Päästäkseni valmiiseen joulupöytään, pitäisi maksaa n.150€
Onko nuo ravintoloiden tarjoamat joulubuffetit hintansa väärtejä? Me jos mentäisiin koko perhe niin katsomani perusteella se kustantaisi liki 160€, kannattaako? Pk-seudun ravintoloita pläräsin.
Ja ihan vain siksi niitä katselin, että olisi ihanaa päästä joskus valmiiseen joulupöytään, edellisestä kerrasta on lähemmäs 20v (olen 46v) eli aika monet joulut olen itse laittanut kaiken enkä ole yhteenkään valmiiseen pöytään itse istahtanut.
Kommentit (67)
Jos koko perhe syö 150€:llä ravintolassa niin minusta se on aika vähän :O
Jouluhössötykset on aina kallista myös jos itse hommaa kaiken, toki niitä sitten syö helposti useamman päivän...
Sillä hinnalla saa usemaman päivän yltäkylläiset tarjoilut kotiin. Toki jos ei halua tehdä itse niin sitten joutuu maksamaan toisen käyttämästä ajasta ruuan hinnan lisäksi.
Kaupasta saa usein eineksinä paljon parempaa ja laadukkaampaa jouluruokaa pöytään kuin ravintolasta. Aika usein saanut pettyä siihen että ravintoloiden jouluateria ovat heikkolaatuisia ja surkeita. Esim kylmiä laatikoita, vetistä kumikinkkua ja nahistunutta rosollia sekä jälkiruoaksi kahvi ja tähtitorttu. Ei ole hintansa väärti.
Siis tokihan tekisin kotiinkin jouluruokia, tottakai, siitähän sitä tunnelmaa ja tuoksuja tulee ja varsinkin kun puhutaan useamman kuin 1 päivän ruoista.
Mutta jos haluaisin edes 1x ikinä päästä joulun aikaan valmiiseen pöytään ja jonkun muun valmistamia jouluruokia jälkiruokineen päästä nauttimaan, niin se olisi juurikin jossakin ravintolassa, ei ole ketään muutakaan joka kutsuisi pöytään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa usein eineksinä paljon parempaa ja laadukkaampaa jouluruokaa pöytään kuin ravintolasta. Aika usein saanut pettyä siihen että ravintoloiden jouluateria ovat heikkolaatuisia ja surkeita. Esim kylmiä laatikoita, vetistä kumikinkkua ja nahistunutta rosollia sekä jälkiruoaksi kahvi ja tähtitorttu. Ei ole hintansa väärti.
Kaikki olet kuitenkin hyvällä ruokahalulla syönyt, etkä ole antanut palautetta paikan päällä, ja vieläpä useamman kerran olet toiminut näin?
No meillä syödään "äitien tekemiä" laatikoita, niin en ole koskaan kokenut jouluruokailua rasitteena. Ehkä sellainen kokee, joka tekee kaiken alusta alkaen itse ja tarjottavaa on monenmoista. Kinkku paistetaan itse, mutta muut tykötarpeet (rosolli ja lohet) tulee suoraan kaupan hyllystä. Siinä aikalailla meidän joulupöytä. Jälkkärinä yleensä vaan konvehteja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ravintoloita olet katsonut?
Muutamaa Hgissä. Ja nyt katsoin Vantaalta ja olisi vielä kalliimpaa eli n.20€/nuppi lisää hintaa.
Ikea ei nyt ole mukana vaihtoehdoissa.
Ap
Päästään joka joulu naapurin pöytään jos ostetaan heille joululahja. Sanovat yleensä että pelkkä konvehtirasia riitää, mutta ostamme sen kylkeen myös lottokupongin ja joululimppua. Yhtenä jouluna kuitenkin päätettiin että ei mennäkään heille jouluksi vaan lähettiin appivanhempien luo jolloin olivat naapurissa kauhuissaan että miksi ei oltu sinä jouluna tulossa joten sovittiin että tulimme loppiaisena.
En ole pääkaupunkiseudulta, mutta meillä on täällä pari jouluateriaa tarjoavaa ravintolaa. Toisessa käymme työporukan kanssa jouluaterialla, hinta viime vuonna 22 ja toisen hinta 25. Ero tarjonnassa on kuin yöllä ja päivällä. Esim. toisessa kalana suolalohi toisessa 4-5 eri kalaa, sama jatkuu kaikessa muussakin eli jos tarjoilulistan pääsee katsomaan, sitä kannattaa tutkia ajan kanssa. Enkä kyllä tajua pomon pihistelyä - meitä on niin vähän, että säästöä syntyy alle satanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki olet kuitenkin hyvällä ruokahalulla syönyt, etkä ole antanut palautetta paikan päällä, ja vieläpä useamman kerran olet toiminut näin?
Mitä väliä sillä on joskus yksikön asiakas valittaa? Yritykset saavat itse päättää kuuntelevatko he asiakkaiden tilitystä vai ovatko piittaamatta ja jatkavat eteenpäin.
Eikös Abcilla ole jotain seisovaa pöytää? Joskus ollut.
Päivän risteily Tallinnaan. Ei maksane niin paljoa.
Mikä hinta! Kanarialla kiinalaisen ravintolan puffet pöytä maksaa 6,90€ henkilö ja hintaan sisältyy jälki ruoka!
Tutkijoiden mukaan hännän seutu on tavallaan kissan erogeenista aluetta ja silittäminen hännän juuresta voi ylistimuloida kissaa. Siksi hännän alueeseen ei kannata mennä koskemaan vaikka makuja sitä haluaisi.
https://www.nainen.com/nyt-tamakin-on-tutkittu-nain-kissoja-kannattaa-p…
Vierailija kirjoitti:
Tutkijoiden mukaan hännän seutu on tavallaan kissan erogeenista aluetta ja silittäminen hännän juuresta voi ylistimuloida kissaa. Siksi hännän alueeseen ei kannata mennä koskemaan vaikka makuja sitä haluaisi.
https://www.nainen.com/nyt-tamakin-on-tutkittu-nain-kissoja-kannattaa-p…
Taisi mennä välilehdet sekaisin 😉
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinta! Kanarialla kiinalaisen ravintolan puffet pöytä maksaa 6,90€ henkilö ja hintaan sisältyy jälki ruoka!
Aika paljon pitää maksaa että pääsee Kanarialle syömään Suomesta. Ääliö.
Suosittelen vahvasti että käytte syömässä joulubuffetin hyvissä ajoin ennen joulua. Tuolla n. 150€ lähtee erittäin hyvä setti erittäin hyvässä ravintolassa neljälle. Jouluna voi sitten ottaa rennommin ruuan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jouluruokia siellä on tarjolla?
En ikimaailmassa menisi ravintolaan jouluksi. Jos tykkään pliisuista jäähtyneistä einestyyppisistä laatikoista ja mitä-sattuu kinkuista niin menet. Ei kiitos. Kotona onhyvä.