Kokemuksia Joensuun oikiksesta?
Positiivisia ja negatiivisia :) Eroaako opetus mitenkään kolmesta muusta?
Kommentit (49)
Opetelkaa lukemaan!! Avoimen kautta pääsee opiskelemaan vain hallintotieteen maiseriksi, EI OIKEUSTIETEEN!
Tosiaan vain hallintotieteen maisteriksi voi päästä avointa väylää, ei oikikseen. OTM:ksi pääsee vain ja ainoastaan pääsykokeella, joka on yhteinen Turun kanssa. Kaikkia etäopiskelijoita en tunne, mutta ainakin Helsingistä, Kuopiosta ja Jyväskylästä käsin tänne tentitään. Etätenttimahdollisuus ei ole mikään vitsi ja osa etätenttijöistä on ainakin perheellisiä ja vähän vanhempaa sakkia. Totta kai läsnäoloa vaatii seminaarit ja kielikurssit, jälkimmäisiä voi tosin yrittää läpäistä näyttökokeella jos taidot riittää. Ja himpun yli 30v:lle tiedoksi että sinut otetaan varmasti iloisena vastaan. Aika maanläheisiä ihmisiä on tänne toistaiseksi hakeutunut opiskelemaan :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:26"]
Olen ymmärtänyt, että ne ottaa vain niitä, jotka on ensin opiskelleet siellä avoimessa yliopistossa eli sinne pitää maksaa ensin perus- ja aineopintojen verran ennen kuin voi hakea. Virallisesti tietty asia on toisin, mutta noin se todellisuudessa toimii.
[/quote]
Miksi tämä fakta sai alapeukkuja? Yliopiston omien sivujen mukaan helpoin väylä sisään on avoin yliopisto.
[/quote]
Linkki?
Tämä yli 30v. etätenttijä vastaa: joudun maksamaan useita kymppejä etätenteistä, joita teen 1-2 kuukaudessa. Helppoa mutta kallista, vaikka käynkin töissä. Tenttiminen sopii minulle, koska opin lukemalla parhaiten. Jossain vaiheessa on kuitenkin lopetettava työt jotta saa kaikki viimeisetkin kurssit suoritettua. Jos joku epäilee vitsiksi niin en voi mitään. Itä-suomen weboodi on kaikille avoin ja sieltä näkee tarjottavat kurssit ja niiden läsnäolopakollisuuden (jota yleensä ei siis ole). Jos oikean vitsin haluatte niin myönnän että vähän tässä tulee "kirjekurssilla juristiksi" olo...
Kyllä sellaisille kirjekurssi -juristeille se maine tulee vielä eteen, kun työelämään yritätte päästä. OTM:en työttömyysprosentti on jo melko korkea, ja ketähän siellä on työttömien joukossa...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:43"]
Minuakin kiinnostaisi tämä kovasti!
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:42"]
Opetus on mielestäni laadukasta. Aika paljon teetetään kirjallisia palautettavia töitä eli kirjoittamisesta tulee opintojen aikana rutiinia. Seminaarimuotoisilla opintojaksoilla laaditaan itse juridisia dokumentteja kuten haastehakemus, syyttämättäjättämispäätös, perukirja jne riippuen siitä mitä seminaareja itsellesi valitset. Eli käytännönläheinen puoli on opetuksessa läsnä. Professorit ja opettajat pääasiassa kivoja ja helpostilähestyttäviä. Perus- ja aineopintojen kirjatentit pystyy hoitamaan etänä jos haluaa.
Oikeustieteen maisteriksi opiskelevia on vielä Joensuussa vähän, meidän porukka on tiivis johon pääsee helposti mukaan niin 19-vuotias kuin 30-vuotiaskin :) Itse olen etelästä kotoisin ja viihtynyt tosi hyvin Joensuussa.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä
Opetus on mielestäni laadukasta. Aika paljon teetetään kirjallisia palautettavia töitä eli kirjoittamisesta tulee opintojen aikana rutiinia. Seminaarimuotoisilla opintojaksoilla laaditaan itse juridisia dokumentteja kuten haastehakemus, syyttämättäjättämispäätös, perukirja jne riippuen siitä mitä seminaareja itsellesi valitset. Eli käytännönläheinen puoli on opetuksessa läsnä. Professorit ja opettajat pääasiassa kivoja ja helpostilähestyttäviä. Perus- ja aineopintojen kirjatentit pystyy hoitamaan etänä jos haluaa.
Oikeustieteen maisteriksi opiskelevia on vielä Joensuussa vähän, meidän porukka on tiivis johon pääsee helposti mukaan niin 19-vuotias kuin 30-vuotiaskin :) Itse olen etelästä kotoisin ja viihtynyt tosi hyvin Joensuussa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:42"]
[/quote]
Entä hintsun verran yli komekymppinen...
Olen yli 30 ja opiskelen OTM:ksi. Asun muualla, kuin Joensuussa. Melkein kaiken saa tenttimällä suoritettua, eikä läsnäolopakkoa ole kuin muutamassa kurssissa. Saa kysyä mitä haluaa!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:29"]
Positiivisia ja negatiivisia :) Eroaako opetus mitenkään kolmesta muusta?
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:12"]
Up
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:48"]
Eroaa. Aluepolitiikka takana. Ei koulutuspolitiikka. Tämä on sitä siltarumpupolitiikkaa. Joensuu vie rahaa muilta mutta ei onneksi aivoja.
[/quote]
Mitä tarkoitat?
No jos sisäänpääsyprosentteja katsoo niin Joensuuhun oli tänä vuonna pienin prosentti. Alle 10% kun Rolloon pääsi 25%.. :)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:43"]
Minuakin kiinnostaisi tämä kovasti!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:39"]
Olen yli 30 ja opiskelen OTM:ksi. Asun muualla, kuin Joensuussa. Melkein kaiken saa tenttimällä suoritettua, eikä läsnäolopakkoa ole kuin muutamassa kurssissa. Saa kysyä mitä haluaa!
[/quote]
Kuulostaa vitsiltä.
t. Hki OTM
[/quote]
Miksi?