi joudu entistä suurempaan ahdinkoon. [/quote] Nimenomaan exän ahdinkoa olen yrittänyt välttää, enkä ole hakenut elareita aiemmin. Nyt on pakko, koska jäin työttömäksi. Ap

[/quote]

Niin mutta ethän sinä aiheuta, kun Kela ei peri mitään takaisin. Ja vaikka perisikin, niin joka vuosi saa hakea vapautusta Kelan maksuista, jos pystyy todentamaan ettei ole varaa maksaa.

Vierailija
33/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:48"]Kerrohan viisas mammeli, kuinka sinne töihin mennään? Ja mielellään niin, että siitä saa myös palkkaa? Ap [/quote] Kyllä töitä tekevälle löytyy. Vanhusten perseenpesijöitä haetaan koko ajan, jo oppisopimuksella saa kunnon palkan. [/quote] 0 hakutulosta alueeni perseenpesijöistä. Ihanko totta täällä jotkut kuvittelee että töihin vain mennään? Kaksi tutkintoa takana ja taas työttömänä. Mutta siis omituinen kommentti lastenvalvojalta, ihan kuin veronmaksajat ja yhteiskunta olisi jokin erillinen ryhmä, johon kenties hän itse kuuluu, mutta me emme. Toinen sairas ja toinen työtön.

[/quote]

Jaa, no kyllä minä olen viimeisen 6 kk aikana saanut useammankin työtarjouksen. Sain jopa valita "parhaan" vaikka ei sekään mikään huippu ollut. Siitäpä oli sitten helpompi jatkaa "parempien" töiden etsintää. Kyllä niitä töitä oikeasti löytyy, jos vain haluaa ja etsii. Jopa minulle, jolla ei ole oikeastaan mitään koulutusta (koulutus on, mutta teen töitä ihan toisella alalla, eikä sille alalle ole koulutusta). Kotoa ei kukaan tule hakemaan, ja muutaman hakemuksen joudut lähettämään, mutta työttömän työtä on työnhaku. Älä valita, että olet pienituloinen, jos et ole valmis tekemään mitään asian eteen. Saatana että vituttaa sinunlaisten loisten takia maksaa veroja. Olisit edes nöyrä. Mut ku ei, kaikki pitäisi saada tarjottimella kannettua eteen.

Vierailija
34/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:48"]Kerrohan viisas mammeli, kuinka sinne töihin mennään? Ja mielellään niin, että siitä saa myös palkkaa? Ap
[/quote]

Kyllä töitä tekevälle löytyy. Vanhusten perseenpesijöitä haetaan koko ajan, jo oppisopimuksella saa kunnon palkan.
[/quote]

Hohhoijaa. En ymmärrä miten jollain vieläkin voi olla tälläinen käsitys. Ehkä olet vain niin kapeakatseinen, ettet sitä millään tajua vaikka kuinka ratakiskolla vääntäisi.

Vierailija
35/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sairauden takia Veronmaksajat joutuvat nyt tuon summan kustantamaan. Työttömyyteni ei tähän varsinaisesti liity, mutta halusin tietenkin valottaa miksi nyt tarvitsisin rahaa sairaalta exältäni. Luulin ettei tällainen ole mahdollista tulorajan vuoksi, jonka mies ylittää(n.(1100e). Mutta ilmeisesti vakava sairaus voi tämän mahdollistaa.

Vierailija
36/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:48"]Kerrohan viisas mammeli, kuinka sinne töihin mennään? Ja mielellään niin, että siitä saa myös palkkaa? Ap [/quote] Kyllä töitä tekevälle löytyy. Vanhusten perseenpesijöitä haetaan koko ajan, jo oppisopimuksella saa kunnon palkan. [/quote] 0 hakutulosta alueeni perseenpesijöistä. Ihanko totta täällä jotkut kuvittelee että töihin vain mennään? Kaksi tutkintoa takana ja taas työttömänä. Mutta siis omituinen kommentti lastenvalvojalta, ihan kuin veronmaksajat ja yhteiskunta olisi jokin erillinen ryhmä, johon kenties hän itse kuuluu, mutta me emme. Toinen sairas ja toinen työtön.

