Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mormonit kysymys teille

10.09.2006 |

Mihin te oikein uskotte?

Mitä eroa teillä on mielestänne kristittyjen kanssa, elikkä vaikka helluntailaisten..

Kysyn silkkaa uteliaisuuttani, koska en tiedä teistä juuri mitään.

Sen vaan tiedän, että täällä on kesäisin pukuihin puettuja ja nimikyltit rintapielessä kulkevia nuoria mormoni poikia ulkomailta...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alppikauris:

Vastaan Jenni_Äitin puolesta:

Ramadan on paastokuukausi, kestää siis kuukauden. Islamissa ajanlasku on hieman erilainen kuin länsimainen ajanlasku ja ramadan on siis islamilaisen kalenterin yksi kuukausi. Ramadanin aikana paastotaan ja keskitytään uskonnon harjoittamiseen. " ulkopuolisislle" se näkyy parhaiten siinä, että muslimi ei syö eikä juo mitään auringonnousun ja suringonlaskun välisenä aikana. Myös seksistä tulee pidättäytyä päiväsaikaan. Ramadanin aikana keskitytään uskonnon harjoittamiseen ja hyväntekeväisyyteen. Islamin yksi viidestä pilarista onkin almut. Ramadanin aikana annetaan almuja köyhille. Muslimimaissa on myös tapana tehdä paljon ruokaa iltaisin ja tarjota siitä kaiklle halukkaille, perherajoja ei siis tunneta ainakaan niin tiukasti kuin suomessa on totuttu.

Toivottavasti selvensi, Harriet.

Oletko muslimi? Jos olet, niin toteutatko tätä ramadania kuinka tarkasti? Oletan, että asut suomessa:).. Entä lapset pitääkö heidänkin olla ruuatta?

Vierailija
22/27 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muslimi

Vietän ramadania, mieheni kanssa. Lasten ei tarvitse olla syömättä, sehän olisi heille kenties vaarallistakin, eihän leikki-ikäinen voi millään olla syömättä koko päivää. Vasta murrosikäistä lasta tulee islamin mukaan rohkaista paastoamiseen. Onhan paaston viettämienn suomesa varmasti erilaista kuin muslimimaisa, vertaa vaikka joulun viettoon Suomessa ja esim. Egypissä (en ole kylläkään koskaan viettänyt joulua egyptissä eläessäni) Vaikeata voi ollavälilä paasto, jos ihmiset lähellä eivät paastoa eivätkä harjoita islamia, mutta eipäsitä voi vaatiakkaan;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alppikauris:

Olen muslimi

Vietän ramadania, mieheni kanssa. Lasten ei tarvitse olla syömättä, sehän olisi heille kenties vaarallistakin, eihän leikki-ikäinen voi millään olla syömättä koko päivää. Vasta murrosikäistä lasta tulee islamin mukaan rohkaista paastoamiseen. Onhan paaston viettämienn suomesa varmasti erilaista kuin muslimimaisa, vertaa vaikka joulun viettoon Suomessa ja esim. Egypissä (en ole kylläkään koskaan viettänyt joulua egyptissä eläessäni) Vaikeata voi ollavälilä paasto, jos ihmiset lähellä eivät paastoa eivätkä harjoita islamia, mutta eipäsitä voi vaatiakkaan;)

Mihin aikaan syötte ja onko ruokaa myös paljon? Harjoitatteko tätä almujuttua..Taas kyselee..Sorry.

Vierailija
24/27 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Javanna:

Ei oo kovin rakentavaa keskustelua alkaa väittämään toisille, ettei heidän pyhä kirjansa ole Jumalalta saatu, vaikka niin uskoisikin. Tai että kysyy jotain ja vastauksen saatuaan alkaa väittämään harhaoppisiksi. Minä en ainakaan viitsi sulle enää mitään harhaopeistamme kertoa kun asenteesi on tuo.

Ja itse en ole kyllä huomannut mitään vihamielisyyttä JT:den taholta. Muiden kristityiksi itseään kutsuvien taholta kylläkin...

Yhdyn täysin kaikkien muiden mormoonien kirjoittamiin ja lisään oman kokemukseni. Aikoinani 14vuotta sitten olin yhtä kriittinen kuin sinäkin aiheesta MORMOONIT, mutta kuin ollakaan minusta tuli yksi heistä, niin että saahan sitä kysellä ja olla kriittinen, se vain voi olla niin että tulee liikaa tietoa ja pyhähenki saattaa koskettaa henkeäsi ja saatat eräänä päivänä huomata olevasi yksi meistä.

Vierailija
25/27 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dagmar3:

Yhdyn täysin kaikkien muiden mormoonien kirjoittamiin ja lisään oman kokemukseni. Aikoinani 14vuotta sitten olin yhtä kriittinen kuin sinäkin aiheesta MORMOONIT, mutta kuin ollakaan minusta tuli yksi heistä, niin että saahan sitä kysellä ja olla kriittinen, se vain voi olla niin että tulee liikaa tietoa ja pyhähenki saattaa koskettaa henkeäsi ja saatat eräänä päivänä huomata olevasi yksi meistä.

Vierailija
26/27 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Dagmar3:

Vierailija
27/27 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Mihin aikaan syötte ja onko ruokaa myös paljon? Harjoitatteko tätä almujuttua..Taas kyselee..Sorry.

Sitä tulee syötyä sitten illalla. Auringon laskemisajat saa esim. hesarista, on nyt tällä hetkellä siinä seitsemän jälkeen illalla ja päivät senkun lyhenee ja ramadanini vietto helpottuu sitä mukaa.

Almuista: Itse ainakin koen velvollisuudeksenia antaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Toisille on varmasti erittäin tärkeää lahjoittaa misekijan kautta, itse voin laittaa vaikka punaisen ristin lippaaseen, minulle pääasia on se, että apu menee perile niille perheile ja lapsilel, joila ei ole rahaa ruokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi