Päästäkseni valmiiseen joulupöytään, pitäisi maksaa n.150€
Onko nuo ravintoloiden tarjoamat joulubuffetit hintansa väärtejä? Me jos mentäisiin koko perhe niin katsomani perusteella se kustantaisi liki 160€, kannattaako? Pk-seudun ravintoloita pläräsin.
Ja ihan vain siksi niitä katselin, että olisi ihanaa päästä joskus valmiiseen joulupöytään, edellisestä kerrasta on lähemmäs 20v (olen 46v) eli aika monet joulut olen itse laittanut kaiken enkä ole yhteenkään valmiiseen pöytään itse istahtanut.
Kommentit (67)
Tilaa woltilta tms. Ei tarvii lähtee kotoota mihkään. Voi syödä sohvalla ja katsoo Samu sirkan joulutervehdystä.
Oliko Aloittajan mielessä mennä jouluaatoksi ravinteliin vai syödä pitkä lounas jonain adventtina? Nykyään on tietysti aattonakin paikkoja auki. Ennen Suomi meni kiinni joulurauhan julistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta ap:lta. Ei halua laittaa kotona joulua ja valmiiseen pöytään olisi päästävä. Mutta kun se ei tule hänelle mieluiseen hintaan niin sitten tuleekin tenkkapoo.
Elämä on valintoja. Jos menet ravintolaan, maksat hinnan joka pyydetään.
Eihän ap ole näin väittänyt vaan tekee jouluruokia myös kotiin. Hän haluaisi kuitenkin yhden jouluaterian mennä sinne ravintolaan valmiiseen pöytään jouluna. Eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja. Toivottavasti löytyy sopivan hintainen ravintola!
Itse olen etuoikeutettu koska pääsen joka joulu ainakin kerran ns. valmiiseen pöytään. Onhan se mukavaa vaikka täällä vastaajat hyökkäävät vain ap:n kimppuun kun hän moista kehtaa toivoa edes kerran elämässään. Ja kyllä meillä kotona kaikki jouluvalmistelut tehdään vaikkei jokaista ateriaa kotona syödäkään.
Mitäs jos tilaisi pitopalvelulta valmista? Eikö siinä olisi kotona tehdyn maku. Jotain saa valmiina kaupastakin. Kotiin jäisi kattamisen ja tiskaamisen vaiva ja hommat voisi tehdä yhdessä perheenjäsenten kanssa.
Hybridi kirjoitti:
Mitäs jos tilaisi pitopalvelulta valmista? Eikö siinä olisi kotona tehdyn maku. Jotain saa valmiina kaupastakin. Kotiin jäisi kattamisen ja tiskaamisen vaiva ja hommat voisi tehdä yhdessä perheenjäsenten kanssa.
Ei näille joulumarttyyreille kelpaa tällainen. Näkeehän sen tästäkin ketjusta, ei ap:lle kelpaa mikään esitetyistä vaihtoehdoista. :D
Vierailija kirjoitti:
Taisi aloitukseni pointti mennä ohi.
Se oli/on siis ihan vain se, kuinka mukavaa olisi istahtaa joulunaikaan yhden kerran valmiiseen pöytään ja nauttia jonkun muun kuin itseni tekemää ruokaa, oikein pitkän kaavan mukaisesti, alkupaloja, pääruokia, jälkiruokia ja kaikkea useampaa sorttia. Etten olisi itse häärinyt siellä kyökissä lainkaan sitä ennen. Ei ne Saarioisten äitien laatikot asiassa paljoa auta.
Ap
PS, 39-60€/hlö noiden jouluaterioiden hinnat on mitä katsoin ja meitä on 4hlöä.
Senhän takia ihmiset täällä ovat niin stressaantuneita ja maa köyhä kun kaikki "pitää" tehdä itse mahdollisimman edullisesti kun on niin "hyvääkin". Juuri tuo järki on joskus maksaa siitä, että joku muu tekee, että saa syödä kaikessa rauhassa ja tiskit yms. jäävät muille. Sen sijaan buffan ruoat menevät säästetyillä rahoilla kaikkeen herkkuun ja krääsään joilla rauhoitetaan sitä stressiä.
Ei, en tarkoita sitä, että tämä kaikki johtaa siihen, että siihen ketutukseen lipitetään sitten alkoholijuomia, mutta vähän sitäkin tässä meiningissä on.
Toinen on tuo ettei jouluruokia "jää". No voihan niitä joitain tehdä myöhemmin sitten jos niitä on saatava. Itse en kyllä edes välitä, jouluruoan syöminen päiväkausia putkeen on mielestäni tylsää.
Eli jos tuntuu siltä, että voisitte perheenä käydä syömässä ulkona niin katsokaa vain tarjontaa. Voihan se olla teille virkistävääkin tai ihan floppi, sen näkee sitten.
Laivalla on. Halvempaa