[/quote]

Jaa, no kyllä minä olen viimeisen 6 kk aikana saanut useammankin työtarjouksen. Sain jopa valita "parhaan" vaikka ei sekään mikään huippu ollut. Siitäpä oli sitten helpompi jatkaa "parempien" töiden etsintää. Kyllä niitä töitä oikeasti löytyy, jos vain haluaa ja etsii. Jopa minulle, jolla ei ole oikeastaan mitään koulutusta (koulutus on, mutta teen töitä ihan toisella alalla, eikä sille alalle ole koulutusta). Kotoa ei kukaan tule hakemaan, ja muutaman hakemuksen joudut lähettämään, mutta työttömän työtä on työnhaku. Älä valita, että olet pienituloinen, jos et ole valmis tekemään mitään asian eteen. Saatana että vituttaa sinunlaisten loisten takia maksaa veroja. Olisit edes nöyrä. Mut ku ei, kaikki pitäisi saada tarjottimella kannettua eteen.
[/quote] Ajattelen itse niin, että työttömyys on kuin sairaus, josta on aina mahdollisuus parantua. Olen tehnyt viimeiset 3 v. Pätkätöitä, ja uskon saavani taas töitä joku päivä, vaikkei se päivä olekaan tänään. Silti lapsemme tarvitsee katon päänsä päälle ja ruokaa. Mies ei voi ottaa lastamme asumaan luokseen koska on sairas. Ap

Vierailija
37/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:43"]Lastenvalvoja on töissä. Ei kukaan hänelle kustanna yhtään mitään. Hän saa palkan ja se siitä.
[/quote] Hän saa palkan tasan samoista rahoista kuin ex-mieheni ja minä saamme. Palkka, työttömyyskorvaus, sairauspäiväraha tulevat tässä tapauksessa aivan samasta valtion kirstusta, mutta eri nimillä. Ap

Vierailija
38/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:43"]Lastenvalvoja on töissä. Ei kukaan hänelle kustanna yhtään mitään. Hän saa palkan ja se siitä. [/quote] Hän saa palkan tasan samoista rahoista kuin ex-mieheni ja minä saamme. Palkka, työttömyyskorvaus, sairauspäiväraha tulevat tässä tapauksessa aivan samasta valtion kirstusta, mutta eri nimillä. Ap

[/quote]

Niinhän sä kuvittelet.

Vierailija
39/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:43"]Lastenvalvoja on töissä. Ei kukaan hänelle kustanna yhtään mitään. Hän saa palkan ja se siitä.
[/quote] Hän saa palkan tasan samoista rahoista kuin ex-mieheni ja minä saamme. Palkka, työttömyyskorvaus, sairauspäiväraha tulevat tässä tapauksessa aivan samasta valtion kirstusta, mutta eri nimillä. Ap
[/quote]

Olet oksettava loinen. Yhteiskunta on sulle kaks tutkintoa maksanut ja sä alat valkkaamaan töitä. Menee töihin äläkä vingu. Loinen!

Vierailija
40/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:43"]Lastenvalvoja on töissä. Ei kukaan hänelle kustanna yhtään mitään. Hän saa palkan ja se siitä. [/quote] Hän saa palkan tasan samoista rahoista kuin ex-mieheni ja minä saamme. Palkka, työttömyyskorvaus, sairauspäiväraha tulevat tässä tapauksessa aivan samasta valtion kirstusta, mutta eri nimillä. Ap

[/quote]

Niinhän sä kuvittelet.
[/quote] Sun mielestä varmaan myös kuvittelen maksavani veroa 20% työttömyyskorvauksestani. Koska lastenvalvojan mielestä kaikki muut ovat veronmaksajia, paitsi minä ja exäni. Hoh hoh. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi