Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ujous ilmetä siten, että näyttää tosi vihaiselta?

Vierailija
18.11.2021 |

Eli siinä kysymys. Voiko ujo näyttää jostain syystä hyvin vihaiselta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Itsellä rehellinen syy on kylläkin sosiaalisten tilanteiden jännitys, että se tekee helposti kasvoistani vihaisen näköiset. Huomaan otetuista valokuvista että näytän vihaiselta vaikka luulin itse että kasvoillani olisi perusilme.

Vierailija
2/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätetään tunteita, epäily muiden ihmisten aikeista. Voi näyttää vähän vihaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi vihaisen näköistä oikeasti kilttiä ihmistä. Toisella on cp-vamma ja se jäykistää myös kasvojen ilmeitä mutta ei vaikuta ajatteluun mitenkään eli aivan täysjärkinen on.

Toisella on todnäk asperger tai on muuten lievästi autistinen. Hyvin taiteellinen, ei osaa smalltalkata lainkaan ja aivan todella synkkä kivikasvo. Reippaasti puhuu kuitenkin jos on asiaa. Siskonsa kerroi että jokin diagnoosi hänellä on, en kehdannut kysellä enempää.

Vierailija
4/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sellaisella ihmisellä olla vakavia ongelmia, joka keskittyy jonkun ohikulkevan henkilön ilmeisiin. Ihan vilpittömästi kysyn. Melkein tuli mieleen yksi hauskempi juttu, kun yksi henkilö oli kuullut näyttävänsä liian vakavalta. Otti sen hilpeästi niin, että yritti laittaa vähän sellasen tuimemman ilmeen ja ei vahingossakaan hymyilyä. Odotti millaista lisäpalautetta tulisi. Ei tullut mitään palautetta suoraan. Yksi tutun tuttu oli sanonut jonkun sanoneen, että "kaikki ajattelevat tuon henkilön olevan jotain..." ei hullu, mutta nyt en edes muista mitä adjektiivia käytettiin. Tuota sitten ihmeteltiin, että ketkä nämä "kaikki" ovat kun ei noilla kahdella ollut yhtäkään yhteistä tuttua, eivätkä liikkuneet ollenkaan samoissa piireissä ja muutenkin tuo, josta "kaikilla" oli mielipide ei ollut oikein kenenkään kanssa tekemisissä. Ettei nyt ollut vaan joku tekemällä tehty juttu.

Vierailija
5/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmiste perusilme on "resting bitch face", ihan luonnostaan siis. Sitten, jos on niin ujo, ettei uskalla vaikkapa hymyillä, tulee ilmeestä helposti vihamielisen näköinen.

Vierailija
6/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätetään tunteita, epäily muiden ihmisten aikeista. Voi näyttää vähän vihaiselta.

Voi olla myös vaarallinen. Suosittelen pyytämään, että poliisi tulee pidättämään. Kasvojen ilmeet hyvin tärkeät tuolla metsäpoluilla ja kaupoissa.

Vierailija
7/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti.

Vierailija
8/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmiste perusilme on "resting bitch face", ihan luonnostaan siis. Sitten, jos on niin ujo, ettei uskalla vaikkapa hymyillä, tulee ilmeestä helposti vihamielisen näköinen.

Ai voiko. Siis ihan vilpittömästi ihmettelen voiko jollain olla resting bitch face. Noot, mä epäilisin psykoosia.

Vierailija
9/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää vaikka peittää ihastustaan, voi liikaa yrittää olla hymyilemätön ja näyttääkin vihaiselta.

Vierailija
10/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varmaan. Itse en ole kyllä ujo, mutta olen joskus kuullut näyttäväni vihaiselta. Jos joku siihen haluaa diagnosoida ujoudet, autismit ja aspergerit niin tirsk siitä vaan. Voi voi, onpa ihmisillä ongelmat. Ja jos näen tomppelia käytöstä, en vain voi sietää sitä ja ilme sen myös kertoo. Esim. kun oli turvavälit yksi mummeli tunki ihan niskaan huohottamaan. Valitti siinä sitten, että ostoksia olisi pitänyt latoa nopeammin hihnalle kun hänellä kiire, vaikka ei ollut edes meidän ostosten vuoro ja ostokset ehtivät hyvinkin siihen, niin että kassa ei joutunut yhtään odottamaan. Käännyin mummelin puoleen ja ennenkuin ehdin sanoa mitään mummeli siinä sitten, että "älä ole niin vihaisen näköisen" Herran jestas kai mä nyt olen kun toinen urputtaa turhaan. Sanoin kuitenkin kohteliaasti että rouva voisi muistaa turvavälit ja seuralaiseni selitti mummolle, että ostoksia ei voinut laittaa yhtään nopeammin. Mummeli meni nyrpeänä toiselle kassalle. Ehkä joku olisi vain aurinkoisesti hymyillyt mummelille ja turhalle urputukselle. Mulle se ei ole luontaista tuon tapaisissa tilanteissa. Kuitenkaan kyse ei ollut sairaasta tai vammaisesta henkilöstä, jonka turhaa urputtamista olisi pitänyt ymmärtää.

Vierailija
11/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi vihaisen näköistä oikeasti kilttiä ihmistä. Toisella on cp-vamma ja se jäykistää myös kasvojen ilmeitä mutta ei vaikuta ajatteluun mitenkään eli aivan täysjärkinen on.

Toisella on todnäk asperger tai on muuten lievästi autistinen. Hyvin taiteellinen, ei osaa smalltalkata lainkaan ja aivan todella synkkä kivikasvo. Reippaasti puhuu kuitenkin jos on asiaa. Siskonsa kerroi että jokin diagnoosi hänellä on, en kehdannut kysellä enempää.

Aspergerit ja autismit näkyy kyllä selkeästi, joten jos mietit ja emmit onko tod. näk. ujoutta vai outoutta vai joku edellämaimituista niin et osaa diagnosoida kyseisiä juttuja. Muutenkin ehkä vähän liian epävarmaa, ellei henkilö, jota tapaa useammin. Esim. "Synkkä kivikasvo, muuten puhuu reippaasti" ei oikein näin äkkiseltään kuulosta miltään muulta kun henkilöltä, joka on synkkä kivikasvo, mutta tarpeen tullen osaa kyllä seurustella ja puhua normaalisti. Ihmisillä on aika erilaisia persoonallisuuksia, ilmeitä ja tapoja millä puhua. Itse taas ihmettelen, miten joku jaksaa puhua sellaisella ylimairealla, yliystävällisellä tyylillä tilanteesta riippumatta. Tai tökerön kova kailotus yleisillä paikoilla. Sitäkin ihmettelen.

Vierailija
12/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yrittää vaikka peittää ihastustaan, voi liikaa yrittää olla hymyilemätön ja näyttääkin vihaiselta.

Yes yes, rakkaudesta se hevonenkin potkii. Ettei vaan luule, että on ihan lääpällään.

Vierailija
13/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lievä krapula. Milleköhän näytin?

Vierailija
14/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis ihminen, jota näen toisinaan. Ei kovin tuttu kylläkään.

ap

Vierailija
15/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone? kirjoitti:

Mulla oli lievä krapula. Milleköhän näytin?

Todennäköisesti vähän huonovointiselta ja vakavalta?

Vierailija
16/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä siis ihminen, jota näen toisinaan. Ei kovin tuttu kylläkään.

ap

Miten joku jaksaa ihmetellä henkilöistä, joiden kanssa ei ole edes tekemisissä, tai miksi pitäisi, ellei ole saanut toimeksiantoa jonkun henkilön analysoimisesta. Tietenkin jokainen ihmettelee mitä lystää tässä maailmassa. Jos haluaa syväanalyysiä tehdä, niin pitää vaan ujuttautua juttelemaan ja analysoimaan siinä samalla.

Vierailija
17/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat kurttunaamat. Aina pitäisi vääntää se tekohymy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme