Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syke kausi 11

Vierailija
17.11.2021 |

Sykkeen kausi 11 alkaa Ruutu+-palvelussa 6.1.2022. Odotukset ja keskustelua kaudesta

Kommentit (1236)

Vierailija
961/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jopa Sonjan näyttelijä olisi sopinut paremmin tuohon Iran rooliin.

Mäkin olin ensin vähän varautunut sen Iran näyttelijän tyylistä, mut sitten mä rupesin tykkäämään sen puisevuudesta ja kovalla kuorella peittelemästä epävarmuudesta. Itseasiassa näytteli hyvin roolinsa.

Vierailija
962/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mainos, missä Johanna sanoo Jannicalle "Max kertoi" nii taitaa liittyä siihen, että Max kertoi Johannalle, että Jannica on raskaana. Mutta ei vielä taida tulla selville, että Max on lapsen isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olin ensin vähän varautunut sen Iran näyttelijän tyylistä, mut sitten mä rupesin tykkäämään sen puisevuudesta ja kovalla kuorella peittelemästä epävarmuudesta. Itseasiassa näytteli hyvin roolinsa.

Mun mielestä Marja Salo teki Iran hahmosta tosi uskottavan ja onnistui roolissa todella hyvin. En mitenkään näe miksi Iida-Maria olisi ollut parempi vaihtoehto.

Vierailija
964/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Marja Salo teki Iran hahmosta tosi uskottavan ja onnistui roolissa todella hyvin. En mitenkään näe miksi Iida-Maria olisi ollut parempi vaihtoehto.

Siis ihan perusominaisuuksiltaan Sonjan näyttelijällä on näyttelijän työssään sellaisia hyvinkin kylmäkiskoisia, vihamielisiä jne. piirteitä, jotka tuohon Iriksen rooliin olisi sopineet paremmin. Nuo samat Sonjan näyttelijän piirteet ja eleet näkyvät muuten kaikissa tuon näyttelijän rooleissa. Tämän Iriksen näyttelijän muut roolit ovat olleet hyvinkin erilaisia kuin tämä Iris. Ihan tavallista naista on muissa rooleissaan esittänyt.

Vierailija
965/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan käydä niin, että nyt kun Jannicakin jää äitiyslomalle niin Marjutilla olisikin vaikeuksia löytää toistakin sijaista ja Sonja jotain kautta siitä kuultuaan tulisikin jo nopeammin takaisin?

Vierailija
966/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan perusominaisuuksiltaan Sonjan näyttelijällä on näyttelijän työssään sellaisia hyvinkin kylmäkiskoisia, vihamielisiä jne. piirteitä, jotka tuohon Iriksen rooliin olisi sopineet paremmin. Nuo samat Sonjan näyttelijän piirteet ja eleet näkyvät muuten kaikissa tuon näyttelijän rooleissa. Tämän Iriksen näyttelijän muut roolit ovat olleet hyvinkin erilaisia kuin tämä Iris. Ihan tavallista naista on muissa rooleissaan esittänyt.

No Iiriksen rooliin voisikin kuvitella, mutta ei Iraan. Toisaalta Iiris oli vielä paljon kylmäkiskoisempi ja tylsempi hahmo kuin Sonja, joten olisi ollut paljon yksitoikkoisempi rooli.

Vierailija
967/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Iiriksen rooliin voisikin kuvitella, mutta ei Iraan. Toisaalta Iiris oli vielä paljon kylmäkiskoisempi ja tylsempi hahmo kuin Sonja, joten olisi ollut paljon yksitoikkoisempi rooli.

Siis, mitä nyt sekoilen ja ennakoiva tekstinsyötössä vetää omiaan. Tarkoitus oli sanoa, että kaikki roolien näyttelijävalinnat eivät ehkä olleet parhaat mahdolliset. Joku toinen näyttelijä olisi ehkä ollut parempi näyttelemään Iraa ihan näyttelijän ominaisuuksiensa vuoksi ja esim. tuon Sonjan näyttelemisessä on kaikissa rooleissaan ollut sellaista kylmäkiskoisuutta, vihamielisyyttä jne. Iraan liittyviä ominaisuuksia. Sarjassa on kuitenkin myös useita hyviä näyttelijöitä, jotka näyttelevät roolinsa hyvin. Kaikki eivät vain täysin sovi esittämään roolejaan. Joku toinen näyttelijä olisi saanut Irasta vieläkin kylmemmän ja kovemman. Mutta toisaalta ilmeisesti näyttelijöilläkin on työt vähissä ja on pakko ottaa mitä tarjotaan, vaikka ihan ominta ei olisikaan. Samoin Ellan ja Riinan rooliin olisin valinnut jonkun toisen näyttelijän ihan näyttelijän piirteiden perusteella. Kyse ei ole siitä, onko näyttelijä hyvä vai huono.Sitten noiden nuorempien ja amatöörien kohdalla on oikeastaan ihan sama kuka sitä esittää kun lopputulos olisi varmaankin aika sama ja yhdentekevä. Noh niin, enää en tästä aiheesta kirjoita.

Vierailija
968/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin äsken viimeisen Saivartajan. Minusta tuo Sonjan juttu on äärimmäisen epäuskottava: ensin hän tosi kauan pitää yllä salasuhdetta, ja sitten kun hän vihdoin erottuaan pyyhältää Jessen luokse asumaan, niin yhtäkkiä suuri unelmien täyttymys onkin työpaikka Norjassa?!

No toihan on maailman kliseisin ja toistuvin juttu. Ihmiset "rakastuvat" toiseen, jotta pääsevät irtautumaan kuolleesta avioliitostaan ja eron jälkeen koittaakin sitten ihana vapauden huuma ja sivusuhde siinä samalla näivettyy, kun on täyttänyt tehtävänsä. Todella harvoin sivusuhteessa on kyse vuosisadan rakkaudesta.

Vierailija
969/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmeessä Ilmari on (tai hänestä on kirjoitettu) noin uskomattoman naiivi?! "Mä vaan katoin sen iho-oireita." Ei ole todellista!

Vierailija
970/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ihmeessä Ilmari on (tai hänestä on kirjoitettu) noin uskomattoman naiivi?! "Mä vaan katoin sen iho-oireita." Ei ole todellista!

No, mut niinhän se teki ja antoi lähetteen ihotautilääkärille. Lääkäri hoiti työnsä. 

Vierailija
971/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mut niinhän se teki ja antoi lähetteen ihotautilääkärille. Lääkäri hoiti työnsä. 

Samaa mieltä, naiiviutta ei pidä sotkea inhimillisyyteen. Ilmarihan hoiti asia pois päiväjärjestykestä ja otti vielä Leevin mukaan todistajaksi tilanteeseen.

Vierailija
972/1236 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hoiti joo, mutta ihan hippasen psykoottinen ja kostonhimoinen tämä Riina.

Vierailija
973/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jakso oli tänään. Nyt kaikki sitten polilla tietää että Jannica on raskaana. Aika kiusallista oli kyllä katsoa kun Max oli muka niin tietämätöntä Johannalle ja muille. Toivon suuresti tän jakson katsomisen jälkeen että Maxin isyys ja kaikki petokset paljastuisi Johannalle mahdollisimman pian vaikka eilen olin toista mieltä. Johanna ansaitsis kyllä tietää totuuden, loppuu mahdollinen avioliitto lyhyeen. Mutta mahtavatkohan kuitenkaan erota.

Tuo Jessen tilanne on kyllä niin surullinen, toivottavasti saa terapiasta apua. Jännä nähdä mitä tästä vielä tulee

Tänään nähtiin taas pitkästä aikaa Leevistä se herkkä puoli kun se itki potilaan lukiessa sitä Hamlet tekstiä. Voi Leevi 💙

Vierailija
974/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jakso oli tänään. Nyt kaikki sitten polilla tietää että Jannica on raskaana. Aika kiusallista oli kyllä katsoa kun Max oli muka niin tietämätöntä Johannalle ja muille. Toivon suuresti tän jakson katsomisen jälkeen että Maxin isyys ja kaikki petokset paljastuisi Johannalle mahdollisimman pian vaikka eilen olin toista mieltä. Johanna ansaitsis kyllä tietää totuuden, loppuu mahdollinen avioliitto lyhyeen. Mutta mahtavatkohan kuitenkaan erota.

Tuo Jessen tilanne on kyllä niin surullinen, toivottavasti saa terapiasta apua. Jännä nähdä mitä tästä vielä tulee

Tänään nähtiin taas pitkästä aikaa Leevistä se herkkä puoli kun se itki potilaan lukiessa sitä Hamlet tekstiä. Voi Leevi 💙

Muakin rupes itkettää kun katsoin leevin kyynelehtimistä. Kaunis teksti.

Vierailija
975/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin toivoisin, että Johannalle tulisi kaikki mahdollisimman nopeasti tietoon. Jotenkin kuitenkin semmonen fiilis, ettei Johanna ja Max tule eroamaan, tai ehkä pitävät jotain ”taukoa”, mutta eivät varmasti kykene loputtomaan eroon. Jollain tavalla toivoisin kuitenkin niitä häitä, ois ihana nähä kaikki juhlimassa yhessä ja onnellisina. Onhan tätä heidänkin avioliittoa jo odotettu monta kautta.

Vierailija
976/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jota Leevin pillittäminen ärsyttää?

Vierailija
977/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolen vatsaan saanut potilas on jotenkin karmiva. Mitähän siitä vielä paljastuu..

Vierailija
978/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jota Leevin pillittäminen ärsyttää?

Mä taas vasta äskettäin mietin että harmi kun tämä puoli Leevin hahmosta on vähän unohdettu. Eli omasta mielestäni tämä pieni Hamlet-kohtaus oli oikein virkistävä.

Vierailija
979/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuolen vatsaan saanut potilas on jotenkin karmiva. Mitähän siitä vielä paljastuu..

Niin on. Tulisko jotain seksuaalista ahdistelua tms Ainoa kohtaan. Tai ainakin jollain tavalla uskoisin, että yhdistyy Ainon aiempiin kokemuksiin ja saa niistä tunteet pintaan.

Vierailija
980/1236 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät jaksot oli tällä viikolla. Jessen tilanne kriisiytyy nyt tosissaan. Niin karmea kuin tuo tarina onkin, on piristävää, että päähenkilön terveydentila pettää. Vielä mielenkiintoisemmaksi tämän tekee se, että kyse on mielenterveydestä. Hyvä muistutus siitä, ettei kukaan ole suojassa niiltä. Eivät myöskään terveydenhuollon ammattilaiset.

Johanna on jopa vähän ärsyttävän naiivi Jannican raskauteen liittyen, mutta eiköhän lapsen isän henkilöllisyys vielä jossain kohtaa selviä. Tosin epäilen, että se menee vielä seuraavalle kaudelle. Hauska oli Niken hetkellinen pelästys mahdollisesta isyydestä.

Nuolesta saaneessa näyttelijässä on jotain outoa. Epäilen myös niin kuin joku toinenkin, että sieltä paljastuu vielä jotain todella inhottavaa ja Aino todennäköisesti joutuu kärsimään siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan