Bloggari kääriytyi turkisliiviin - miten kukaan nykyään kehtaa?
Kaikilla on varmasti nykypäivänä tarkasti tiedossa kuinka huonoissa oloissa turkiseläimet kituvat koko elämänsä ajan.
En voi käsittää, että kukaan enää on niin juntti, että pukeutuu turkikseen - saati sitten oikein tuo sitä esille blogissaan:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/blogit/avec_sofi/kukkia_kaduilla#comments
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:38"]
Olen alkanut kääntyä turkisten puoleen ärsyttävien fanaattisten ihmisten takia. Toisaalta en ostaisi itse aitoa turkista, mutta jos joku ostaa niin sitten ostaa.
[/quote]
Niin, tämä on juuri sellainen asenne, mitä en ymmärrä. "Ennen välitin eläinten elinoloista enkä halunnut niiden kärsivän, mutta koska vegaanit ovat niin ärsyttäviä, nykyään syön mahdollisimman paljon lihaa ihan piruuttani, ja käyn vielä läheisellä maatilalla kiusaamassa laitumella olevia lehmiä! Siitäs saavat, vegaanit!"
Eläimethän siinä kärsivät, eikä ne ärsyttävänä pidetyt ihmiset.
[/quote]
Minä ymmärrän hyvin. Räksyttävät ituhippikettutytöt ovat maailmantuskassaan ja valaistuneisuudessaan pahinta mitä tiedän. Vastareaktio, sitä se on.
[/quote]
Mutta kun se on ihan järjetön vastareaktio, kun siinä rangaistaan ihan muita kuin niitä räksyttäviä ituhippejä.
Jos sinua ärsyttää esimerkiksi joku ihminen, joka paasaa jatkuvasti Afrikan nälänhätää kärsivistä lapsista, olisiko sinusta oikeutettu vastareaktio iloita siitä, että nälänhätä kasvaa koko ajan?
[/quote]
Nyt veivaat alkuperäistä kommenttia jo "hieman" liikaa mieleiseksesi. Juuri tuo on aivan helvetin ärsyttävä piirre teissä puunhalaajissa, ei tee enää mieli kuunnella.
"Olen alkanut kääntyä turkisten puoleen ärsyttävien fanaattisten ihmisten takia. Toisaalta en ostaisi itse aitoa turkista, mutta jos joku ostaa niin sitten ostaa". Eksyit aika kauas, huomaatko?
[/quote]
Mitä ihmettä "olen alkanut kääntyä turkisten puoleen" sitten tarkoittaa, ellei "olen alkanut kannattaa turkisten tuotantoa"?
Teissä "anti-puunhalaajissa" (tai miten vain, en tiedä mitä nimikettä käytätte itsestänne) on se ärsyttävää, ettei kukaan viitsi seisoa kunnolla sanojensa takana. Kaikesta pestään kädet, tai sitten kaikesta väännetään väsynyttä läppää. "Kun mulle tulee vegaaneja kylään, tarjoan niille pekonia, heko heko." Sitten kun kysytään jotain todellisia mielipiteitä tai perusteluja, vastaukseksi tulee "en jaksa, ei tee mieli kuunnella, mun ei tarvi perustella mitään kenellekään". Onhan se nyt niiiiiin rasittavaa kun pitäisi vähän ajatella omin aivoin. Päänsärkyhän siitä tulee.
[/quote]
Se tarkoittaa sitä, etten enää vastusta turkistarhausta. Takertukaa ihmeessä huonoon sanavalintaan jos se helpottaa oloanne.
[/quote]
Ja tosiaan, ainoa asia mitä olen sanonut, on se, etten vastusta turkistarhausta, mutten itse silti osta turkiksia. Miksi yritätte väännellä asiaa kun tuon pitäisi olla aika selkeää?
En lue muotiblogeja ja nyt uteliaisuuttani klikkasin linkkiä. Kysymys teille jotka niitä luette: Kuinka jaksatte lukea moista liirum laarumia? Tyyppi on ilmeisesti ollut Pariisissa terrori-iskun aikaan ja ainoa mitä sillä on kaupungista kerrottavaa on se, miten se itse on oppinut siellä liikkumaan?? Ja ostanut ruusuja? Siis täh? Ketä kiinnostaa? Turkis asiaan kommentoisin että tyypit jotka kehtaa vetää päällensä uuden (ei mummon vanhan) turkin, ovat pinnallisia ja empatiakyvyttömiä ihmisiä. Ja sitten vielä pyytäisin että ette tekisi kymmenkertaisia lainauksia, on aikas kamala selata puhelimella ketjuja, joissa on laitettu tuhat lainausta päällekkäin. Kiitos, ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:00"]
Turkikset ovat nyt in, viimeisen vuoden aikana niiden määrä on noussut reilusti ainakin Hollywood-tähtien päällä.
[/quote]
Ovat aina olleet, ovat nyt ja tulevat aina olemaan. Ekologisempaa materiaalia saa hakea, eikä löydä.
[/quote]Ekologinen on kaukana turkstarhauksesta. Se on eläinrääkkäystä pahimmasta päästä .Ei voi kun ihmetellä miten sitäkin joku voi puolustella. Ihmiset on käsittämättömän raakoja.
Mulla on tyylikäs tekoturkki, joka on erittäin lämmin. Ja kyllä, kyseessä on todellakin 100% keinoteikoinen materiaali, joka valmistettu Italiassa. Ei missään tapauksessa Kiinassa eläviltä koirilta nyljetty turkis, joka sitten tarkoituksella työstetty näyttämään feikiltä ja myyty 'feikkikä' valmistajille Eurooppaan ja USA:n. Ja ennenkuin joku valopää alkaa saarnata miten aito turkis on muka huomattavasti ympärisöystävällisempi vaihtoehto niin sanon vain - VÄÄRIN!!! Ei muuten ole! Get the facts right idiot!
Mikään raha ei oikeuta ihmistä laittamaan eläimiä kärsimään niin kuin turkistarhaus tekee.Turkis on turhuutta nykypäivänä. Tuntuu käsittämättömältä millä oikeudella ihminen kuvittelee, että voi kohdella eläimiä, tuntevia olentoja, näin huonosti. Ihmisen ahneudella ja raakuudella ei ole mitään rajaa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:16"]
Minä ymmärrän hyvin. Räksyttävät ituhippikettutytöt ovat maailmantuskassaan ja valaistuneisuudessaan pahinta mitä tiedän. Vastareaktio, sitä se on.
[/quote]
Mä oon joskus miettiny että mitä jos rakentais tuonne kellariin äänieristyksen, parin neliön häkin ja pistäis siihen tuollaisen räksyttävän ituhippitytön. Sitä ois mukava seurata ja sille vois syöttää ituja ja porkkanoita ja käyttää hyväksi aina kun tekee mieli.
[/quote]Sä olet todella sairas ihminen.
Mielestäni joko kielletään turkistarhaus, tai sitten sallitaan tarhattavaksi myös kissat, koirat ja hevoset.
Miksi pitää häkittää pieniä villieläimiä, kun isomman (domestikoituneen) eläimen turkista saisi isomman kokonaisen palan. Siis mielummin samojedinkoira kuin valkoinen kettu. Turkki on ihan yhtä lämpöäeristävä. Yhdestä hevosestakin saisi kokonaisen takin, niiden satojen ketunnahkojen sijaan ja väreissä kyllä löytyy kaikki.
Sama jos nyppisimme talitinteistä untuvaa peittoihin ja makuupusseihin, ei niin mitään järkeä.
Se on sitten eri asia, miten ympäristöystävällista tarhaus ylipäätään on. Ilmeisesti tarhoja puolustavat haluavat, että pohjavesi menee pilalle. Mutta mitäs siitä, kuhan vientiä on. Niillä rahoilla saadaan sitten ostaa puhdasta vettä ulkomailta vai?
Tai että tarviiko joku muka oikeasti turkista selvitäkseen hengissä? Suurin osa turkistuotannosta tosiaan menee niihin avaimenperiin, sun muuhun erittäin tarpeelliseen. Turkisvaatteet ovat vain pieni osa tuotannosta. Koristeet vievät suurimman osan.
Yhtä hyvin siellä Thaimaassa voivat perustella pedareiden lapsiorjia sillä periaatteella, että se tuo niin paljon rahaa kassaan. Köyhä maa, joidenkin pitää kärsiä, jotta useimmat voisivat pärjätä.
Tai sitten voisimme kehittää rahan sijasta korkeampia arvoja itsellemme. Ei se ole muutama sata vuotta sitten ollut mahdotonta, vaikka suurempi osa ihmisistä näki silloinkin nälkää.
Suomalaisesta turkiksesta osa on metsästettyä/luonnollisesti kuollutta. Jotkut suomalaiset suunnittelijat tekevät turkistuotteita vain näistä turkeista. Kuitenkin yksittäinenkin metsästäjä+hyvä koira parivaljakko voi helposti saada hyvät määrät supia ja kettua (pääasiassa) myytäväksi maailmanlaajuiseen huutokauppaan, joka Suomessa vuosittain pidetään. Pienpetokannat on tärkeää pitää kurissa Suomessa metsästämällä.
T. Metsästäjän vaimo
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:13"]
Mulla on isovanhempien peruja 1 minkkiturkki, turkishattuja ja siannahka/turkis talvihattu. Hattuja käytän kaikkia, koska ne ovat lämpimiä, mutta turkkia en ole vielä koskaan päässyt käyttämään. Nämä kaikk on tehty suomalaisena käsityönä 30- ja 40-luvuilla. Aika moni ihminen ei edes elä yhtä kauan, ja koen täysin järjenvastaisena sen, että heittäisin vaatteet pois ja ostaisin jotain tehdastuotteista, joka kestää ehkä sen 10 vuotta pienellä käytöllä, tilalle.
[/quote]
Minullakin on kolme mummeiltani perittyä turkkia, kaksi minkkiturkkia ja yksi lampaan kelsiturkki (mummilan omista lampaista). Mielestäni on paljon ekologisempaa käyttää näitä turkkeja, jotka hyvin pidettynä tulevat ehkä kestämään omille tyttärilleni, kuin ostaa hikipajassa lasten ompelema takki muutaman vuoden välein.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:31"]
Mikään raha ei oikeuta ihmistä laittamaan eläimiä kärsimään niin kuin turkistarhaus tekee.Turkis on turhuutta nykypäivänä. Tuntuu käsittämättömältä millä oikeudella ihminen kuvittelee, että voi kohdella eläimiä, tuntevia olentoja, näin huonosti. Ihmisen ahneudella ja raakuudella ei ole mitään rajaa.
[/quote]
No voi kyynel.
Ihminen käyttää eläimiä hyväkseen tiettyjen rajojen puitteissa. Eläimistä pidetään huolta kunnes tulee teurastuksen aika.
Jos siitä tulee paha mieli niin sitten tulee.
Itse käytän turkiksia siinä missä nahkatakkia tms.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:31"]Mikään raha ei oikeuta ihmistä laittamaan eläimiä kärsimään niin kuin turkistarhaus tekee.Turkis on turhuutta nykypäivänä. Tuntuu käsittämättömältä millä oikeudella ihminen kuvittelee, että voi kohdella eläimiä, tuntevia olentoja, näin huonosti. Ihmisen ahneudella ja raakuudella ei ole mitään rajaa.
[/quote]
Ostin tänään turkin. Aivan mahtava
Toivottavasti te empatiakyvyttömät sadistiset ökypiipertäjät saatte maistaa omaa lääkettänne ja oikein pian. Inhoan teitä ja teidän idiootteja vajakkilapsianne. Kaltaisenne itsekkäät ökypiipertäjät ovat syy siihen miksi maailma on niin helvetillinen paikka eläimille ja suurelle osalle ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 23:36"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:31"]
[/quote] No voi kyynel. Ihminen käyttää eläimiä hyväkseen tiettyjen rajojen puitteissa. Eläimistä pidetään huolta kunnes tulee teurastuksen aika. Jos siitä tulee paha mieli niin sitten tulee. Itse käytän turkiksia siinä missä nahkatakkia tms.[/quote]
No kun se "pidetään huolta" -osio onkin turkistarhauksessa vähän hukassa.
Turkis on jokaisen oma valinta?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:23"]Olen myös untuvatakkeja ja tyynyjä vastaan. Hanhilta revitään elävältä sulat ja nahat niitä varten.
[/quote]no voi kyynel
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:17"]
Kaikilla on varmasti nykypäivänä tarkasti tiedossa kuinka huonoissa oloissa turkiseläimet kituvat koko elämänsä ajan.
En voi käsittää, että kukaan enää on niin juntti, että pukeutuu turkikseen - saati sitten oikein tuo sitä esille blogissaan:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/blogit/avec_sofi/kukkia_kaduilla#comments
[/quote]
Miksi en käyttäisi turkiksia?
Eihän nyt viherpiipertäjien valheellinen propaganda voi vaikuttaa järkeviin ihmisiin.
Turkiseläimistä pidetään hyvää huolta -ihan siitä syystä että näin tekemällä turkiksista saa enemmän rahaa. Näin katsokaas bisnes toimii.
Ehkä opitte sen vielä joskus.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:23"]Olen myös untuvatakkeja ja tyynyjä vastaan. Hanhilta revitään elävältä sulat ja nahat niitä varten. [/quote]no voi kyynel
[/quote]
Oot sä tosissas? Olet sairas ihminen. Ja seuraavassa elämässäsi mitä ilmeisimmin synnyt hanheksi.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:28"]Mutta kun turkiseläimille ei yksinkertaisesti saa tehtyä hyviä elinolosuhteita (ellei puhuta lampaista tms). Se on jo teoriassakin mahdotonta.
[/quote]
Ohiksena että lammashan on ensisijaisesti tuotantoeläin, siitä saatava turkis tulee vain pääasiallisen hyötykäytön sivutuotteena.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:38"]
Olen alkanut kääntyä turkisten puoleen ärsyttävien fanaattisten ihmisten takia. Toisaalta en ostaisi itse aitoa turkista, mutta jos joku ostaa niin sitten ostaa.
[/quote]
Niin, tämä on juuri sellainen asenne, mitä en ymmärrä. "Ennen välitin eläinten elinoloista enkä halunnut niiden kärsivän, mutta koska vegaanit ovat niin ärsyttäviä, nykyään syön mahdollisimman paljon lihaa ihan piruuttani, ja käyn vielä läheisellä maatilalla kiusaamassa laitumella olevia lehmiä! Siitäs saavat, vegaanit!"
Eläimethän siinä kärsivät, eikä ne ärsyttävänä pidetyt ihmiset.
[/quote]
[/quote]
Mutta kun se on ihan järjetön vastareaktio, kun siinä rangaistaan ihan muita kuin niitä räksyttäviä ituhippejä.
Jos sinua ärsyttää esimerkiksi joku ihminen, joka paasaa jatkuvasti Afrikan nälänhätää kärsivistä lapsista, olisiko sinusta oikeutettu vastareaktio iloita siitä, että nälänhätä kasvaa koko ajan?
[/quote]
Nyt veivaat alkuperäistä kommenttia jo "hieman" liikaa mieleiseksesi. Juuri tuo on aivan helvetin ärsyttävä piirre teissä puunhalaajissa, ei tee enää mieli kuunnella.
"Olen alkanut kääntyä turkisten puoleen ärsyttävien fanaattisten ihmisten takia. Toisaalta en ostaisi itse aitoa turkista, mutta jos joku ostaa niin sitten ostaa". Eksyit aika kauas, huomaatko?
[/quote]
Mitä ihmettä "olen alkanut kääntyä turkisten puoleen" sitten tarkoittaa, ellei "olen alkanut kannattaa turkisten tuotantoa"?
Teissä "anti-puunhalaajissa" (tai miten vain, en tiedä mitä nimikettä käytätte itsestänne) on se ärsyttävää, ettei kukaan viitsi seisoa kunnolla sanojensa takana. Kaikesta pestään kädet, tai sitten kaikesta väännetään väsynyttä läppää. "Kun mulle tulee vegaaneja kylään, tarjoan niille pekonia, heko heko." Sitten kun kysytään jotain todellisia mielipiteitä tai perusteluja, vastaukseksi tulee "en jaksa, ei tee mieli kuunnella, mun ei tarvi perustella mitään kenellekään". Onhan se nyt niiiiiin rasittavaa kun pitäisi vähän ajatella omin aivoin. Päänsärkyhän siitä tulee.
[/quote]
Se tarkoittaa sitä, etten enää vastusta turkistarhausta. Takertukaa ihmeessä huonoon sanavalintaan jos se helpottaa oloanne.