Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko valehdella etten pysty saamaan lapsia?

Vierailija
06.02.2015 |

Olen noin kolmekymppinen nainen. Olen viimeisen vuoden saanut jatkuvasti kuunnella kyselyitä, milloin alan tekemään lapsia ja että niitä pitäisi alkaa tekemään nyt ennen kuin olen liian vanha siihen. Näitä on alkanut tulemaan niin sukulaisilta kuin jopa satunnaisilta tuttavilta. On alkanut ahdistamaan koko ajatus. Olen ehkä tietynlainen työnarkomaani. Nautin kauheasti työskentelystä ja se on aika lailla koko elämäni. Vapaa-ajallakin lähinnä vain luen. En ole nuorena ikinä ajatellutkaan perheen perustamista. Enkä vieläkään koe mukavasti ajatusta siitä, että olisin vain kotona hoitamassa vauvaa. En edes tiedä, haluanko lapsia tai perhettä ylipäänsä. Tässä vaiheessa se kai pitäisi päättää, koska ikää tosiaan alkaa olla sen verran, että muutaman vuoden päästä raskaaksi tuleminen ei ehkä onnistukaan. Mutta en vaan koe mitään halua ruveta nettitreffailemaan tai etsimään sopivaa miestä baarista. Elämäni on vaan jotenkin niin täydellistä nyt. Sitä en toki voi tietää, että alanko joskus tulevaisuudessa sitten kaipaamaan toista ihmistä elämääni tai sitten niitä lapsiakin ehkä. Ahdistaa vain kauheasti, kun ihmiset koko ajan puhuu siitä asiasta. Olen jo harkinnut, että sanoisin vain, etten pysty tulemaan raskaaksi. En edes tiedä, olisiko se valhe. Enhän minä tiedä, olenko kykeneväinen saamaan lapsia. Olisiko paha asia valehdella? Näin ainakin ihmiset eivät enää koko ajan kyselisi asiasta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on raskaana ja mä sain onnitteluja "suuresta onnesta", sukulaiset voisi juoruillessaan samalla tarkentaa, kenelle sisaruksista se lapsi on tulossa :D Loukkaannuin hieman siskon puolesta ja korjasin tiedon oikeaksi, meni sukulaisilta sanat hukkaan siinä kohtaa :P

Vierailija
22/22 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:32"] Tuli muuten mieleen, että monet väittävät ihmisten katsovan jotenkin oudosti, jos eivät halua lapsia, niin tuskinpa katsovat. Ainakaan useimmat. Ihmisestä ehkä vain tuntuu siltä. Olen itse taas kohdannut paljon tyyppejä, jotka alkaa ihan spontaanisti selittää, mitenkä he eivät lapsia halua, kun lasten saanti on tyhmää ja turhaa ja diipa daapa. Oikein tuntuu, että ärsyyntyvät, kun kohautan olkia ja sanon vaan "aijaa". Minua ei todellakaan kiinnosta jonkun lapsen saaminen tai saamattomuus ja sekös vasta velaa vatuttaa. Olen itse ihan onnellinen lapsistani, enkä haluaisi olla lapseton. [/quote] Minä en ole tavannut, mutta minä en kuljekaan kyselemässä, miksi joku ei hanki lapsia. Jos joku ei hanki, ei hanki. Jos joku haluaa asua komeasti ja ajaa kalliilla autolla ja olla lapseton, ei ole minulta pois. Jos joku ei pidä lapsista ja siksi ei hanki, hänellä on siihen täysi oikeus. "Olen itse ihan onnellinen lapsistani, enkä haluaisi olla lapseton." Ei se velakaan haluaisi olla sinä.   [/quote]Et nyt selkeästi napannut jutun ytimestä kiinni. Minulle on alettu, milloin minkäkin asian yhteydessä, selittää spontaanisti, eli ilman alkuärsykettä, että lapsia ei haluta. So fucking what? Tuon viimeisen lauseen pointti oli se, että minua on turha yrittää velan provosoida. En haluaisi hänen elämäänsä, eikä minua kiinnosta, eikä kuumota hänen valintansa. Olkoon ilman lapsia ja kuvitelkoon perheellinen ihmisen elämästä mitä tahtoo.

[/quote]

Ja yllätys, ei velakaan haluaisi olla sinä eikä häntäkään kiinnosta sinun valintasi, eikä todennäköisesti sitäkään vähää kiinnosta kuvitella perheellisen elämää :D Miksi velaa kiinnostaisi sinun perhe-elämäsi (kuvitteleminen) sen enempää kuin sinua hänen velautensa? Juu sii, velaa ei kiinnosta se perhe-elämä, joten miksi vela siitä mitään kuvittelisi. Jos sinua ei kiinnosta kissan hankinta, kuvitteletko millaista olisi olla kissallinen? Et varmaan, yhtä vähän vela kuvittelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla