Montako kertaa viikossa peset hiukset?
Kommentit (51)
Itse olen mies, ja kyllä hiukseni rasvoittuvat, jos ei niitä pese vähintään joka toinen päivä.
Joka päivä. Puolipitkät ja hikoilen joka päivä niin paljon, että pakko pestä tai tulee finnejä päänahkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:07"]
Kysymys teille, jotka pesette houkset pari, kolme kertaa viikossa: harrastatteko lainkaan mitään liikuntaa, jossa tulee oikeasti hiki?
[/quote]
Kyllä harrastan, pää ei kovin paljon hikoa, joten ei haittaa.
Yleensä 4 kertaa viikossa. Olisi kiva pestä harvemmin, mutta mun hiuslaatu ei ole siihen tottunut vaikka olen yrittänyt. Eli nykyään sitten pesen yleensä aina su illalla, ti aamuna, to aamuna ja la aamuna (jos ei ole menoa viikonloppuna niin saatan jättää tämän pesun välistä ja pestä vasta su). Mutta tämä on jo edistystä siihen, että muutama vuosi sitten pesin joka päivä :D Ja hiukseni ovat yli lapaluiden.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:07"]Kysymys teille, jotka pesette houkset pari, kolme kertaa viikossa: harrastatteko lainkaan mitään liikuntaa, jossa tulee oikeasti hiki? [/quote] Joo, mutta hiukset on pakko pitää kiinni. Ehkä yhden treenin jälkeen menee vielä aukikin.
[/quote]
Siis vaikuttaako se kiinni pitäminen jotenkin päänahan hikoamiseen ja hiusten likaantumiseen? Minulla ainakin päänahan hiottua on sellainen olo, että on pakko pestä hiukset. Ihan sama kuin menisi saunaan, hikoaisi lauteilla, mutta jättäisi hiukset pesemättä. Ei onnistu minulta :) Lisäksi käytän muotovashtoa yms. aineita ja senkin vuoksi on pakko pestä hiukset useasti.
Hiukseni ovat olkapäille asti ja pesen joka toinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:07"]Kysymys teille, jotka pesette houkset pari, kolme kertaa viikossa: harrastatteko lainkaan mitään liikuntaa, jossa tulee oikeasti hiki? [/quote] Joo, mutta hiukset on pakko pitää kiinni. Ehkä yhden treenin jälkeen menee vielä aukikin.
[/quote]
Siis vaikuttaako se kiinni pitäminen jotenkin päänahan hikoamiseen ja hiusten likaantumiseen? Minulla ainakin päänahan hiottua on sellainen olo, että on pakko pestä hiukset. Ihan sama kuin menisi saunaan, hikoaisi lauteilla, mutta jättäisi hiukset pesemättä. Ei onnistu minulta :) Lisäksi käytän muotovashtoa yms. aineita ja senkin vuoksi on pakko pestä hiukset useasti.
[/quote]
No mulla ei tule. Kun hiki on kuivunut, on ihan sama olo kuin aiemminkin. Ehkä mun pää ei hikoa yhtä paljon tms.
Kysymys teille, jotka pesette houkset pari, kolme kertaa viikossa: harrastatteko lainkaan mitään liikuntaa, jossa tulee oikeasti hiki?
[/quote]
Kyllä ja pesen hiukset juuri niinä kahtena päivänä viikossa, kun harrastan liikuntaa.
Jokatoinen päivä, hiukset pitkähköt, olkapäiden alle.
7 kertaa, puoliselkään ulottuvat hiukset.
3 kertaa viikossa. hiukseni ovat puoleen selkään ulottuvat.
6-7 kertaa, lähes aina joka päivä. Hiukset menee jo puolessa perceessä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:15"]
[/quote]
Kyllä ja pesen hiukset juuri niinä kahtena päivänä viikossa, kun harrastan liikuntaa.
[/quote]
Jos harrastaisit liikuntaa joka päivä, niin pesisitkö hiuksesi myös joka päivä?
Minusta nämä hiustenpesukeskustelut on aina yhtä huvittavia. Pesun tiheyteen vaikuttaa niin moni asia. Esim. jos ei käytä mitään muotoilutuotteita, niin hiukset pysyvät pidempään puhtaina. Jokainen tietää, miltä näyttää seuraavana aamuna, jos illalla on laittanut tukkaansa muotovaahtoa, vahaa tai lakkaa. Samoin, jos oikeasti urheukee ja hikoaa joka päivä, niin silloin todennäköisesti käy suihkussakin joka päivä ja pesee tukkansa samalla. Tai tekee jotain sellaista työtä, missä likaantuu ja pöllyää. mitä väliä sillä on, miten usein pesee tukkansa, kunhan se ei haise tai näytä likaiselta?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:57"]
Joka päivä?! Pesen kerran viikossa, pitkät hiukset.
[/quote]
Tuoksu on varmaan muuttunut hajuksi. Hyi hel...
Minä pesen tukan 3 kertaa viikossa. Tosi hikistä liikuntaa(esim. spinning) tuli esim. viime viikolla 3 kertaa. Ainakin kerran hikitreenin jälkeen kävin saunassa jolloin pesin hiukset. Yleensä hikoan muualta kuin päänahasta, kasvot valuu hiestä.
Näiden lisäksi liikuntakertoja tuli 8 kpl, osa hieman hikeennyttävää ja yksi taisi olla venyttely vain.
Mulla on tosi pitkä tukka, peppuun asti joten en oikein voi pestä joka liikuntakerran jälkeen, muuten olisin kokoajan märällä, kuivuvalla tukalla. Olen kasvattanut tukkaa monta kymmentä vuotta ja olen siksi hiustenhoidon asiantuntija, itse en haluaisi tuhota tukkaani pesemällä liikaa. En käytä myöskään fööniä samasta syystä.
Minulle kauniit, hyväkuntoiset hiukset ovat tärkeämmät kuin peseminen.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:07"]Kysymys teille, jotka pesette houkset pari, kolme kertaa viikossa: harrastatteko lainkaan mitään liikuntaa, jossa tulee oikeasti hiki?
[/quote]
Tottakai, mutten joka päivä. Yleensä hiukset tulee pestyä niinä päivinä kun harrastaa hikiliikuntaa. Kävelylenkeillä tai sulan ajan työmatkapyöräilyjen jälkeen riittää vesipesukin.
Mulla on pitkät, lapaluiden yli yltävät hiukset jotka pesen joka toinen päivä. Jos ei ole viikonloppumenoja, niin voi mennä kolmekin päivää. Parhaimmalta näyttää kyllä pesun jälkeisenä päivänä, mutta pakko kärvistellä :/
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
No jätäpä ne myrkyt pois hiuksista, niin ei oo pakko pestä niin usein. Hiuksetkin ovat tuuheammat, ja ilmavammat eivätkä tarvitse muotoilutuotteita. Itse jätin perinteiset shampoot monta vuotta sitten. Pesen Flown palalla, hoitoaineeksi tarvittaessa pieni pisara kookosöljyä. Hiukset muuttuivat erilaisiksi juuresta kun jätin shampoon pois. Sitä ennen piti olla kasa erilaisia hoitoaineita, muotoilutuotteita jne, ja hiukset oli silti nätit vain pesupäivänä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:07"]Kysymys teille, jotka pesette houkset pari, kolme kertaa viikossa: harrastatteko lainkaan mitään liikuntaa, jossa tulee oikeasti hiki?
[/quote]
Joo, mutta hiukset on pakko pitää kiinni. Ehkä yhden treenin jälkeen menee vielä aukikin.