Tapahtui tänään vaatekaupassa - mielipiteitä?
Vein tänään Hennesille pussillisen vaatteita, koska heillä on käynnissä vaatekeräys. Pussia vastaan saa 15 prosentin alekupongin, jonka käytin heti sen jälkeen ostamalla lapselleni takin.
-
Huomasin takissa olevan ison reiän vasta liikkeen ulkopuolella, kun esittelin ostosta miehelleni. Menin tietysti heti vaihtamaan takkia ehjään, mutta myyjä sanoi, että minun tulisi nyt maksaa enemmän, koska alekuponki on käytetty.
-
Ymmärrän, että alekuponki on kertaluontoinen, mutta eihän se nyt ostajan vika voi olla, että tuotteessa on reikä. Tulin kumminkin heti sitä vaihtamaan, laput paikallaan ja kuitti tallessa. Myyjän mielestä ei ole mahdollista vaihtaa, antoi vaihtoehdoksi maksaa normaalihinnan tai palauttaa tuotteen. Palautin sitten tuotteen, mutta nythän tuo alekuponki jäi periaatteessa kokonaan käyttämättä, kun en saanut käyttää sitä uuteen, tismalleen samaan tuotteeseen.
-
Onko täällä myyjiä paikalla? Miksi minusta tuntuu vähän oudolta tämä käytäntö? Tekikö myyjä oikein? Ainakin asiakkaana minua jäi harmittamaan. Jos en saanut käyttää alekuponkiani, niin eikö minulla olisi oikeus sitten pyytää pussillista vaatteitani takaisin?
Kommentit (29)
Ei pidä tehdä noin, ota yhteyttä H&M:ään.
Kyllä yleensä hajonnut, vaikka olisikin ollut alennettu tuote vaihdetaan uuteen ehjään, eikä mitään välisummia kysellä... En usko että tuo on H&M:n virallinen käytäntö, myyjällä sattui varmaan virhe.
Kiitos, että joku on tässä asiassa puolellani! Tunsin oloni ihan tyhmäksi Hennesillä, kun toinenkin myyjä tuli siihen sanomaan, että ei käy vaihto päikseen, nyt on maksettava normaali hinta.
Jos tuotteessa on virhe, niin ensisijainen korvausmuoto on ilmainen vaihto ehjään samanlaiseen tuotteeseen.
Olen toisessa liikkeessä töissä ja meillä saa tietenkin käyttää alekupongin uudestaan tuollaisessa tapauksessa!
Olisit pyytänyy ne viemäsi vaatteet takaisin.
Tietysti pitää vaihtaa ehjään. Noin voi toimia ainoastaan silloin, jos alennus on annettu tuotteessa olleen virheen vuoksi, esim just sen reiän. Yhteys myymäläpäällikköön. Ite oon kyllä hm ssä saanut vaihdettua vialliset tuotteet ilman ongelmia
Olisit sitten vaatinut tuomaasi vaatekassin takaisin ja antanut uudestaan ja näin saanut sen alekupongin. Näille typerille tomppelimyyjille pitää vääntää joskus rautalangasta. En olisi suostunut pompotettavaksi. Älä jätä asiaa tähän, valita ylempään portaaseen.
Ei varmasti myyjä toiminut oikein. Tottakai 15% alennuksen olisi pitänyt koskea myös vaihdettaessa saatavaa samanlaista takkia eli sinun olisi ollut saatava samanlainen takki ilman mitään lisäkuluja. Myyjän tekemä tyhmä ratkaisu.
Pistä viestiä Iltasanomiin, että näin H&M hoitaa asiakaspalvelutilanteita. Voit vaikka nimettömänä antaa haastattelun. Itse ainakin ketuttaisi niin paljon, että saisi iltapäivälehdet taas täytettä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:34"]
Kiitos, että joku on tässä asiassa puolellani! Tunsin oloni ihan tyhmäksi Hennesillä, kun toinenkin myyjä tuli siihen sanomaan, että ei käy vaihto päikseen, nyt on maksettava normaali hinta.
[/quote]
Tottakai puolustetaan, johan tuon ihan vaan järkikin sanoo että väärin ja hölmösti teki myyjät, et sinä.
Näihin tilanteisiin vaikuttaa oma käytös todella paljon. Kannattaa ystävällisesti ja asiallisesti selittää tilanne, ei käyttää kirosanoja tai syytellä myyjiä mistään.
Joo, myyjä teki virheen. Laita s-postia myymäläpäällikölle tai mene käymään uudestaan. Itsekin olen vaatekaupassa töissä ja kyllä käytäntö on se, että virheellisen tuotteen saa vaihtaa ehjään. Ehkä se myyjä ei vaan tajunnut.
Reklamaatio oikeus eli tuote on vaihdettava ehjään ilman lisäkuluja asiakkaalle. Valita ihmeessä eteenpäin. Ja olen ollut joskus töissä kaupanalalla ja tunnen kuluttajalainsäädännön hyvin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:46"]
Näihin tilanteisiin vaikuttaa oma käytös todella paljon. Kannattaa ystävällisesti ja asiallisesti selittää tilanne, ei käyttää kirosanoja tai syytellä myyjiä mistään.
[/quote]
Tämä kommentti pisti kyllä ihmetyttämään. En ole missään vaiheessa syytellyt myyjää tai käyttänyt kirosanoja, kun en normaalistikaan kiroile julkisilla paikoilla. Menin kyllä ihan tervehtien kassalle uuden takin kanssa ja kerroin, että ostin tämän äsken, mutta tässä on reikä, voinko vaihtaa uuteen. Myyjältä ei tullut minkäänlaista pahoittelua, että voi harmi, koska itse ainakin pahoittelisin asiakkaalle tilannetta, koska eihän se asiakkaan vika ole.
En myöskään alkanut vaatimaan oikeuksiani, koska olin hämmästynyt tilanteesta ja muutenkin vähän hissukka luonteeltani. Mielestäni enemmän tässä kaksi myyjää nöyryytti asiakasta kuin asiakas vaahtosi jostain tuotteen virheestä.
Ap
Myyjä teki täysin väärin! Ei sun tarvii reikäistä takkia pitää eikä siitä maksaa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:46"]
[/quote]
Ai jaa, onko tuo yleinenkin käytäntö kaupan alalla, että myyjä noudattaa lakia sen mukaan sopiiko se sille, vai ei, ja päättää asioita asiakkaan naamataulun perusteella.
Olisi kiva tietää missä kaupoissa on tällainen käytäntö, että myyjät keksivät päästään sääntöjä ja rikkovat lakia milloin nyt sattuu huvittamaan.
No ei yllätä, että sattui H&M:ssa. Siellä on nippanappa täysi-ikäisiä myyjinä niin ei voi olettaa, että tietämys olisi kovin laajaa. Mutta näemmä ihan perusasiatkin ovat hakusessa.
Kiitos vastauksista, aion olla myymäläpäällikköön yhteydessä!
Tämä myyjä oli muuten vanhempi naishenkilö.
Ap
Laittomasti teki se myyjä, ota yhteyttä hm, ja laita ylös kellonaika, ja minkä näköinen myyjä, laita ne tiedot hm:lle.