IS: SK: Infektioylilääkäriltä täyslaidallinen rokottamattomia hoitajia kohtaan: ”On syytä harkita alan vaihtoa”
"Satasairaalan infektioyksikön ylilääkäri Raija Uusitalo-Seppälä on huolissaan, mutta myös vihainen, että iäkkäiden ihmisten parissa työskentelee edelleen rokottamattomia ihmisiä"
Vihaavatko rokottamattomat hoitajat ikäihmisiä ja riskiryhmäläisiä? He tietävät VARMASTI että korona voi aiheuttaa kuolemia.
Kommentit (181)
Myös rokotetut tartuttavat muita.
Aina hoitajia haukutaan vaikka ihan samalla prosentilla rokottamattomat lääkärit häärää sairaaloissa vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koronarokotteet otettuna ja muut vaaditut, paitsi ei influenssarokotuksia. En ota tänäkään vuonna influenssarokotusta, vaan olen mieluummin vaikka ilman työtä.
Olen sairastanut influenssan kolmesti, enkä koe tarvetta jokavuotisille rokotuksille. Kertaakaan ei ole työnantaja suostunut maksamaan influenssan vasta-aineiden tutkimista, vaan suoraan tarjoavat influenssarokotusta. Säästävät. Saan oireita influenssarokotteesta, joten en ota sitä enää ja piste.
Minulla on järkikin päässä, joten ymmärsin ottaa pandemiatilanteessa koronarokotteen, mutta en ymmärrä miksi ottaisin influenssarokotteen. Käytän mieluiten ffp2 tason maskia, jos eivät vain säästä niissäkin ja anna vain kirurgisia. Pidän välimatkaa aina kun voin silloin kun puhun. Minulla on erinomainen käsihygienia. En mene oireisena töihin. Lääkäreille samat ehdot ja antakaa uudelleenkoulutusrahaa meille, jotka otamme vain ne rokotteet, joista koemme hyötyvämme itsekin ja ennenkaikkea, joista emme koe haittoja itsellemme!
Ei influenssavirusta vastaan tule
immuniteettia. Vaikka sairastaisit tuhat kertaa, voit saada tartunnan.
Järkkyä, että ihmishengistäkin on vastuussa henkilöitä, jotka uskovat ties mihin hörhöilyyn ennemmin kuin lääketieteeseen. En ikinä haluaisi tuollaisia puoskateita itseäni tai läheisiäni hoitamaan. Rokottamaton hoitaja on kyllä varsinainen hoitajan irvikuva. Toivottavasti heidät vaaditaan tilille päätöksistään ja saavat passituksen toiselle alalle. Ei pedotkaan saa työskennellä lasten parissa. Tartuntapesäkkeiden ei kuulu työskennellä sairaiden parissa.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattoman hoitaja on kyllä jotain uskomattoman itsekästä ja kertoo kyllä paljon henkilön älyllisestä kyvykkyydestä. Kaikille on parasta, että nämä saavat potkut. Hoitajavajekin on pitkällä tähtäimellä parempi vaihtoehto kuin tyhmä hoitaja vastuussa ihmisistä. Samalla saadaan hoitajien ammattiryhmän laatua ja julkisuuskuvaakin parannettua kun mädät omenat yksinkertaisesti poistetaan alalta.
Se ei tee hoitajasta mätää, että työnantaja tahtoo samat piikit kaikille, eikö ota huomioon yksilöllisiä eroavaisuuksia. Esim. autoimmuunisairaus voi pahentua, kun joka vuosi joutuu piikitettäväksi. Tarpeettomat rokotukset voisi estää tutkimalla vasta-aineet verinäyteestä. Vasta-ainetasot voivat joillakin olla tarpeeksi korkeat ilman rokotustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koronarokotteet otettuna ja muut vaaditut, paitsi ei influenssarokotuksia. En ota tänäkään vuonna influenssarokotusta, vaan olen mieluummin vaikka ilman työtä.
Olen sairastanut influenssan kolmesti, enkä koe tarvetta jokavuotisille rokotuksille. Kertaakaan ei ole työnantaja suostunut maksamaan influenssan vasta-aineiden tutkimista, vaan suoraan tarjoavat influenssarokotusta. Säästävät. Saan oireita influenssarokotteesta, joten en ota sitä enää ja piste.
Minulla on järkikin päässä, joten ymmärsin ottaa pandemiatilanteessa koronarokotteen, mutta en ymmärrä miksi ottaisin influenssarokotteen. Käytän mieluiten ffp2 tason maskia, jos eivät vain säästä niissäkin ja anna vain kirurgisia. Pidän välimatkaa aina kun voin silloin kun puhun. Minulla on erinomainen käsihygienia. En mene oireisena töihin. Lääkäreille samat ehdot ja antakaa uudelleenkoulutusrahaa meille, jotka otamme vain ne rokotteet, joista koemme hyötyvämme itsekin ja ennenkaikkea, joista emme koe haittoja itsellemme!
Ei yllätä ettei kaikki alalla tätäkään tajua.
Eipä paljon hoitokotien veteraanien hyvinvointi paina.
Vierailija kirjoitti:
Myös rokotetut tartuttavat muita.
Niinpä. Parempi olisi poistas hoivakodeista kokonaan henkilökunta.
HS: Lähes joka kolmas perussuomalaisten kannattaja ei aio ottaa koronarokotetta, Halla-aho selittää kriittisellä suhtautumisella ”ylhäältä ohjailuun”:
Entä ne hoitokodeissa hoidettavat veteraanit?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007790161.html?share=9a0f6225a9b4f…
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon hoitokotien veteraanien hyvinvointi paina.
Mitä tarkoitat veteraaneilla? No voi siellä olla joku ranskan muukalaisjoukoissa afrikassa taistellut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattoman hoitaja on kyllä jotain uskomattoman itsekästä ja kertoo kyllä paljon henkilön älyllisestä kyvykkyydestä. Kaikille on parasta, että nämä saavat potkut. Hoitajavajekin on pitkällä tähtäimellä parempi vaihtoehto kuin tyhmä hoitaja vastuussa ihmisistä. Samalla saadaan hoitajien ammattiryhmän laatua ja julkisuuskuvaakin parannettua kun mädät omenat yksinkertaisesti poistetaan alalta.
Se ei tee hoitajasta mätää, että työnantaja tahtoo samat piikit kaikille, eikö ota huomioon yksilöllisiä eroavaisuuksia. Esim. autoimmuunisairaus voi pahentua, kun joka vuosi joutuu piikitettäväksi. Tarpeettomat rokotukset voisi estää tutkimalla vasta-aineet verinäyteestä. Vasta-ainetasot voivat joillakin olla tarpeeksi korkeat ilman rokotustakin.
Sitten täytyy uudelleenarvioida omaa soveltuvuutta alalle. Ei ole varmasti viimeinen pandemia tämä. Jos et voi tai halua suojautua ja siten minimoida osaltasi potilaiden riskejä, olet väärällä alalla. Valitettavasti tämä nyt on asia, joka vain kuuluu työnkuvaan näin pandemia-aikana terveysalalla. Jos et sitä hyväksi, pitää etsiytyä muihin töihin. On ihan normaalia vaihtaa alaa terveydellistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartunta voi tulla, mutta monesti lievempänä. Miksi ottaa rokotus, jos influenssa ei ollut itselle vaikea sairastettava ja rokotus antaa vaikeita sivuvaikutuksia ja vain heikon suojan? Sairastetut influenssat antavat varmasti myös jonkin verran suojaa, vaikka influenssa mutatoituukin. Tärkeintä on suojata potilas käyttämällä maskia ja hyvää hygieniaa.
Miten korona, tuleeko sitä vastaan rokotteilla immuniteettia?
Vierailija kirjoitti:
Järkkyä, että ihmishengistäkin on vastuussa henkilöitä, jotka uskovat ties mihin hörhöilyyn ennemmin kuin lääketehtaaseen. En ikinä haluaisi tuollaisia puoskateita itseäni tai läheisiäni hoitamaan. Rokottamaton hoitaja on kyllä varsinainen hoitajan irvikuva. Toivottavasti heidät vaaditaan tilille päätöksistään ja saavat passituksen toiselle alalle. Ei pedotkaan saa työskennellä lasten parissa. Tartuntapesäkkeiden ei kuulu työskennellä sairaiden parissa.
Korjasin vähän tekstiäsi. Lueppa vaikka vähän sikainfluenssasta ja minkälainen skandaali se oli; Suomessakin on lapsia, jotka saivat narkolepsian rokotteesta ja Sanna Marin nuorena tyttönä kritisoi sikainfluenssahommaa farssina. Silloinkin puhuttiin pandemiasta, jonka todettiin myöhemmin olevan lievä flunssa ja lääkeyhtiöt tekivät kahisevaa melko tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko rokottamattomat siirtää muihin tehtäviin vanhusten luota ? Kai niillä vanhuksillakin luulisi olevan joku oikeus vaatia saavansa hoitoa rokotetuilta hoitajilta ?
Ei voi, koska työnantajalla ei ole oikeus kysyä rokotuksista.
Itse haluaisin saada hoitoa terveeltä hoitajalta, ihan sama onko hänellä passia vai ei. Eli hoitajalta, joka ei biletä yöelämässä, ei käy massatapahtumissa, ei tule töihin jos on pieniäkään flunssaoireita, huolehtii sekä vapaa-ajalla että töissä maskin käytöstä ja käsihygieniasta sekä pitää mahdollisuuksien mukaan turvavälit.
Lisäksi toivoisin, että kehitettäisiin luotettavia, edullisia pikatestejä, joilla työntekijät voitaisiin testata esimerkiksi joka toinen päivä. Lääketeollisuuden kiima tuntuu kuitenkin liittyvän vain rokotteiden kehittämiseen.[/quot
Uskotko kenenkään nuoren hakeutuvan hoitoalalle, jos hoitajana työskentely tarkoittaisi sitä, ettet saa käydä enää koskaan festareilla tai edes ravintoloissa muuta kuin syömässä? Nyt jo hoitajilla on vähemmän ihmisoikeuksia kuin millään muulla ammattiryhmällä - ei edes lakko-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syrjintää. Minullahan on kaikki muut rokotteet otettuna paitsi tämä uusin mrna-teknologiaa hyödyntävä injektio, jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei ole vielä tietoa..
T. Aina potilasturvallisuudesta huolehtinut hoitaja
Uskomatonta itsekkyyttä ja omaan napaan tuijottelua! Haloo, luuletko etteivät rokotteen jo ottaneet ole koskaan miettineet piileviä pitkäaikaisvaikutuksia? Kyse on pienemmän pahan vallinnasta. Mikään tutkimus ei edes osoita että rokote olisi vaarallinen verrattuna siihen kuinka paljon hyvää saavutetaan kunnon rokotekattavuudella. Et ole valmis yhteiskunnan puolesta toimimaan, miksi yhteiskunnan pitäisi toimia sinun hyväksesi? Mietipä sitä, itsekäs ihminen. Joillekin tosiaan voi haittoja tulla, yhteinen hyvä on sitäkin suurempi.
No mitä hyvää tällä rokotekattavuudella on saatu aikaiseksi? Tartunnat sen kuin lisääntyvät. Kyllä me rokottamattomat ollaan itsekkäitä joo ja te rokotetut hyviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman itsekästä toimintaa ja käsittämätöntä, että nuo hoitajat saavat edelleen tehdä työtään rokottamattomina.
Otatte ne vanhuksenne kotihoitoon! Problem solved.
Jos joudun sairaalaan niin haluaisin nimenomaan rokottamattomat hoitajat jos valinta vain olisi mahdollinen. Olisi turvallista omien keskuudessa.
On se hyvä, että tässäkin ketjussa tiedetään paremmin kuin infektiotautien ylilääkäri. Iha itte googletin!!
Vierailija kirjoitti:
Pfizer hakee 55 vuoden salassapito-oikeutta rokotteen tutkimusdatalle.
Sitä ei voida syyttää mistään rokotteeseen liittyvästä haitasta.
Tiedot saadaan julkaista vuonna 2076.
Järkyttävää!!!!!!!!!!!!!!!!
Uskomatonta itsekkyyttä ja omaan napaan tuijottelua! Haloo, luuletko etteivät rokotteen jo ottaneet ole koskaan miettineet piileviä pitkäaikaisvaikutuksia? Kyse on pienemmän pahan vallinnasta. Mikään tutkimus ei edes osoita että rokote olisi vaarallinen verrattuna siihen kuinka paljon hyvää saavutetaan kunnon rokotekattavuudella. Et ole valmis yhteiskunnan puolesta toimimaan, miksi yhteiskunnan pitäisi toimia sinun hyväksesi? Mietipä sitä, itsekäs ihminen. Joillekin tosiaan voi haittoja tulla, yhteinen hyvä on sitäkin suurempi.