Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punktioketju

Vierailija
17.11.2021 |

Meillä takana yksi IVF, josta ei tullut mitään tuloksia, ei pakkaseen eikä siirtoon. Nyt seuraava suunnitteilla ensi vuoden puolelle, ja viilataan lääkitystä.

Vannoin tuon ekan IVF:n ja etenkin siis punktio-osuuden jälkeen, ettei enää ikinä. Kivut oli todella kovat punktion aikana, ja pelkäsin monta päivää, ilmeneekö komplikaatioita. Mutta minkäs teet, kun sydän haluaa, mitä haluaa. Silti tuntuu, että selvisin helpolla fyysisesti, kun komplikaatioita ei onneksi tullut. Henkiset arvet jäi, etenkin, kun tulos oli nolla hyvää.

Voitaisiinko puhua tästä aiheesta? Mietin, että vertaistuki ja kokemukset voisivat auttaa pelon yli. Onko muilla kokemuksia, tai tulossa punktiota ja haluatte puhua siitä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋🏻‍♀️

Vierailija
2/16 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne niin sano, että eka kierros on aina vähän sellainen kokeilukierros, sen jälkeen helpompi arvioida kun nähdään millainen vaste.

Tuohon punktiopelkoon: kehottaisin juttelemaan asiasta hoitohenkilökunnan kanssa. Toimenpiteessä sano ihan reilusti että sattuu ja tarvitset lisää kivunlievitystä. Älä kiirehdi tarkkailusta kotiin vaikka tylsää onkin, ja soita siihen päivystysnumeroon jos yhtään epäilyttää

Vierailija
4/16 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne niin sano, että eka kierros on aina vähän sellainen kokeilukierros, sen jälkeen helpompi arvioida kun nähdään millainen vaste.

Tuohon punktiopelkoon: kehottaisin juttelemaan asiasta hoitohenkilökunnan kanssa. Toimenpiteessä sano ihan reilusti että sattuu ja tarvitset lisää kivunlievitystä. Älä kiirehdi tarkkailusta kotiin vaikka tylsää onkin, ja soita siihen päivystysnumeroon jos yhtään epäilyttää

Kiitos vastauksesta!

Ensimmäisessä IVF:ssä kävi jotenkin vielä niin, että punktiota jouduttiin siirtämään minun hoitooni liittymättömistä syistä. Eli sitä ei tehty ihan sinä parhaana päivänä, jonka lääkäri ensin oli arvioinut. Jäi kaihertamaan, jos sekin olisi voinut vaikuttaa. Joka tapauksessa, viisaampana mennään seuraavaan!

ap

Vierailija
5/16 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen vielä, että onko normaalia kiljua kivusta punktiossa? Tai siis onko normaalia, että sattuu niin paljon, että huutaa. Koska näin minulle tapahtui.

ap

Vierailija
6/16 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä aiheesta mitään, koska olen vapaaehtoisesti lapseton (mutta sisareni takia ymmärrän hyvin), mutta pyydä kipulääkettä!!

Vierailija
7/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia?

Vierailija
8/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselen vielä, että onko normaalia kiljua kivusta punktiossa? Tai siis onko normaalia, että sattuu niin paljon, että huutaa. Koska näin minulle tapahtui.

ap

Ei ole. Et saanut tarpeeksi kipulääkitystä.

Paljon tsemppiä sinulle jatkoon ja pyydä lisää lääkettä, se suoneen annettava tehoaa ja haihtuu melko nopeasti. Yhdessä punktiossa huusin kivusta ja antoivat lisää lääkettä muutaman kiljahduksen jälkeen. Muut punktiot menneet täysin "mömmöissä".

T. 4 punktiota takana, 2 lasta ja 6 alkiota pakkasessa

Vierailija
9/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei ole.

Ja kuulostaa oudolta, ettei toimenpidettä tehty kaikkein optimaalisimpana päivänä.

Vierailija
10/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole. Et saanut tarpeeksi kipulääkitystä.

Paljon tsemppiä sinulle jatkoon ja pyydä lisää lääkettä, se suoneen annettava tehoaa ja haihtuu melko nopeasti. Yhdessä punktiossa huusin kivusta ja antoivat lisää lääkettä muutaman kiljahduksen jälkeen. Muut punktiot menneet täysin "mömmöissä".

T. 4 punktiota takana, 2 lasta ja 6 alkiota pakkasessa

Kiitos kommentistasi ja tsempeistä! Kiva kuulla kokemuksia ja onnistumisia :) 

ap

Vierailija
11/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei ole.

Ja kuulostaa oudolta, ettei toimenpidettä tehty kaikkein optimaalisimpana päivänä.

Kiitos kommentistasi! Minustakin se tuntui oudolta ja epäreilulta. Julkisella vain on niin hankala kyseenalaistaa näitä, kun haluaa pysyä hoidonnurkassa kiinni. Ainakin Helsingissä meno on välillä hurjaa, johtunee ruuhkista. Ei haluaisi antaa mitään tekosyytä, että potkitaan pois jonosta..

ap

Vierailija
12/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Tilkan Viuhkassa hoidoissa ja siellä ainakin tehtiin optimaalisimpana päivänä punktio. Toki julkisella sanellaan aika hyvin tutkimus- ja hoitopäivät.

Vierailija
13/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen Tilkan Viuhkassa hoidoissa ja siellä ainakin tehtiin optimaalisimpana päivänä punktio. Toki julkisella sanellaan aika hyvin tutkimus- ja hoitopäivät.

Joo, mulla siis oli sovittu punktio tietylle päivälle, ja sitten irrotuspiikkipäivänä ilmoitettiin, että siirtyykin päivällä eteenpäin. Se oli tosi outoa, kun lääkäri oli jo valikoinut sen parhaimman päivän ultran mukaan, eikä mitään uutta ultraa oltu tehty tai muuten minun tilanteessani tapahtunut muutosta. Eli en tiedä, mistä ihmeen syystä näin tapahtui, muttei liittynyt minuun. Ajattelin itse, että ylikypsyivätkö minun kaverit, kun ei saatu yhtään hyvää.

ap

Vierailija
14/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla siis oli sovittu punktio tietylle päivälle, ja sitten irrotuspiikkipäivänä ilmoitettiin, että siirtyykin päivällä eteenpäin. Se oli tosi outoa, kun lääkäri oli jo valikoinut sen parhaimman päivän ultran mukaan, eikä mitään uutta ultraa oltu tehty tai muuten minun tilanteessani tapahtunut muutosta. Eli en tiedä, mistä ihmeen syystä näin tapahtui, muttei liittynyt minuun. Ajattelin itse, että ylikypsyivätkö minun kaverit, kun ei saatu yhtään hyvää.

ap

Se on hyvin mahdollista. Ajoitus on tärkeä ja eri lääkkeilläkin saa erilaisia vasteita aikaiseksi. Oli kyllä vähän ehkä epäreilua tuo toiminta heiltä, kun piikitykset ja punktio on kumminkin naiselle iso juttu käydä läpi. :( varsinkin kun ultran mukaan olisi ollut muu päivä paras

Kannattaa syödä monipuolista ruokaa ja syödä Inositolia. Sen avulla sain todella hyvälaatuisia alkioita. Aiemmilla kerroilla hyviä tuli 0-2. Nyt tosiaan se 6. Mulla PCOS.

Vierailija
15/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se on hyvin mahdollista. Ajoitus on tärkeä ja eri lääkkeilläkin saa erilaisia vasteita aikaiseksi. Oli kyllä vähän ehkä epäreilua tuo toiminta heiltä, kun piikitykset ja punktio on kumminkin naiselle iso juttu käydä läpi. :( varsinkin kun ultran mukaan olisi ollut muu päivä paras

Kannattaa syödä monipuolista ruokaa ja syödä Inositolia. Sen avulla sain todella hyvälaatuisia alkioita. Aiemmilla kerroilla hyviä tuli 0-2. Nyt tosiaan se 6. Mulla PCOS.

Kiitos, hyvä kuulla toisen ihmisen mielipide tuosta, mitä hoidossani tapahtui. En ole kertonut kavereille tai perheelle hoidoista, niin mietin näitä itsekseni. Miehelle en viitsi avautua, jotta hän ei kuormitu.

En olekaan kuullut tuosta Inositolista. Pitääpä googlata...

ap

Vierailija
16/16 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. :) Life-kaupasta saatava jauhemainen myo-inositoli on edullista ja sen lisäksi käytin Donaferty-valmistetta, joka on lähes samaa sisällöllisesti, mutta aika kallista. Mutta maksavathan nämä ivf lääkkeetkin. Ja tämä on sen arvoista, vaikka takaiskuja tulee välillä hoidoissa, pitää vain yrittää uudestaan! :)