Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mieltä miehestä?

Vierailija
27.08.2023 |

Olemme seurustelleet jonkin aikaa erään miehen kanssa. Pääasiassa on kivaa, mutta mies muuttuu välillä kovin kylmäksi. Välillä on erittäin lämmin, empaattinen, ottaa huomioon, tekee asioita puolesta, on hellä. Sitten joissain tilanteissa hän on tosi kylmä.

Ei välttämättä huomioi 10 v lastani mitenkään, ei sano hänelle sanaakaan jos olemme jossain yhdessä. Saattaa "komentaa" minua kovin sanoin joissain tilanteissa, jossa hänen mielestään pitäisi toimia hänen tavallaan. Esimerkkinä, olimme joskus eräässä tapahtumassa jossa piti varoa autoja. Mies komensi välillä kovin sanoin minua ja käski tehdä niinkuin hän sanoo. Tilanteessa ei ollut mitään vaaraa ja olisin ihan itsekin osannut toimia oikein. Minulle tulee välillä kylmäävä olo. Välillä mies on kuin vieras olisi. Pitäisikö uskoa tunnetta ja intuitiota?

Olenko vain herkkänahkainen itse ja tulkitsen väärin? Tiedän että tunnen ihmisten tunnetilat ja käytöksen usein tosi vahvasti.

Mies on myös välillä kovin poissaoleva ja henkisesti etäällä. Se surettaa minua kovasti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaistoon. Jssap. Pahentuu vaan mitä tutummaksi tulette. Jos sallit negatiiviset puuskat nyt mies tulee jatkossa uhriutumaan kun kyseenalaistat.

Vierailija
2/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos nyt jo näkyvissä tällaisia merkkejä negatiivisuudeata ja kylmyydestä, niin se ajan myötä vain pahenisi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä syynä että miehen otit. Lapsenkin jo tehnyt jonkun toisen kanssa.

Vierailija
4/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo selvä red flag 🚩

Jos vähääkään arvostat itseäsi niin näytä se.

Vierailija
5/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos nyt jo näkyvissä tällaisia merkkejä negatiivisuudeata ja kylmyydestä, niin se ajan myötä vain pahenisi?

Ap

Kysytkö tosissasi? Tietenkin, älä ole naiivi. Mies ei kunnioita sinua pätkän vertaa, jos komentelee ja tiuskii. Luultavasti empatia on pelkkää esitystä ja nuo kylmät hetket ovat niitä, kun hän ei jaksa esittää ja todellinen luonne puskee läpi.

Vierailija
6/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä jos auttaa vaarassa, pois alta. Kylmis ei aina kiva. Olisi kiva jos lämmin mies. Juoko alkoholia, uraputki? Toisen vieraaseen lapseen ei yleensä ole kiinnostusta kaikilla tutustua. Itse rasitun jos tuttu puhuu yhtään pojastaan, ei kiinnosta yhtään, itsestään hän ei puhu mitään - laittaa itsensä piiloon lapsensa taakse. Aikuisten suhteisiin ei aina kuulu lapset, koska lapsikin tylsistyy, jos äiti karkaa miehen kanssa jonnekin. Kummallekin erikseen aikaa? Eniten lapselle. 

Vierailija
7/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole psykologi, mutta arvelisin jonkin sisäisen epävarmuuden aiheuttavan miehen käytöksen. Jos hän ei itse tiedosta käytöstään (siten kuin sinä sen tulkitset), niin voi olla, että tilanteet hankaloituvat myöhemmässä vaiheessa. Tietysti, jos mies kävisi terapiassa, niin voisi olla toisin. Ei kuitenkaan kannattane ehdottaa terapiaa toiselle, ellei hän ole itse pohtinut asiaa.

Vierailija
8/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole psykologi, mutta arvelisin jonkin sisäisen epävarmuuden aiheuttavan miehen käytöksen. Jos hän ei itse tiedosta käytöstään (siten kuin sinä sen tulkitset), niin voi olla, että tilanteet hankaloituvat myöhemmässä vaiheessa. Tietysti, jos mies kävisi terapiassa, niin voisi olla toisin. Ei kuitenkaan kannattane ehdottaa terapiaa toiselle, ellei hän ole itse pohtinut asiaa.

Ei hän itse oikein tiedosta asiaa. Olen joskus tästä maininnut, ei osaa sanoa miksi on etäinen. Kuullut vastaavaa kuulemma aiemminkin.

Ap

Vierailija
9/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä jos auttaa vaarassa, pois alta. Kylmis ei aina kiva. Olisi kiva jos lämmin mies. Juoko alkoholia, uraputki? Toisen vieraaseen lapseen ei yleensä ole kiinnostusta kaikilla tutustua. Itse rasitun jos tuttu puhuu yhtään pojastaan, ei kiinnosta yhtään, itsestään hän ei puhu mitään - laittaa itsensä piiloon lapsensa taakse. Aikuisten suhteisiin ei aina kuulu lapset, koska lapsikin tylsistyy, jos äiti karkaa miehen kanssa jonnekin. Kummallekin erikseen aikaa? Eniten lapselle. 

Juo jonkun verran, mutta ei liikaa. Jonkinlaista stressiä ilmeisesti työn puolesta on.

Ymmärrän ettei kiinnosta toisten lapset, mutta kohteliaisuuden nimissä voisi edes tervehtiä. Yleensä emme vietä aikaa niin, että lapseni olisi mukana.

Ap

Vierailija
10/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
11/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissi

Vierailija
12/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies olla niin ajattelematon ja omissa ajatuksissaan, ettei siksi edes tervehdi.

Vierailija
13/13 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi ettei tuosta hyvää seuraa. Nyt on alkuhuuma menossa. Sen jälkeen mies ei enää ylimääräistä esitä/yritä tehdä vaikutusta, niin mitenhän huomioi jatkossa esim. lastasi. Ajoittainen kylmyys voi viitata välttelevään kiintymystyyliin, joka on suomalaisille miehille tavallinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme