Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran morsian saa vaikuttaa kaason/morsiusneidon ulkonäköön?

Vierailija
06.02.2015 |

Eli juttua on ollut täällä av:llakin siitä, että valitsee tahallaan rumat morsiusneidon vaatteet. Se on varmasti kaikkien mielestä epäkohteliasta (vai?) mutta jäi mietityttämään, onko suomalaisittain ollenkaan sopivaa vaikuttaa morsiusneidon ulkoiseen olemukseen hääpäivänä. 

Mietin vain että jos on vaikka väriteemana on vanhanajan roosa, ja kaaso haluaisi ylleen kirkkaanoranssin juhlamekkonsa (joka voi olla todella mekko upea sinänsä) niin voiko morsian esittää toivomuksen, että valitsisi jonkin koristeisiin sopivamman. Vai onko silloin bridezilla?

Mietin myös, olisiko jossain kohtaa jopa kohteliasta vinkata jostain asiasta. Jos kaasolla vaikkapa on tapana tehdä hurjan raskaat meikit, ja morsian ja muut morsiusneidot aikovat viettää iltaa luottaen lähinnä Luojan lahjoihin ja ripsariin, niin kuitenkin illan aikana esilläoleva kaaso voi joidenkin mielestä näyttää vähän hassulta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:59"]

Kuintenkin pääasia kaiken suhteen on kai se, että kaikki tuntevat olevansa kauniita, sekä morsian että kaasot ja he viihtyvät kampauksissaan ja meikeissään. Ei morsian voi tyrannina kaikkea määrätä.

[/quote]

No juuri näin! Minulle ainakin morsiamena olisi tärkeää, että kaasoni tuntisivat olonsa häissäni hyväksi kaikin puolin. Jos kaason tyyliin kuuluisi vahva meikki ja minulle tulisi kevyt meikki, niin en vaatisi kaason tulevan tyylilleen sopimattomassa kevyessä meikissä häihin. Tai jos kaaso ei halua laittaa hiuksiaan kiinni, niin ainakin minun ystäväni tuntien kyse ei ole siitä, että hän vain haluaa olla hankala, vaan että hän ei ihan oikeasti tunne oloansa kauniiksi hiukset kiinni. Miksi ihmeessä haluaisin, että ihmisellä, jonka koen niin läheisenä, että olen kaasoksikin valinnut, olisi ikävä fiilis minun hääjuhlassani ja vielä minun vaatimusteni takia? Ja loppupeleistä, kukaan ei ajattele jälkeenpäin, että "olipa ääliömäisen näköistä kun kaasolla oli bilemeikki ja tukka auki, vaikka morsiammella oli nudemeikki ja nuttura". 

Vaikka olisin valmis myönnyttymään hyvinkin pitkälle kaasojen ulkonäköasioiden suhteen, niin toki odottaisin myös kaasoiltani jonkinlaista kykyä tehdä kompromisseja. Esim jos kaason pitää saada laittaa ylleen juuri tietty asu, joka ei ole morsiammen mieleen eikä mikää muu kelpaa (vaikka morsian maksaisi), niin kaaso on kohtuuton. Sama pätee toiseen suntaan eli jos morsian haluan kaasolle juuri tietyn asun, josta kaaso ei kertakaikkiaan pidä, niin morsian on kohtuuton. Kaiken kaikkiaan ei tähän ole muuta oikeaa vastausta kuin että vaikka häät ovat morsiammen, niin ystävyyttä pitää silti kunnioittaa kumminkin puolin. Ei sitä tarvitse edes miettiä milloin toinen on liian kohtuuton, kyllä sen tietää ihan pohtimattakin.

Vierailija
2/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:39"]

Ei sitä tarvitse edes miettiä milloin toinen on liian kohtuuton, kyllä sen tietää ihan pohtimattakin.

[/quote]

Mihin perustat tämän väitteen? Kaikilla on kuitenkin eri käsitys siitä, mikä on kohtuutonta. Minä ainakin tiedostan, että omat ajatukseni kohtuullisesta eivät ole universaaleja, ja siksi yritän miettiä, mitä muut ajattelevat, jotta saisin lisänäkökulmia ja voisin paremmin ottaa huomioon muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi vaatia, jos maksaa vaatimansa puvut ja meikit ym. Muuten olisin hyvin hiljaa

Vierailija
4/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 23:42"]

Mietin myös, olisiko jossain kohtaa jopa kohteliasta vinkata jostain asiasta. Jos kaasolla vaikkapa on tapana tehdä hurjan raskaat meikit, ja morsian ja muut morsiusneidot aikovat viettää iltaa luottaen lähinnä Luojan lahjoihin ja ripsariin, niin kuitenkin illan aikana esilläoleva kaaso voi joidenkin mielestä näyttää vähän hassulta.
[/quote]

Ootko retard? Valitsetko kaverisikin meikkityylin perusteella? Tsiisös sentään. Monelle meikki on tapa ilmaista itseään, joten täysi bridezilla on se, joka puuttuu ulkonäköön mitenkään.

Vierailija
5/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:49"]

Ei sitä tarvitse edes miettiä milloin toinen on liian kohtuuton, kyllä sen tietää ihan pohtimattakin.

[/quote]

Mihin perustat tämän väitteen? Kaikilla on kuitenkin eri käsitys siitä, mikä on kohtuutonta. Minä ainakin tiedostan, että omat ajatukseni kohtuullisesta eivät ole universaaleja, ja siksi yritän miettiä, mitä muut ajattelevat, jotta saisin lisänäkökulmia ja voisin paremmin ottaa huomioon muut.

[/quote]

No siinä vaiheessa, jos omalle ystävälle ihan tarkoituksella yrittää aiheuttaa epämukavan tilanteen, vaikka se ei mitenkään olisi tarpeellista häiden onnistumisen kannalta, niin se on kohtuutonta. Todennäköisesti myös kohtuuttoman tilanteen aiheuttaja tietää tämän, mutta pitää väkisin sen "minä olen pomo" -asenteen. Se on muutenkin ihan hyvä mittari, jos toinen ehdottomasti ei halua jotakin ratkaisua ja omassa päässää ryskyttää se "stana minähän päätän mitä sinä pistät päällesi", niin silloin todennäkösesti ollaan jo kohtuuttoman puolella.

Järkeä saa käyttää, eikä esittää noin tyhmää. Tosin ehkäpä muissa kaveriporukoissa ei vallitse samanlaista yhteisymmärrystä ja toisen kunnioitusta kuin omassani, ja joutuu erikseen miettimään kuinka paljon tyranniaa saa käyttää, ettei karkoita ystäviään.

Vierailija
6/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:08"]Jos kaaso/morsiusneidot itse maksavat pukunsa, kampauksensa ja meikkinsä ei kuulu hyviin tapoihin niistä mitään marista. Jos hääpari maksaa kaasojen ja morsiusneitojen meikit, puvut ja kampaukset niin hääpari päättää millaiset ne ovat. Tietenkin tuossakin tilanteessa on kohteliasta myös kysyä puvun tai kampauksen käyttäjältä miltä puku tai kampaus tuntuu ja onko ok.
[/quote]
Ei, ei, ei, ootko sekoboltsi? Mikä on meikin tehtävä? Oisko korostaa parhaita puolia ja ilmentää persoonaa? En ikimaailmassa antaisi kenenkään tulla sanelemaan kampausta ja meikkiä. Miten munattomina täällä ihmisiä oikein pidetään..

Vierailija
7/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa tulee hyvin esiin kuinka merkityksettömiä ne omat ystävyyssuhteet oikeasti ovat, kun kyseessä on oma valokeila.

Vierailija
8/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuintenkin pääasia kaiken suhteen on kai se, että kaikki tuntevat olevansa kauniita, sekä morsian että kaasot ja he viihtyvät kampauksissaan ja meikeissään. Ei morsian voi tyrannina kaikkea määrätä.

Vierailija
9/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan sen verran että päättää ketä pyytää.

Vierailija
10/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:09"]

Tässä ketjussa tulee hyvin esiin kuinka merkityksettömiä ne omat ystävyyssuhteet oikeasti ovat, kun kyseessä on oma valokeila.

[/quote]

Tässä ketjussa tulee hyvin esiin kuinka merkityksettömiä ne omat ystävyyssuhteet oikeasti ovat, kun kyseessä on oma ulkonäkö toisen tärkeänä päivänä:"minähän en sinistä pue päälleni kun se ei minulle sovi ja en ole sitä väriä ikinä käyttänyt!"

Vierailija
11/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote]

No siinä vaiheessa, jos omalle ystävälle ihan tarkoituksella yrittää aiheuttaa epämukavan tilanteen, vaikka se ei mitenkään olisi tarpeellista häiden onnistumisen kannalta, niin se on kohtuutonta. Todennäköisesti myös kohtuuttoman tilanteen aiheuttaja tietää tämän, mutta pitää väkisin sen "minä olen pomo" -asenteen. Se on muutenkin ihan hyvä mittari, jos toinen ehdottomasti ei halua jotakin ratkaisua ja omassa päässää ryskyttää se "stana minähän päätän mitä sinä pistät päällesi", niin silloin todennäkösesti ollaan jo kohtuuttoman puolella.

Järkeä saa käyttää, eikä esittää noin tyhmää. Tosin ehkäpä muissa kaveriporukoissa ei vallitse samanlaista yhteisymmärrystä ja toisen kunnioitusta kuin omassani, ja joutuu erikseen miettimään kuinka paljon tyranniaa saa käyttää, ettei karkoita ystäviään.

[/quote]

Minusta tuntuu että sinä olet se, joka esittää tyhmää. Eiköhän kaikki nyt ymmärrä, että tahallaan ilkeily ja pomottaminen on väärin. Kysymys koskee enemmän harmaata aluetta - jos morsian toivoo tiettyä värimaailmaa kuviin, ja kaason lempparimekko nyt vain ei sovi siihen. Molemmat voivat tässä tapauksessa tuntea oman ajatuksensa oikeutetuksi. 

Hienosti kiillottelet omaa kruunuasi ja vihjailet muiden olevan tyranneja, mutta onko mieleesi tullut, että ehkäpä osa ihmisistä oikeasti ei halua loukata ystävää edes pikkuisen, sillä harmaalla alueella. Sinun viestistäsi huokuu asenne, että vain hyvin räikeä käytös on tyranniaa, mutta ainakin minulla on tapana ajatella nyanssejakin.

Onko tapanasi muuten heti sanoa ihanassa kaverioporukassasikin, että eri mieltä oleva esittää tyhmää tai on muuten vain tyranni ja huonompi kuin sinä? Vai teetkö tätä vain netissä?

Vierailija
12/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minusta tuntuu että sinä olet se, joka esittää tyhmää. Eiköhän kaikki nyt ymmärrä, että tahallaan ilkeily ja pomottaminen on väärin. Kysymys koskee enemmän harmaata aluetta - jos morsian toivoo tiettyä värimaailmaa kuviin, ja kaason lempparimekko nyt vain ei sovi siihen. Molemmat voivat tässä tapauksessa tuntea oman ajatuksensa oikeutetuksi. 

Hienosti kiillottelet omaa kruunuasi ja vihjailet muiden olevan tyranneja, mutta onko mieleesi tullut, että ehkäpä osa ihmisistä oikeasti ei halua loukata ystävää edes pikkuisen, sillä harmaalla alueella. Sinun viestistäsi huokuu asenne, että vain hyvin räikeä käytös on tyranniaa, mutta ainakin minulla on tapana ajatella nyanssejakin.

Onko tapanasi muuten heti sanoa ihanassa kaverioporukassasikin, että eri mieltä oleva esittää tyhmää tai on muuten vain tyranni ja huonompi kuin sinä? Vai teetkö tätä vain netissä?

[/quote]

Ei hitto mitä sinä oikein sönkötät :D Minä kerroin ekassa viestissäni, että molempien osapuolien pitää pystyä tekemään tiettyyn pisteeseen saakka kompromisseja ja tärkeintä on, että kaikilla on hyvä olla. Mitä muuta mun pitäisi tähän aiheeseen sanoa, kerta mielipiteeni aiheesta jo esitin ja se ei sinulle kelvannut? Sinä et selvästikään ole valmis ottamaan huomioon minun mielipidettäni, etkä todennäköisesti kenenkään muunkaan mielipidettä, vaan haluat maailmoja syleilevän yksiselitteisen ratkaisun asiaan ja sellaista ei ikävä kyllä ole.

