Olen psykiatrisella osastolla ilman syytä.
Kommentit (75)
Ala feikata oireita, kerro olevasi todella sekaisin, kuvaile keksittyjä oireita, puhu sekavia ja uhkaile itsemurhalla, niin pääset pian kotiin ehkä jo viikonlopuksi. Mitä normaalimmin käyttäydyt ja mitä kauemmin kiellät sairauden, sitä kauemmin hoitojakso kestää.
Valita huonoa oloa. Itsemurhayritys tepsii aina. Tuttavaperheen lapsi pääsi itsemurhayrityksen jälkeen kotiin jo seuraavana päivänä verinen paita yllään ja ranteet verisillä harsoilla sidottuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on 14 vrk aikaa tehdä kantelu. Älä arvaile vaan vaadi kirjalliset päätökset perusteluineen, ja sitten etenet.
Sulla on oikeus saada toisen lääkärin mielipide asiaan.
Mikään uhkailu ei kuulu hoitavan tahon asialliseen käytökseen, ja ihmisellä on oikeus tulla kuulluksi.
Laita valviraan tai Aviin asiasi vireille.
Tsemppiä.
Noista vääristä pakkohoitopäätöksistä ei itse asiassa tule koskaan seuraamuksia.
Väärä diagnoosi ei ole minkään "seuraamuksen" peruste, muutenhan jostain sairaudestaan virheellisen diagnoosin saaneet, joita on paljon, tehtailisivat valituksia, kanteluita ja rikosilmoituksia, ja viranomaiset sekä oikeustoimi olisivat töissä yötäpäivää.
Hoitovirhe on asia erikseen, siitä pitää aina valittaa.
Se joka joskus läpikäynyt valitus kantelu rikosilmoitus oikeudenkäyntirumbaa ymmärtää miksi juuri kukaan ei jaksa käydä sitä kaikkea läpi. Tässä maassa ei ole enää oikeusjärjestelmää ja lukematon määrä kaltoinkohtelua ja vääryttä saa toteutua kaikessa rahassa. Naiivia edes kuvitella mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä olla ilman syytä. Se, että sinä koet niin, kertoo sen, että sinulta puuttuu sairaudentunto.
Tulin vapaaehtoisesti koska lääkäri uhkaili m1 lähetteellä
Siinä tapauksessa voit poistua.
Vierailija kirjoitti:
Ja sulla saa olla puhelin siellä? Pakkohoitoon voi laittaa kolmeksi päiväksi, ja sitten saa lähteä, mutta ei siellä mielestäni omaa puhelinta saa pitää.
Olen ollut suljetulla kahdessa eri psykiatrisessa sairaalassa, ja kyllä siellä puhelimet sai olla. Toisessa kerättiin laturin johdot pois, ettei kukaan kuristaisi niihin itseään, mutta puhelinta sai ladata kansliassa.
Linnassa on kaikki syyttömät, mielisairaalassa terveet.. näinhän sitä sanotaan.
Sori mutta sinua pidetään siellä niin kauan, kunnes lääkeriippuvuus on syntynyt. Nistit ja sekakäyttäjät pääscetään nopeasti kadulle. Heillä on jo kamariippuvuus. Sitä ei tarvise synnyttää. Lääkärit haluavat ihmisten ostavan
mahdollisimman paljon lääkevalmisteita.
