Siis eikö isoa porkkanaa saa syödä kuin 3-4 viikossa?
Tuleeko muuten A-vitamiinin yliannostus? Rakastan porkkanaraastetta ja itken verta, kun sitä ei saa syödä enempää. Vihaan salaatteja, niiden pesemistä ja leikkaamista jne. ja kurkkuun olen lopen kyllästynyt. Mitä muita salaattivihanneksia voisi käyttää?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:40"]
Tuleeko muuten A-vitamiinin yliannostus? Rakastan porkkanaraastetta ja itken verta, kun sitä ei saa syödä enempää. Vihaan salaatteja, niiden pesemistä ja leikkaamista jne. ja kurkkuun olen lopen kyllästynyt. Mitä muita salaattivihanneksia voisi käyttää?
[/quote]
Voisiko arvon alapeukuttaja kertoa mieluummin kuin alapeukuttelee. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:40"]
[/quote]
Voisiko arvon alapeukuttaja kertoa mieluummin kuin alapeukuttelee. Ap
[/quote]
Kerroin jo.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:45"]
Tollo. Porkkanassa vitamiini on beetakaroteenina, vesiliukoisena. Ei voi saada yliannostusta.
[/quote]
Tollo taidat olla itse, 2. Yhdessä keskikokoisessa porkkanassa on 400µg A-vitamiinia ja ehdoton maksimi on 1500µg päiväannos. Yliannostus on mahdollinen.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:45"]
Tollo. Porkkanassa vitamiini on beetakaroteenina, vesiliukoisena. Ei voi saada yliannostusta.
[/quote]
Tollo taidat olla itse, 2. Yhdessä keskikokoisessa porkkanassa on 400µg A-vitamiinia ja ehdoton maksimi on 1500µg päiväannos. Yliannostus on mahdollinen.
[/quote]
Betakaroteenia, ei A-vitamiinia. Betakaroteeni on esiaste, joka ei varastoidu elimistöön. Yliannostus ei ole mahdollinen.
Et jaksa pestä ja leikata salaattia, mutta porkkanat jaksat pestä, kuoria ja vielä raastaakin?
Ei varmaan ole niin. Ensin ap muuttuu oranssiksi, joten varmaan hyvissä ajoin tajuaa vähentää?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:45"] Tollo. Porkkanassa vitamiini on beetakaroteenina, vesiliukoisena. Ei voi saada yliannostusta. [/quote] Tollo taidat olla itse, 2. Yhdessä keskikokoisessa porkkanassa on 400µg A-vitamiinia ja ehdoton maksimi on 1500µg päiväannos. Yliannostus on mahdollinen. [/quote] Betakaroteenia, ei A-vitamiinia. Betakaroteeni on esiaste, joka ei varastoidu elimistöön. Yliannostus ei ole mahdollinen.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus, betakaroteeni on esiaste ja betakaroteeni muuttuu A-vitamiiniksi elimistössä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:45"] Tollo. Porkkanassa vitamiini on beetakaroteenina, vesiliukoisena. Ei voi saada yliannostusta. [/quote] Tollo taidat olla itse, 2. Yhdessä keskikokoisessa porkkanassa on 400µg A-vitamiinia ja ehdoton maksimi on 1500µg päiväannos. Yliannostus on mahdollinen. [/quote] Betakaroteenia, ei A-vitamiinia. Betakaroteeni on esiaste, joka ei varastoidu elimistöön. Yliannostus ei ole mahdollinen.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus, betakaroteeni on esiaste ja betakaroteeni muuttuu A-vitamiiniksi elimistössä.
[/quote]
Täh? Juuri tuotahan minä tarkoitin. Nimenomaan A-vitamiinin esiaste, mutta se ei varastoidu.
Olisko linkkiä uutiseen/tutkimukseen, jossa kerrotaan porkkanan syönnin vaarallisuudesta?
Olisiko kellään mitään salaattivinkkejä..?? AP
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:50"]Et jaksa pestä ja leikata salaattia, mutta porkkanat jaksat pestä, kuoria ja vielä raastaakin?
[/quote]En ole ap, mutta teen mieluummin ruokaa sellaisista aineksista joista tykkään.
Kiva kun perjantain kunniaksi trollitkin pistää parastaan.