Löydättekö tästä listalta mitään syötävää itsellenne? Minä en.
https://applebeescanada.com/menu/
Tämmöisiä ravintoloita on usa:ssa enemmistö, järjestään kaikki. Valikoima on tätä.
Mä en vaan löydä mitään mitä oikeesti haluaisin syödä. Pakon edessä joku salaatti.
Kommentit (66)
Olin 10 vuotta sitten Italiassa ja hämmästelin jo silloin salaattien ja kasvisten puutosta eikä lisukkeina koskaan mitään. Mutta sellaista se perusmättö on kaikkialla. Suomessa siihen kylkeen ämpätään pari nuutunutta salaatinlehteä mutta samaa mättöä se ruoka silti on noissa grillipaikoissa. Pitää maksaa vähän enemmän, jos haluaa makuhermoille kutinaa.
En tykkää leivitetyistä lihapaloista. Ottaisin varmaan pihvin riisin kera tuolta listalta.
Muutaman kerran olen ollut Jenkeissä roadripillä ja välillä on ollut haasteita löytää terveellisiä vaihtoehtoja. Applebeessä olen muutaman kerran syönyt, varmaan olen sitten kalaa ottanut kun ei ole ollut kasvisruokia. Tai sitten ollut eri menu.
Kaupassakin oli hyllymetreittäin erilaisia valmiiksi pilkottuja hedelmiä, joita oli helppo syödä autossa. Aina niissä oli mukana joku toffeekastike ja pretzeleitä. Ravintoloissakin heidän pienet juomat oli samankokoisia kuin Suomessa isot. Mutta se hyvä puoli oli, että monissa kaupoissa oli ilmaiset asiakasvessat.
Vierailija kirjoitti:
Transrasvoja ja tehotuotettua lihaa… Ei kyllä kovin houkuttele.
Ihan valokuvasta naet miten lihakarja on ruokittu?
Vierailija kirjoitti:
Tein 2000-luvun alkupuolella projektin kanadalaisten kanssa, ja olihan siinä ihmettelemistä.
Aikaeron takian heräsin jo aamuyöstä, ja puolikkaan suomalaisen hotelliaulan kokoisessa huoneessani vedin tunnin aamulenkin sukkasillani kokolattiamatolla.
Aamiaiselta taisin ottaa kahvin ja jonkun sämpylän, ja vähän munakokkelia. Kaikki ne rasvassa uppokuumennetut makkarat jäivät suosiolla muille.
Ja lounasta sitten: aluksi tuotiin aina iso muki kahvia, jota hörpittiinkin läpi koko aterian Veden suhteen oli joku jännä juttu, en muista liittyikö verotukseen vai mihin, mutta pelkkää vettä ei millään tuntunut olevan mahdollista saada.
Salaatteja oli niukasti, valtavia määriä ranskalaisia ja friteerattua kanaa. Tuossa aloituksen ravintolassa on kyllä yksi annos, jonka voisin syödä: sellaisenaan pariloitua kanaa ja salaattia.
Oliko tarjolla kanadanranskalaisten poutine?
Vierailija kirjoitti:
Olin 10 vuotta sitten Italiassa ja hämmästelin jo silloin salaattien ja kasvisten puutosta eikä lisukkeina koskaan mitään. Mutta sellaista se perusmättö on kaikkialla. Suomessa siihen kylkeen ämpätään pari nuutunutta salaatinlehteä mutta samaa mättöä se ruoka silti on noissa grillipaikoissa. Pitää maksaa vähän enemmän, jos haluaa makuhermoille kutinaa.
Ööh ... Välimeren maissa syödään todella paljon kasviksia, mutta niitä ei tarjota samalta lautaselta kuin pääruokaa. Kasvikset -> salaatit, paistetut tai keitetyt vihannekset yms. tilataan erikseen ja ne tarjoillaan eri lautaselta. Jos tilaat pääruuaksi täytettyjä paprikoita, saat ne ja paikasta riippuen jonkun lisukkeen (riisi, peruna), mutta edelleen muut vihannekset tilataan erikseen. Kannattaa tutkia ne ruokalistat kunnolla ja katsoa, mitä paikalliset tilaavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tossa munkaan mielestä ole kauheesti valinnanvaraa. Kaksi kastiketta, panerointi, ja lihaa. Ehkä toi on joku talvisesongin ruokalista, ettei kerta kaikkiaan ole mitään tuoretta tarjottavaa. Kyllä mä tuolla pärjäisin, jos seurueen muut syöjät haluais tonne mennä. Mutta mieluummin jonnekin muualle, jos mahdollista.
Voi olla etta tuo menu on jossain pohjois-Kanadan jaatikoilla missa pitaa syoda tukevasti etta pysyy hengissa.
Aiii nyt tuli nälkä. Tuollahan oli joka toinen annos ihanan näköinen. Kyllä kelpaisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh ... Välimeren maissa syödään todella paljon kasviksia, mutta niitä ei tarjota samalta lautaselta kuin pääruokaa. Kasvikset -> salaatit, paistetut tai keitetyt vihannekset yms. tilataan erikseen ja ne tarjoillaan eri lautaselta. Jos tilaat pääruuaksi täytettyjä paprikoita, saat ne ja paikasta riippuen jonkun lisukkeen (riisi, peruna), mutta edelleen muut vihannekset tilataan erikseen. Kannattaa tutkia ne ruokalistat kunnolla ja katsoa, mitä paikalliset tilaavat.
Ihan samalla tavalla toimitaan Kreikassa, Espanjassa ja Ranskassa. Pääruokalautaselle laitetaan lähinnä koristeeksi muutama lusikallinen mauttomia pakastevihanneksia tusinaravintoloissa/turistirysissä. Kuten edellinen kommentoija kirjoitti, lisukkeet tilataan erikseen ja tarjoillaan eri lautasilta. Saksalais- ja brittipaikoissa on aika usein buffetit ja riippuu paikasta, millaista se ruoka siellä on. Yleensä buffettiin kuuluu useita lämpimiä vihannesruokia ja monipuolinen salaattipöytä.
Melkeinpä kaikkea voisin kertaluonteisesti syödä, en ole nirso. Ei kyllä mitään erityisen houkuttelevaa ole tarjolla, mutta kenties suurin osa ihmisistä selviytyisi yhden aterian tuolla. Jos jostain syystä on pakko joku ruoka tuolta valita.
Vierailija kirjoitti:
mulle ei mitään menulta koska olen vegaani. yks vesipullo kiitos!
Vihreitä papuja ja valkosipuliperunamuusia ottaisin, sitten suklaakakku ja kahvia.
T. Kasvissyöjä
caadan shell 3 helmen helmisimpukan 7oz sirloin varmaan uppoaisi
Gluteenitonta sekä kasvisruokavaliota reuman vuoksi noudattavana, jäisin kyllä kynsiäni järsimään..
Salaatit, wrapit, quesadillat tai tacot vois noista mennä... Tosin harvinaisen luotaantyöntävän rumia tuotekuvia ja annoksia, joskus näin herkkusuuna joku hieno kuva herkullisen näköisestä hampurilaisesta saa veden kielelle, mutta nuo kuvat ei houkuttelisi edes maistamaan. Näyttää pahaisemmalle kuin abcn, burger kingin tms eväät.
Kyllä tuolta nälkäänsä syötävää löytäisi, mutta mielestäni aika tylsä menu. Kaikki on uppopaistettua tai kuorutettu kilolla juustoa tai ranch-kastiketta. Itse valitsisin tuolta menulta limekanan ja sitruunajuoman, mutta en voi sanoa että nuokaan on hirveän houkuttelevia.
Tulee jotenkin tosi ummehtunut olo tuosta Applebee's-menusta. Pelkkää beigen ruokavalion vehnää, juustoa, kermaa, kanaa, lihaa, uppopaistettua kastiketta, perunaa ja paneroitua taikinaa. Tylsää ja mautonta.
Pidän ribseistä ja lihasta, tosin salaatin kanssa. Jenkit kyllä käyttää sellaisia karamellikastikkeita glaseerauksessa että hampaita kirvelee joten nuokin jäisi syömättä.
Jos tuolla pitäisi syödä niin ehkä jonkun hampparin voisi ottaa, mutta ei nuo mitenkään hyvältä näytä