Tapahtui tänään vaatekaupassa - mielipiteitä?
Vein tänään Hennesille pussillisen vaatteita, koska heillä on käynnissä vaatekeräys. Pussia vastaan saa 15 prosentin alekupongin, jonka käytin heti sen jälkeen ostamalla lapselleni takin.
-
Huomasin takissa olevan ison reiän vasta liikkeen ulkopuolella, kun esittelin ostosta miehelleni. Menin tietysti heti vaihtamaan takkia ehjään, mutta myyjä sanoi, että minun tulisi nyt maksaa enemmän, koska alekuponki on käytetty.
-
Ymmärrän, että alekuponki on kertaluontoinen, mutta eihän se nyt ostajan vika voi olla, että tuotteessa on reikä. Tulin kumminkin heti sitä vaihtamaan, laput paikallaan ja kuitti tallessa. Myyjän mielestä ei ole mahdollista vaihtaa, antoi vaihtoehdoksi maksaa normaalihinnan tai palauttaa tuotteen. Palautin sitten tuotteen, mutta nythän tuo alekuponki jäi periaatteessa kokonaan käyttämättä, kun en saanut käyttää sitä uuteen, tismalleen samaan tuotteeseen.
-
Onko täällä myyjiä paikalla? Miksi minusta tuntuu vähän oudolta tämä käytäntö? Tekikö myyjä oikein? Ainakin asiakkaana minua jäi harmittamaan. Jos en saanut käyttää alekuponkiani, niin eikö minulla olisi oikeus sitten pyytää pussillista vaatteitani takaisin?
Kommentit (29)
Sinun tulisi saada vastaava, mutta kunnossa oleva tuote, vastineeksi reikäisestä takista ale-kuponkihinnalla. Valita, käy kuitin kanssa uudestaan liikkeessä heti kun mahdollista.
Pari kertaa olen ollut todistamassa oikeusmurhan yritystä juuri myyjien toimesta. Sotii kaikkea oikeustajua vastaan, mutta myyjä vain pullikoi - tai on oikeasti tietämätön ja niin vääristynyt tajunnaltaan.
Laita lisätietoja ap, vinkkasin tämän ketjun Iltasanomille (laita vaikka heille suoraan?). Törkeää myyjältä!
Eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä käytitkö jotain alennuskuponkia ostaessasi. Jos tuote on viallinen, sinulla pitää olla vaihto-oikeus.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:12"]
Laita lisätietoja ap, vinkkasin tämän ketjun Iltasanomille (laita vaikka heille suoraan?). Törkeää myyjältä!
[/quote]
Ehkä kuitenkin ensin kannattaa olla myymäläpäällikköön tai liikkeeseen yhteydessä ja kysyä jos saisi asiaan korvauksen. Mitä järkeä lähteä lehtiin huutelemaan, jos ei ensin ole edes yrittänyt selvittää asiaa?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:12"]Laita lisätietoja ap, vinkkasin tämän ketjun Iltasanomille (laita vaikka heille suoraan?). Törkeää myyjältä!
[/quote]
Mitä vittuu sunki päässä liikkuu? Iltasanomiin? Oikeesti?
Olen itse myös vaatemyyjä. Ehdottomasti toimi väärin. Sinun olisi kuulunut saada vaihtaa takki vain ehjään ei sillä alekupongilla tuossa vaiheessa ollut merkitystä. Olisit vain suorittanut vaihdon. Sinuna ottaisin yhteyttä myymäläpäällikköön.
Voi luoja heti ollaan lehtiin soittelemassa jos joku tekee inhimillisen virheen!! Eiköhän ap:n asia oikaista kunhan ottaa yhteyttä liikkeen johtoon tms., ei mihinkään stnan paskalehteen!
Naurettavaa kun jotkut huutelevat että laita lehteen :D hei haloo! Joo myyjä toimi väärin, mutta virheitä sattuu kaikille. Soita myymälään huomenna ja pyydä saada puhua myymäläpäällikön kanssa. Kerro asia asiallisesti. Uskon että saat vaihtaa sen ja toivottavasti antavat myös jotain hyvitystä tästä.
Myyjällä näköjään vaikeuksia päättelykyvyssä. Onneksi ei ole missään kummemmassa duunissa, mahtaisi antaa outoja päätöksiä.