Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kotiäidillä oikeus koskaan nukkua?

Vierailija
08.02.2015 |

Huomenta, aloin tuumailemaan. Kun mies tekee vuorotyötä ja minä olen kolmen alle kouluikäisen kanssa kotona (joista pienin on vauva vasta), kuuluuko yöunissakin vuorotella, vai onko äidin tehtävä todellakin valvoa AINA? Vauvalla kun pääsääntöisesti menee noin kello yhteen ennen ku nukahtaa yöunille.

Minä teen kotityöt, mies kotona ollessaan leikkii ehkä lasten kanssa, jos tablettinsa äärestä joutaa, ehkä joskus tiskikoneen tyhjää. Mies menee nukkumaan ihmisten aikoihin, ja herää aamulla joko töihin tai vapaa päivinä nukkuu myöhään. Minä valvon lähes joka yö vähintään sinne yhteen, aamulla klo 5.30 nousen ruokkimaan vauvan, ja joko aloitan päiväni silloin tai nukun puoli 8 saakka.

Olen ajatellut, että koska olen vain kotona, kuuluu lasten hoito ja sen myötä.mahd valvomiset minulle. Nyt kuitenkin olen pidempään elänyt 4-7 tunnin yöunilla ilman että olisin saanut tilaisuutta nukkua esim joku aamu myöhempään... Olen yrittänyt kotona kertoa että olen väsynyt, mutta tähän mies "vastaa" hiljaisuudella, tuoden myöhemmin jollain tapaa esille kuinka väsynyt hän onkaan...

Onko tää ihan reilu kerho?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:11"]Kuulostaa lähes samalle kun meillä, kävin puolen vuoden taistelun miehen kanssa asiasta, olin täysin henkisesti ja fyysisesti loppu, sanoin joka päivä olevani väsynyt ja etten jaksa hoitaa kaikkea yksin.... ei mennyt perille, siinä vaiheessa kun mainitsin etten tiedä milloin tapan itseni tai lapsemme/ painu lopullisesti ulos talosta mies ymmärsi väsymykseni, hän kyllä oli kuullut kun joka päivä sanoin väsymyksestä mutta ei ymmärtänyt. siispä puhukaa, puhukaa ja puhukaa. tästä aikaa nyt 2 kk. mies herännyt ja herää edelleen viikonloppuisin molempina aamuina että minä saan ladattua itseni, alkaa jo tuntumaan siltä että kohta on puolen vuoden väsymys nukuttu, univajetta ei nukuta yhdessä yössä pois.
[/quote]

Voi herranjestas, ei kyllä itsemurhalla uhkailu ole koskaan ok. Ihan järkyttävää käytöstä.
[/quote]

Paitsi, että tää äiti on oikeasti voinut olla siinä tilanteessa, että itsemurha houkuttelee. Onhan näitä valitettavasti nähty...

Vierailija
22/24 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:07"]

Tilanteesi tuskin on edes kehnoimmasta päästä ja ei varmaan minullakaan. Mies yrittäjä ja töissä 7pv viikossa klo 8-21. Lapsia kolme alle 5-vuotiasta, iso talo ja piha. Koskaan ei esim. ulkoile lasten kanssa tai tee kotitöitä. Hoidan kaiken itse, ei verkostoa lähimaillakaan. Niin, oikeastaan olen suht tyytyväinen ja teen asiat, jotka täytyy tehdä. Nukun öisin, minkä pystyn. Turha tästä on valittaa.

[/quote]

anteeksi nyt mutta MIKSI teillä on kolme lasta? Kaikkea ei voi saada, mihin mies perhettä on halunnut jos tekee 11h työpäivää joka päivä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:07"]

Tilanteesi tuskin on edes kehnoimmasta päästä ja ei varmaan minullakaan. Mies yrittäjä ja töissä 7pv viikossa klo 8-21. Lapsia kolme alle 5-vuotiasta, iso talo ja piha. Koskaan ei esim. ulkoile lasten kanssa tai tee kotitöitä. Hoidan kaiken itse, ei verkostoa lähimaillakaan. Niin, oikeastaan olen suht tyytyväinen ja teen asiat, jotka täytyy tehdä. Nukun öisin, minkä pystyn. Turha tästä on valittaa.

[/quote]

anteeksi nyt mutta MIKSI teillä on kolme lasta? Kaikkea ei voi saada, mihin mies perhettä on halunnut jos tekee 11h työpäivää joka päivä? 

[/quote]

Halusin itse vielä kolmannenkin lapsen, he ovat elämäni suuri rakkaus. Toki tiesin avioliittoon mennesäni miehen työstä, siksi ei ole aiheellista valittaa.

Vierailija
24/24 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua yhtään tätä lässytystä,jonka mukaan työssäkäyvällä on oikeus nukkua kunnon yöunet ja kotona oleva äiti saa vuosikaudet pärjätä 4-6h unilla. Kuinka paskoja puolisoita teillä on, kun eivät sen vertaa arvosta teitä ja teidän jaksamistanne, että ihan itse ja oma-aloitteisesti soisivat teille mahdollisuuden riittävään lepoon? Uni on mulle niin tärkeä juttu, että kaikki kunnioitus kyllä katoaisi sellaista miestä kohtaan,jolta pitäisi itkien pyytää mahdollisuutta nukkua edes joskus. Huh Huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi