Voinko valehdella etten pysty saamaan lapsia?
Olen noin kolmekymppinen nainen. Olen viimeisen vuoden saanut jatkuvasti kuunnella kyselyitä, milloin alan tekemään lapsia ja että niitä pitäisi alkaa tekemään nyt ennen kuin olen liian vanha siihen. Näitä on alkanut tulemaan niin sukulaisilta kuin jopa satunnaisilta tuttavilta. On alkanut ahdistamaan koko ajatus. Olen ehkä tietynlainen työnarkomaani. Nautin kauheasti työskentelystä ja se on aika lailla koko elämäni. Vapaa-ajallakin lähinnä vain luen. En ole nuorena ikinä ajatellutkaan perheen perustamista. Enkä vieläkään koe mukavasti ajatusta siitä, että olisin vain kotona hoitamassa vauvaa. En edes tiedä, haluanko lapsia tai perhettä ylipäänsä. Tässä vaiheessa se kai pitäisi päättää, koska ikää tosiaan alkaa olla sen verran, että muutaman vuoden päästä raskaaksi tuleminen ei ehkä onnistukaan. Mutta en vaan koe mitään halua ruveta nettitreffailemaan tai etsimään sopivaa miestä baarista. Elämäni on vaan jotenkin niin täydellistä nyt. Sitä en toki voi tietää, että alanko joskus tulevaisuudessa sitten kaipaamaan toista ihmistä elämääni tai sitten niitä lapsiakin ehkä. Ahdistaa vain kauheasti, kun ihmiset koko ajan puhuu siitä asiasta. Olen jo harkinnut, että sanoisin vain, etten pysty tulemaan raskaaksi. En edes tiedä, olisiko se valhe. Enhän minä tiedä, olenko kykeneväinen saamaan lapsia. Olisiko paha asia valehdella? Näin ainakin ihmiset eivät enää koko ajan kyselisi asiasta.
Kommentit (22)
Voit, sit jos halutkin lapsia niin voit sanoa että näköjään onnistukin. Muista vaan keksiä syy miksi et voi saada lapsia
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:50"]
Voit, sit jos halutkin lapsia niin voit sanoa että näköjään onnistukin. Muista vaan keksiä syy miksi et voi saada lapsia
[/quote]
Kortonki on hyvä syy.
Mielestäni lapsiutelut ovat asiattomia joten kyselijöille voi sanoa vaikka vähän rumasti tai tarpeen tullen valehdellakin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]Mielestäni lapsiutelut ovat asiattomia joten kyselijöille voi sanoa vaikka vähän rumasti tai tarpeen tullen valehdellakin.
[/quote]
Valehdella tai kertoa totuus, niin kuin parhaaksi katsoo
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]
Mielestäni lapsiutelut ovat asiattomia joten kyselijöille voi sanoa vaikka vähän rumasti tai tarpeen tullen valehdellakin.
[/quote]
Niin no sun mielipidettä varmaan kysyttiin¡
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]
[/quote]
Niin no sun mielipidettä varmaan kysyttiin¡
[/quote]
Eikös keskustelupalsta ole juuri mielipiteitä varten? Olen samaa mieltä: lastentekoaikeista ei vaan sovi kysyä, varsinkaan jos on hiukankin etäisempi suhde...
Siis ihmiset oikeastiko utelee vauvajuttuja vaikka sulla ei ole edes miestä?
Multa jaksettiin udella jatkuvasti milloin oikein alan seurustelemaan, eikö ole kamalaa olla yksin jne. Sitten kun löytyi mies niin alkoi vauvautelut.
Huolehtikaa ihmiset vaan omista asioistanne. Perkele.
Nro 9:n vastaus on hyvä. Tai sano, että ensin pitäisi se mies löytää.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:17"]Siis ihmiset oikeastiko utelee vauvajuttuja vaikka sulla ei ole edes miestä?
Multa jaksettiin udella jatkuvasti milloin oikein alan seurustelemaan, eikö ole kamalaa olla yksin jne. Sitten kun löytyi mies niin alkoi vauvautelut.
Huolehtikaa ihmiset vaan omista asioistanne. Perkele.