Vierailija
13/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei hitto mitä sinä oikein sönkötät :D Minä kerroin ekassa viestissäni, että molempien osapuolien pitää pystyä tekemään tiettyyn pisteeseen saakka kompromisseja ja tärkeintä on, että kaikilla on hyvä olla. Mitä muuta mun pitäisi tähän aiheeseen sanoa, kerta mielipiteeni aiheesta jo esitin ja se ei sinulle kelvannut? Sinä et selvästikään ole valmis ottamaan huomioon minun mielipidettäni, etkä todennäköisesti kenenkään muunkaan mielipidettä, vaan haluat maailmoja syleilevän yksiselitteisen ratkaisun asiaan ja sellaista ei ikävä kyllä ole.

[/quote]

"Sönköttää". Kypsää.

Ja kysyin sinulta miksi olet sitä mieltä että kohtuullisuutta ei tarvitse edes miettiä. Kyse ei ole siitä, ettei "mielipiteesi kelpaa", vaan halusin kuulla perustelut. Tähän sinun vastauksesi oli, että minä esitän tyhmää, ja ehkä joidenkin tarvitsee miettiä, miten paljon tyranniaa ystäviin voi kohdistaa ennen kuin he lähtevät. 

Ja johan minä sanoin, että subjektiivinen mielipide ei ole universaali, ja siksi haluaisin kuulla mielipiteitä, joten tuo "haluat maailmojasyleilevän ratkaisun" on vähän outo heitto.

Vierailija
14/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:59"]

[/quote]

No juuri näin! Minulle ainakin morsiamena olisi tärkeää, että kaasoni tuntisivat olonsa häissäni hyväksi kaikin puolin. Jos kaason tyyliin kuuluisi vahva meikki ja minulle tulisi kevyt meikki, niin en vaatisi kaason tulevan tyylilleen sopimattomassa kevyessä meikissä häihin. Tai jos kaaso ei halua laittaa hiuksiaan kiinni, niin ainakin minun ystäväni tuntien kyse ei ole siitä, että hän vain haluaa olla hankala, vaan että hän ei ihan oikeasti tunne oloansa kauniiksi hiukset kiinni. Miksi ihmeessä haluaisin, että ihmisellä, jonka koen niin läheisenä, että olen kaasoksikin valinnut, olisi ikävä fiilis minun hääjuhlassani ja vielä minun vaatimusteni takia? Ja loppupeleistä, kukaan ei ajattele jälkeenpäin, että "olipa ääliömäisen näköistä kun kaasolla oli bilemeikki ja tukka auki, vaikka morsiammella oli nudemeikki ja nuttura". 

Vaikka olisin valmis myönnyttymään hyvinkin pitkälle kaasojen ulkonäköasioiden suhteen, niin toki odottaisin myös kaasoiltani jonkinlaista kykyä tehdä kompromisseja. Esim jos kaason pitää saada laittaa ylleen juuri tietty asu, joka ei ole morsiammen mieleen eikä mikää muu kelpaa (vaikka morsian maksaisi), niin kaaso on kohtuuton. Sama pätee toiseen suntaan eli jos morsian haluan kaasolle juuri tietyn asun, josta kaaso ei kertakaikkiaan pidä, niin morsian on kohtuuton. Kaiken kaikkiaan ei tähän ole muuta oikeaa vastausta kuin että vaikka häät ovat morsiammen, niin ystävyyttä pitää silti kunnioittaa kumminkin puolin. Ei sitä tarvitse edes miettiä milloin toinen on liian kohtuuton, kyllä sen tietää ihan pohtimattakin.

[/quote]

vaihtaisin kyllä kaasoa, jos se sininen glittermeikki on ainoa, jolloin tämä nirppanokka "tuntee olonsa kauniiksi". Ymmärrän kyllä, että esim liian lyhyt mekko tai liian avonainen voi saada aikaan epämiellyttävän tunteen, enkä sellaisia nyt muutenkaan haluaisi. Tai jos kaasolla on huono iho, niin ei tietenkään tarvitse tulla ilman meikkiä. Mutta mielestäni ei ole kaasolle sopivaa, valittaa turhan päiväisistä asioista, yhden päivän takia, joka varmaan on tärkeämpi sille morsiamelle. Tällaisia asioita on:

-mikäli hääpari hankkii mekot, ei ole soveliasta valittaa niiden väristä, pituudesta tai mallista, kunhan eivät tosiaan ole liian lyhyitä tai paljastavia.

-jos annetaan toive kampauksesta, niin sitä tulee noudattaa. kampaajaa en maksa, mutta mikäli toive on hiukset kiinni, nii kaaso joko laittaa hiukset kiinni parhaan oman taitonsa mukaan, vaikka sitten "ponnarille" tai jos menee kampaajalle, niin siellä ottaa kiinni olevan kampauksen.

- meikki tulee olla mekkoon sopiva. ketään en pakota meikkaamaan, eli ilmankin saa tulla, mutta mikäli meikkaa tulee sen sopia asuun ja eli ei sinistä glitteriä keltaiseen mekkoon. eikä mielestäni kaason tule erottua räikeällä meikillä esim morsiamesta..joten jonkunlaista tilannetajua.

itse ainakin pukeutuisin vaikka jätesäkkiin jos se morsiamelle olisi tärkeää. kaasona olo kun on kuitenkin etuoikeus ja kunnia. Hääpäivä on kuitenkin morsiamen päivä, eikä minulla ole mitään motiivia saada jotenkin erityisesti loistaa tai esiintyä kamalan persoonallisesti hänen päivänään.

Vierailija
15/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä millaiset ihmiset ovat kyseessä, millaiset häät ovat ja kuka maksaa. Ei tähän ole mitään tiettyä vastausta, vaan tilanteet vaihtelee. Ja kukin itse tuntee ystävänsä parhaiten ja tietää voiko hänelle sanoa asioista suoraan vai pitääkö vain hienovaraisesti vihjata.

Vierailija
16/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset tekee kaiken ihan helvetin vaikeaksi, ei ihmekään kun olette tukkanuottasilla koko ajan kun olette niin pikkumaisia. Antakaa ihmisten laittaa mitä haluaa!!

Niin, ja se on myös sulhasen päivä, ei pelkän morsiamen.

Vierailija
17/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:01"]

Päätän ja maksan mekot, kysyn toki mielipiteitä. Päätän kampaukset niin että kaikilla esim kiinni tai auki, ja meikistä että kaikilla siinäkin samansuuntaiset meikit, ei niin että yhdellä nudemeikki ja toisella bilemeikki. Jos on liikaa vaadittu niin voi voi. Jos ei oikeasti kaaso voi jättää niitä sinisiä glittereitä takiani laittamatta, niin istukoon muun hääväen kanssa kirkossa ja on tulematta morsian-kaaso -hääkuviin. Itselleni oli täysin selvää kysyä morsiamelta, kuinka hän toivoo meidän laittavan hiuksemme ja meikkimme. Ei kannata suostua kaasoksi jos se itsemääräämisoikeus on niin tärkeä sinä yhtenä päivänä.

[/quote]

En ikinä pidä hiuksia täysin auki, ne on paksut pörröiset ja kihartuvat. Näytän homssuiselta pullaposkiselta 10v vanhemmalta lumpulta taikka kasarisukkahousuhevarilta hiukset auki että juu ei onnistuisi, suoristusrauta ja aineet ei auta. Samoin mitkään ilotalomeikit jotka ei näyttäisi yhtään itseltäni. Tai mekko jossa näyttää kamalalta. Mites joku hihaton mekko jos jollain on vaikka selkä täynnä finnejä tai muu iho-ongelma tai DD koon tissit jotka ilman olkaimellisia rintsikoita roikkuu polvissa? Kuka kutsuu ystävänsä häihin kalusteiksi jotka tuntevat olonsa vaivautuneeksi ja rumaksi rooliasussaan? 

Itse voisin kyllä pyytää teemaan sopivaa mekkoa morsiusneidoilta/kaasolta ja kustantaa sen itse, mutta sellaista mikä kantajalleen sopii. Ei nyt kaikille mitenkään sovi samat mallit, itse olen sen mallinen ettei juuri mikään valmismekko näytä hyvältä. Oikeasti varmaan jäisinkin pois häistä jos pitäisi hävetä itseään koko ilta tungettuna johonkin makkarankuoreen/puolialastomana/mummon yöpaidan näköisellä kaavulla. Esim samaa väriä mutta jokaisella morsiusneidolla eri mallinen mekko näyttää hyvältä. 

Vierailija
18/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:49"]

Päätän ja maksan mekot, kysyn toki mielipiteitä. Päätän kampaukset niin että kaikilla esim kiinni tai auki, ja meikistä että kaikilla siinäkin samansuuntaiset meikit, ei niin että yhdellä nudemeikki ja toisella bilemeikki. Jos on liikaa vaadittu niin voi voi. Jos ei oikeasti kaaso voi jättää niitä sinisiä glittereitä takiani laittamatta, niin istukoon muun hääväen kanssa kirkossa ja on tulematta morsian-kaaso -hääkuviin. Itselleni oli täysin selvää kysyä morsiamelta, kuinka hän toivoo meidän laittavan hiuksemme ja meikkimme. Ei kannata suostua kaasoksi jos se itsemääräämisoikeus on niin tärkeä sinä yhtenä päivänä.

[/quote]

En ikinä pidä hiuksia täysin auki, ne on paksut pörröiset ja kihartuvat. Näytän homssuiselta pullaposkiselta 10v vanhemmalta lumpulta taikka kasarisukkahousuhevarilta hiukset auki että juu ei onnistuisi, suoristusrauta ja aineet ei auta. Samoin mitkään ilotalomeikit jotka ei näyttäisi yhtään itseltäni. Tai mekko jossa näyttää kamalalta. Mites joku hihaton mekko jos jollain on vaikka selkä täynnä finnejä tai muu iho-ongelma tai DD koon tissit jotka ilman olkaimellisia rintsikoita roikkuu polvissa? Kuka kutsuu ystävänsä häihin kalusteiksi jotka tuntevat olonsa vaivautuneeksi ja rumaksi rooliasussaan? 

Itse voisin kyllä pyytää teemaan sopivaa mekkoa morsiusneidoilta/kaasolta ja kustantaa sen itse, mutta sellaista mikä kantajalleen sopii. Ei nyt kaikille mitenkään sovi samat mallit, itse olen sen mallinen ettei juuri mikään valmismekko näytä hyvältä. Oikeasti varmaan jäisinkin pois häistä jos pitäisi hävetä itseään koko ilta tungettuna johonkin makkarankuoreen/puolialastomana/mummon yöpaidan näköisellä kaavulla. Esim samaa väriä mutta jokaisella morsiusneidolla eri mallinen mekko näyttää hyvältä. 

[/quote]

Itse ymmärsin tuon aikaisemman "Päätän ja maksan mekot, kysyn toki mielipiteitä", että akneihoiset ja DD-rintaiset voivat vaikuttaa mekkoonsa. 

Vierailija
19/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

Haloo ja järki käteen. Miksi kukaan (minä) vaatisin finniselkäisen riipputissisen ystäväni pukeutumaan avoselkäiseen mekkoon?? Enköhän minä (ja suurin osa muista morsiamista) halua, että ne kaasot nimenomaan näyttää hyvältä? Ja juuri sen takia ennemminkin kieltäisin sen tuubimekon siltä finniselältä kuin ehdottaisin sitä. Nyt järki käteen näihin, miksi te oletatte, että teidän YSTÄVÄ haluaisi, että näytätte rumalta siellä häissä? Kannattaa varmaan tarkastella lähemmin niitä omia ystävyyssuhteita, jos oletat että ystäväsi haluaisivat nolata sinut.

Vierailija
20/26 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian haluaa päättää kaason vaatteista hänen tulee toki kustantaa se uusi mekko. Mutta sen mekonkin kuuluu olla sitten kaasolle "sopivuuden" ohella olla riittävän laadukas ja kunnossa, ei mikään reikäinen ysärimekko tädin vintiltä "kun sen sävy oli niin hyvä ja jäi enemmän rahaa näihin pöytäliinoihinkin".