Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen psykiatrisella osastolla ilman syytä.

Vierailija
18.11.2021 |

Miten pääsen pois nopeasti?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä, ennen kuin saat piikistä.

Vierailija
42/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä olla ilman syytä. Se, että sinä koet niin, kertoo sen, että sinulta puuttuu sairaudentunto.

Näin voi kirjoittaa vain hyvin yksinkertainen ja tietämätön ihminen. Sana " sairaudentunnoton" ei kerro mistään mitään. Se on pelkkä mielivallan väline psykiatriassa/ terveydenhuollossa. Maassamme tapahtuu laitosten seinien sisäpuolella niin paljon törkeää vapauden riistoa, ylilääkintää, kaltoinkohtelua, että jos joku on sairas, niin se on tämä järjestelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
44/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet voittanut lotossa. Hoitoon on lähes mahdotonta päästä ja sinulle se on suotu. Voit olla kiitollinen.

Vierailija
45/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauteesi kuuluu sairaudentunnon puuttuminen.

Kuuntele nyt vaan kiltisti tohtorisetiä ja -tätejä sekä ota sinulle määrätyt lääkkeet.

Ei ole diagnoosia.

Äkkiäkös ne hatusta revitään- mitä sairaampi ja psykopaattisempi henkilökunta,sitä kamalammat dg:t potilaalle oli ihminen sairas tai ei. Yhteydnotto lakimieheen tuossa tilanteessa jo todella tarpeen.

Vierailija
46/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauteesi kuuluu sairaudentunnon puuttuminen.

Kuuntele nyt vaan kiltisti tohtorisetiä ja -tätejä sekä ota sinulle määrätyt lääkkeet.

Ei ole diagnoosia.

Äkkiäkös ne hatusta revitään- mitä sairaampi ja psykopaattisempi henkilökunta,sitä kamalammat dg:t potilaalle oli ihminen sairas tai ei. Yhteydnotto lakimieheen tuossa tilanteessa jo todella tarpeen.

Mulla oli diagnoosi autismista, vaikka opin 4v lukemaan ja oli normaalit sosiaaliset taidot, ellei jopa vähän paremmat.

Vierailija
47/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut 4-vuotiaana terveenä lapsena pakkohoidossa, koska joku lääkäri tai hoitaja oli katkera oman lapsensa autismista. Minut lääkittiin liikuntakyvyttömäksi ja sen jälkeen annettiin sähköshokkeja. Uudestaan 6-vuotiaana. Tästä on pysyvä näköhaitta (HDDP) sekä sain masennuksen noin pienenä niistä aineista.

Että sellaista Suomessa. Laillista kidutusta. Luulin, että kuolen.

Milloin tämä tapahtui?

Vierailija
48/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on 14 vrk aikaa tehdä kantelu. Älä arvaile vaan vaadi kirjalliset päätökset perusteluineen, ja sitten etenet.

Sulla on oikeus saada toisen lääkärin mielipide asiaan.

Mikään uhkailu ei kuulu hoitavan tahon asialliseen käytökseen, ja ihmisellä on oikeus tulla kuulluksi.

Laita valviraan tai Aviin asiasi vireille.

Tsemppiä.

Noista vääristä pakkohoitopäätöksistä ei itse asiassa tule koskaan seuraamuksia.

Väärä diagnoosi ei ole minkään "seuraamuksen" peruste, muutenhan jostain sairaudestaan virheellisen diagnoosin saaneet, joita on paljon, tehtailisivat valituksia, kanteluita ja rikosilmoituksia, ja viranomaiset sekä oikeustoimi olisivat töissä yötäpäivää.

Hoitovirhe on asia erikseen, siitä pitää aina valittaa.

Vierailija
49/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lentoasemalla ja juttelin niitä näitä, miellyttävän nuorehkon naishenkilön kanssa, kun hän yhtäkkiä vastasi puheluun ja puhui pitkään jonkun kanssa. Puhelinta en nähnyt, mutta puhe sujui kuten nykyisin langattomien aikakaudella. Tuolloin, 80-luvulla ei vain ollut kenelläkään mitään langattomia puhelimiin liittyviä laitteita.

Tuolloin ymmärsin että henkilö oli jonkinlaisessa psykoottisessa tilassa. Itse jouduin poistumaan lennolle, joten en tiedä miten asia eteni. Tuolloin tilanne oli todella hullunkurinen, nykyisin ei kukaan ihmettelisi.

Vierailija
50/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja olet oikeasti suljetulla vastoin tahtoasi, niin omasta kokemuksesta voin sanoa, että nopein tie ulos on olla yhteistyökykyinen. Istut terapiat, sanot kaikkeen "joo", ja käyttäydyt mahdollisimman tasaisesti ja rauhallisesti. Syöt lääkkeet.

Minä koin 2000-luvun alussa unettomuuskauden, en nukkunut neljään päivään. Vähemmästäkin alkaa ihminen käyttäytyä oudosti. En kuitenkaan kokenut olevani psykoosissa. Läheiseni huolestuivat, ja äitini sai tutun psykologin kautta jonkun määräyksen, jolla minut kävivät poliisit hakemassa suljetulle. Niin kauan kuin jaksoin vakuuttaa terveyttäni ja inttää vastaan, minuun suhtauduttiin kuin vaaralliseen hulluun. Se oli traumaattista.

Sitten tein niin kuin ohjeistin, pääsin kuukaudessa ulos. Ennusteena, että syön lääkkeitä loppuelämäni. Terapiaa tarjottiin. Kävin kerran, koska pelkäsin, että minut haetaan takaisin. Lääkkeet lopetin siihen paikkaan. Ihan normaalia elämää olen elänyt sen jälkeen, vaikka toki painajaisia kohtelustani näinkin. Huumorintaju auttaa. Mitään diagnoosia ei kukaan osannut antaa, eivät ne keksineet, mikä olisi "vialla".

Vierailija
51/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla saa olla puhelin siellä? Pakkohoitoon voi laittaa kolmeksi päiväksi, ja sitten saa lähteä, mutta ei siellä mielestäni omaa puhelinta saa pitää.

Ymmärtääkseni nykyään saa pitää puhelimen hallussaan pakkohoidossakin.

... ja sen huomaa tämän palstan aloituksista.

Kerran olen soittanut suljetulle, että ottakaa potilaalta pois puhelin edes yöksi, kun minun numeroni oli hänen puhelimessaan jatkuvasti viimeksi valittuna.

Vierailija
52/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä saat negatiiviset oireet, joita joudut kuntouttamaan siellä kuukausia.

Vierailija
53/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suljetulla. Pois pääsin kun lopetin puhumasta sekavia juttuja ja käyttäydyin normaalisti. En ole joutunut takaisin vaikka en ole terve ja olen psykoottinen päivittäin, sen kanssa oppii elämään.

Vierailija
54/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lääkäri on narsisti. Ala kehua lääkäreitä.

Vierailija
55/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lääkäri on narsisti. Ala kehua lääkäreitä. Ja tämä on lääkärin kertoma tieto.

Vierailija
56/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta valtaosa tämän foorumin kirjoittajista ei ole suljetulla vaikka pitäisi.

Vierailija
57/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää

Vierailija
58/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kirjallinen kuvaus, jossa on eritelty psykoottista käytöstäsi. Ei mitäån yleisluotoista ja ympäripyöreää kuvausta, että potilas on psykoottinen, vaan yksilöityjä ja tarkasti kuvailtuka tekoja tai lauseita. Esim. potilas heitti lautasen lattialle pvm ja kellonaika. Jos mitään konkreettisia oireita ei oikeasti ole, ei ole syytä pitää hoidossakaan.

Vierailija
59/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain lähtemällä. Vain vankilassa ihmistä saa pitää vastoin tahtoaan.

Kyseessä on suljettu osasto

Pois pois turhat suljetut osastot ja mielisairaiden pakkohoito. Kyllä psykoossipotilailla pitää olla oikeus päättää omista menemisistään ja tulemisistaan!

Vierailija
60/75 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain lähtemällä. Vain vankilassa ihmistä saa pitää vastoin tahtoaan.

Kyseessä on suljettu osasto

Pois pois turhat suljetut osastot ja mielisairaiden pakkohoito. Kyllä psykoossipotilailla pitää olla oikeus päättää omista menemisistään ja tulemisistaan!

Niimpä! Eihän sitä muuten saa paholaisen voimia karkotettua naapurin kellarista tai ohjattua riivattua ja demoonin vallassa olevaa ohikulkijaa Taivaan kotiin!