Nimimerkki kaiken nähnyt sairaalan keittiön ex-työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta sinua pidetään siellä niin kauan, kunnes lääkeriippuvuus on syntynyt. Nistit ja sekakäyttäjät pääscetään nopeasti kadulle. Heillä on jo kamariippuvuus. Sitä ei tarvise synnyttää. Lääkärit haluavat ihmisten ostavan
mahdollisimman paljon lääkevalmisteita.Nimimerkki kaiken nähnyt sairaalan keittiön ex-työntekijä
Olen jo lääkityksellä
Nopea vilkaisu Hesan asemilla ja ostareilla osoittaa, että oikeasti apua tarvitsevia ei hoideta. Aivan sekaisin olevia ja pelottavasti käyttäytyviä on vapaana vaikka kuinka paljon. Lukkojen takana ovat väärällä diagnoosilla ne sisäsiistit, lyhytaikaista kriisiä potevat ihmiset. Se on mukavampaa ja miellyttävämpää lääkäreille. Eivät nämä usein varsin rikkaissa perheissä varttuneet lääkärit halua kohdata sitä katujen rupusakkia, saati hoitaa. Osastot täytetään mielummin hajuttomilla potilailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vammautan takasin ne, jotka minua huumasivat terveenä, jos tunnistan kadulla. Ja olen oikeasti ihan normaali ja kouluttautunut työssäkäyvä ihminen.
Normaali ihminen ei suunnittele kenenkään vammauttamista.
Pääsin heistä eroon vasta, kun sanoin, että alan tap--maan heitä ja perheenjäseniään, jos eivät tajua lopettaa. Yhtä löin tylpällä esineellä päähän, toista sain ehkä lyötyä saksilla ja kolmatta yritin veitsellä, kun tulivat kotiini. Siitä kaksi vuotta eikä ole näkynyt sen jälkeen. Nukun vieläkin puukko yöpöydällä, koska pääsevät avaimilla asuntoon.
Joo joo menehän nyt siitä trollaamasta. Et olisi millään "osastolla" vaan suljetulla tai putkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vammautan takasin ne, jotka minua huumasivat terveenä, jos tunnistan kadulla. Ja olen oikeasti ihan normaali ja kouluttautunut työssäkäyvä ihminen.
Uhkaat pysyvällä vammauttamisella ihmisiä jotka tekivät sinulle mitä? Samantien toteat että olet ihan oikeasti normaali? Etkö näe ristiriitaa?
On ihan inhimillistä tuntea vihaa sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka ovat kohdelleet henkilöä jotenkin väärin. Keinonsa kullakin. Joku, joka siihen pystyy, haastaa oikeuteen vuosien taisteluun vaatien rangaistusta, joku turvautuu oman käden oikeuteen ja päättää kostaa/satuttaa itse väärintekijöitä. En pidä ollenkaan ristiriitaisena.
- Eri
Aika moni psykiatri tappaa itse itsensä. Ehkä tämä tieto lohduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä olla ilman syytä. Se, että sinä koet niin, kertoo sen, että sinulta puuttuu sairaudentunto.
Tulin vapaaehtoisesti koska lääkäri uhkaili m1 lähetteellä
Siinä tapauksessa voit poistua.
Jolloin lääkäri jatkaa hoitoa M1:llä.
Niinpä. Pakkohoito on vastoin YK:n vammaisten henkilöiden oikeuksia koskevaa yleissopimusta.
"Yk kieltää pakkohoidon ja hoitoon ottamisen vastoin tahtoa.
Vuonna 2014 YK:n yleissopimukseen tehtiin tarkennus, jonka mukaan jäsenvaltioiden tuli välittömästi aloittaa työ oikeuksien toteuttamiseksi. Lakeja ja toimintaperiaatteita piti kehittää niin, että päätöksen teko toisen puolesta korvattaisiin tuetulla päätöksen teolla, joka kunnioittaa ihmisen itsemääräämisoikeutta, tahtoa ja mieltymyksiä.
Vammaisten henkilöiden oikeutta ja kykyä tehdä itsenäisiä päätöksiä tulee aina kunnioittaa, mikä tarkoittaa, että "pakkohoidon sallivat mielenterveyslait on kumottava."
(Lähde: tappava psykiatria ja lääkinnän harha
Peter C. Gotzsche)
En ole huomannut aiheesta käytävän juuri keskustelua. Miksiköhän? Tuostakin on jo monta vuotta aikaa. Onko mikään maa toiminut Yk:n vaatimalla tavalla?