Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla menee satanen viikossa ruokakauppaan ja lähes puolet ostoksista luomua

Vierailija
07.02.2015 |

Minulla on kaksi alakoululaista lasta, jotka syövät viikolla lounaan koulussa, kaikki muut ateriat syödään kotona. Onko satanen paljon vai vähän? Kaikki maitotuotteet, munat, jauhot, omenat, banaanit, pasta jne on luomua. Samoin yleensä jauheliha, koska jos sitä on -30% ostan pakettikaupalla pakkaseen ja sieltä voi ottaa. Jos ostan paljon vesspaperita ja pesuaineita niin satanen ylittyy eli toi on lähinnä ruokaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen meno

Vierailija
2/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika vähän itseasiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Meillä menee satanen viikossa, ja meitä on vain kaksi.

Vierailija
4/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en osta tupakkaa, alkoholia, limsaa enkä juuri karkkiakaan tuossa ei ole kauheasti tinkimisen varaa. Sitten pitäisi muuttaa luomut tavalliseksi jos haluan päästä halvemmalla. ap

Vierailija
5/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo miestä taloudessa? Mekin varmaan pärjättäis tuolla ihan hienosti (luomua mekin ostetaan) ellei olisi miestä, joka syö paljon enemmän kuin me muut.

Vierailija
6/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paljon, kun meillä menee n. 50e viikossa ja 2 henkilöä on taloudessa.

Vierailija
7/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meilläkin. :)

Vierailija
8/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:10"]

Ei oo miestä taloudessa? Mekin varmaan pärjättäis tuolla ihan hienosti (luomua mekin ostetaan) ellei olisi miestä, joka syö paljon enemmän kuin me muut.

[/quote]

Ei ole miestä ja olen melko pieniruokainen itse. Mietin vain näitä ruokaostosketjuja ja miten älyttömän halvalla jotkut tuntuvat pääsevän, minusta on vaikea päästä alle satasen, se menee aina. ap

Vierailija
9/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:10"]

Mun mielestä paljon, kun meillä menee n. 50e viikossa ja 2 henkilöä on taloudessa.

[/quote]

Tämä on juurikin sellainen summa, jota en käsitä. Miten saisin puolet pois menoista? Syöttekö te kuitenkin päivällisen kotona niin kuin me?

Vierailija
10/10 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:10"]

[/quote]

Tämä on juurikin sellainen summa, jota en käsitä. Miten saisin puolet pois menoista? Syöttekö te kuitenkin päivällisen kotona niin kuin me?
[/quote]

Siten ettei osta luomua tai mitään erikoisuuksia. En ole siis tuo lainaamasi kommentoija, mutta meidän ruokakulut on noin 40-50€/viikko ja minä ja mies kuuluu talouteen. Ei saada lounaita missään eli kaikki mitä syödään, tehdään itse. Aamupalat rahkaa, leipää, hedelmiä, marjoja. Mies juo kahvia ja ruokajuomana kuluu maitoa. Syödään useimmiten 2x lämmin ruoka päivässä. Aika perusruokia, joskus makaroonia/riisiä yms, mutta useimmiten vain lihaa, kasviksia ja raejuustoa. Ei käytetä juurikaan mitään ruokakermoja, juustoja tai kastikkeita. Maustetaan mausteilla ja no chilikastiketta kuluu jonkun verran. Lisäksi vielä välipala ja iltapala.

Ostetaan halvinta lihaa, paitsi välillä lohta mutta sekin tarjouksesta. Aina -30% tuotteina jos löytyy. Kasviksia ja hedelmiä kauden mukaan eli sitä mikä on edullista. No salaattia tomaattia ja kurkkua ympäri vuoden kyllä aina.

Käydään lidlissä, vaikka nyt kyllä muissakin maito- ja lihatuotteiden kilohinnat laskeneet melko samaan.
Eineksiä ei syödä. Tuolla summalla saadaan satunnaiset herkutkin ja limpparit. Tupakkaa tai alkoholia ei käytetä. Treenataan 6 kertaa viikossa ja pyritään syömään hyvin terveellisesti.