[/quote]
Multa udeltiin ensin miestä. No semmonen nyt on. Nyt udellaan lapsista. Niitä ei vaan ole tulossa ja kun tämän sanon, tulee semmosia katseita niinku olisin joku ufo tai muutem vaan yhtä erikoinen näky. Saisivat tosiaan ihmiset pitää huolen niistä omista miehistään ja lapsistaan.
Sanot vaan ettet halua lasta,tällä hetkellä ja voi olla ettet ollenkaan.
Ei ole tahdikasta eikä oikein kysellä tuollaisia asioita, jos ne ihmiset eivät ole oikeita läheisiäsi. Eikä sinun pitäisi joutua valehtelemaan, tai jotenkin se tuntuu minusta kummalle että itse pitäisi jotenkin ottaa kannettavakseen se toisten typeryys ja tahdottimuus ja valehdella että tilanne raukeaa jotenkin tyylikkäästi tai järkevästi. Mielestäni niille ääliöille voi sanoa että käyttäydyt kyllä todella moukkamaisesti kun tuollaista henkilökohtaista asiaa kysyt, se ei todellakaan kuulu sinulle. Siis jos henkilö todella on ärsyttävä eikä usko kauniimmin. Mielestäni se tulee osoittaa ihmiselle, jos hän on niin idiootti ettei ymmärrä henkilökohtaisia rajoja.
Tuli muuten mieleen, että monet väittävät ihmisten katsovan jotenkin oudosti, jos eivät halua lapsia, niin tuskinpa katsovat. Ainakaan useimmat. Ihmisestä ehkä vain tuntuu siltä.
Olen itse taas kohdannut paljon tyyppejä, jotka alkaa ihan spontaanisti selittää, mitenkä he eivät lapsia halua, kun lasten saanti on tyhmää ja turhaa ja diipa daapa. Oikein tuntuu, että ärsyyntyvät, kun kohautan olkia ja sanon vaan "aijaa".
Minua ei todellakaan kiinnosta jonkun lapsen saaminen tai saamattomuus ja sekös vasta velaa vatuttaa. Olen itse ihan onnellinen lapsistani, enkä haluaisi olla lapseton.
Jos ei jostakin syystä halua lapsia, on se syy mikö tahansa, en ymmärrä miksei voi sanoa typerille utelijoille, että asiahan ei sinulle voisi vähempää kuulua mutta en ole hankkinut enkä hanki koska en halua lapsia. Jos utelija on niin tyhmä, että jatkaa kysymällä mikset, kannattaa sanoa että kysytkö jokaiselta lapsia hankkivalta, miksi hän niitä hankkii/on hankkinut - jos et, älä kysy nytkään, koska yhtä idioottia on kysyä kumpaa tahansa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:32"]
Tuli muuten mieleen, että monet väittävät ihmisten katsovan jotenkin oudosti, jos eivät halua lapsia, niin tuskinpa katsovat. Ainakaan useimmat. Ihmisestä ehkä vain tuntuu siltä. Olen itse taas kohdannut paljon tyyppejä, jotka alkaa ihan spontaanisti selittää, mitenkä he eivät lapsia halua, kun lasten saanti on tyhmää ja turhaa ja diipa daapa. Oikein tuntuu, että ärsyyntyvät, kun kohautan olkia ja sanon vaan "aijaa". Minua ei todellakaan kiinnosta jonkun lapsen saaminen tai saamattomuus ja sekös vasta velaa vatuttaa. Olen itse ihan onnellinen lapsistani, enkä haluaisi olla lapseton.
[/quote]
Minä en ole tavannut, mutta minä en kuljekaan kyselemässä, miksi joku ei hanki lapsia. Jos joku ei hanki, ei hanki. Jos joku haluaa asua komeasti ja ajaa kalliilla autolla ja olla lapseton, ei ole minulta pois. Jos joku ei pidä lapsista ja siksi ei hanki, hänellä on siihen täysi oikeus.
"Olen itse ihan onnellinen lapsistani, enkä haluaisi olla lapseton."
Ei se velakaan haluaisi olla sinä.
Olen 28 ja yhdessä 40-vuotiaan miehen kanssa. Mieheni on ollut aiemmin naimisissa, hänellä ei ole edellisestä liitostaan lapsia eikä ole niitä halunnut. Ainoa, joka on kysellyt meidän lapsisuunnitelmistamme, on miehen äiti. Aluksi ihan hyväntahtoisesti ja kautta rantain, viime aikoina vähän vaativammin. Miehen äiti on muuten aivan ihana, mutta ilmeisesti hän ei ole ymmärtänyt että kaikki eivät oikeasti halua lapsia.
Lopulta en nähnyt muuta keinoa kuin sanoa miehen äidille, reilu 70-vuotiaalle rouvalle, että anteeksi vain mutta olen ollut nuorena kauheassa onnettomuudessa enkä voi saada lapsia, ja tämä koskee minuun edelleen, joten olisitko kiltti ja lopettaisit jankkaamisen. Myönnän ettei tämä ollut aikuismaisin tapa hoitaa asiaa, mutta muuten en asiaan olisi palattu ja miehen äiti kysellyt ja painostanut.
Sano, ettei yksinäisille naisille tehdä hedelmöityshoitoja etkä uskalla vedellä paljaalla jonkun uppo-oudon baarituttavuuden kanssa ja toisaalta et halua miestä elämääsi.
Senkun sanot, että ei ole lapsia koska en halua. Jos vastaus ei kyselijää miellytä, se on voivoi. Ei sinun tehtäväsi ole miellyttää muita ja kehitellä jotakin tarinoita, aikuisella ihmisellä on oltava kanttia olla valintojensa takana ja myöntää ne, jos sinun työsi on täydellistä ja olemisesi hyvää ilman lapsia, sinulla on siihen samanlainen oikeus kuin jollakulla elämäntapatyöttömällä tehtailla tenavia joka vuosi.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:32"]
Tuli muuten mieleen, että monet väittävät ihmisten katsovan jotenkin oudosti, jos eivät halua lapsia, niin tuskinpa katsovat. Ainakaan useimmat. Ihmisestä ehkä vain tuntuu siltä. Olen itse taas kohdannut paljon tyyppejä, jotka alkaa ihan spontaanisti selittää, mitenkä he eivät lapsia halua, kun lasten saanti on tyhmää ja turhaa ja diipa daapa. Oikein tuntuu, että ärsyyntyvät, kun kohautan olkia ja sanon vaan "aijaa". Minua ei todellakaan kiinnosta jonkun lapsen saaminen tai saamattomuus ja sekös vasta velaa vatuttaa. Olen itse ihan onnellinen lapsistani, enkä haluaisi olla lapseton.
[/quote]
Minä en ole tavannut, mutta minä en kuljekaan kyselemässä, miksi joku ei hanki lapsia. Jos joku ei hanki, ei hanki. Jos joku haluaa asua komeasti ja ajaa kalliilla autolla ja olla lapseton, ei ole minulta pois. Jos joku ei pidä lapsista ja siksi ei hanki, hänellä on siihen täysi oikeus.
"Olen itse ihan onnellinen lapsistani, enkä haluaisi olla lapseton."
Ei se velakaan haluaisi olla sinä.
[/quote]Et nyt selkeästi napannut jutun ytimestä kiinni. Minulle on alettu, milloin minkäkin asian yhteydessä, selittää spontaanisti, eli ilman alkuärsykettä, että lapsia ei haluta. So fucking what?
Tuon viimeisen lauseen pointti oli se, että minua on turha yrittää velan provosoida. En haluaisi hänen elämäänsä, eikä minua kiinnosta, eikä kuumota hänen valintansa. Olkoon ilman lapsia ja kuvitelkoon perheellinen ihmisen elämästä mitä tahtoo.
Mitä kamalaa voi tapahtua, jos vastaa jonkun uteluun niin kuin asia on? "Minulla ei ole lapsia, koska olen tyytyväisempi ilman/en koe perhe-elämää omakseni/en pidä lapsista" - mikä nyt kenenkin perustelu on. Jos joku siitä ottaa itseensä, hänelle voi sanoa että älä kysy jos sinulle kelpaa vain itsesi mieleinen vastaus ja että se, että minä en halua jotakin, ei tarkoita sen ihmeellisempää kuin että minä en halua, sinä saat vapaasti haluta, mutta ymmärrä että kaikki eivät ole sinä.