Ruoan ottaminen hyllyn takaosasta kaupassa, ok vai ei?
Kommentit (46)
Ostajalla on oikeus päättää mistä maksaa.
Maksava asiakas saa tasan tarkkaan päättää, minkä hyllyllä olevista tuotteista ottaa. Itsekin haluan mahdollisimman tuoreen tuotteen, enkä sellaista missä tänään tai huomenna parasta ennen päiväys.
Koska odotan tiettyjen raakatuotteiden olevan hyviä vielä päivien päästä, otan tarvittaessa takaa, varsinkin kanaa kissoille. Jos käytän heti, tai syön itse ei ole tarvetta valita
Ostan monesti ruokaa yli viikoksi. Osan tuotteista voin ostaa lyhyellä päiväyksellä ja myös ns. punalaputettuja. Osaan taas olisi hyvä saada pitkät päiväykset, koska en halua että esim liha menee huonoksi ennen kuin siitä valmistaa ruokaa.
Haluan ostamani tuotteen säilyvän siihen päivään, jolloin aion tuotteen käyttää.
No minä ostan viikon ruokaostokset kerralla, joten päiväyksellä on väliä ja silloin katson, että tuoretuotteissa riittää päiväys.
Mutta jos menen kauppaan ostamaan lihapaketin josta teen tänään ruokaa, niin en todella kaiva sitä pisimmän päiväyksen pakettia. Se olis tyhmää ja lisää helposti kaupan hävikkiä (= vaikuttaa katteeseen pienentävästi joka lopulta johtaa hintojen korotuksiin).
Mikä ihmeen kysymys tämä on? Tietenkin valikoin aina tuoreimman mahdollisen tuotteen, edestä nappaamalla saa lähes aina sellaisen jonka vkp on 1-2 päivän sisään. Näin varsinkin pikkumarketeissa.
Jos tiedän syöväni vaikka jonkun eineksen heti, ei päivämäärällä väliä kunhan ei ole saman päivän. Periaatteesta en maksa ostopäivänä vanhaksi menevästä tuotteesta täyttä hintaa. Mutta seuraavana päivänä vanhaksi menevän tuotteen voin hyvin ostaa täyteen hintaan jos syön sen heti.
Riippuu vähän, milloin aion tuotteen käyttää. Jos käytän tänään, niin en kyllä jaksa alkaa koko hyllyä kaivelemaan. Ja ajattelen myös mahdollista kaupan ruokahävikkiä.
Ottakaa ihan mistä haluatte, kunhan vaan maksatte sen
Terv. Kauppias.
Tietysti ok, jos kauppias on, niin ammattitaidoton, että ei kierrä, niin miksi olisi asiakkaan velvollisuus ostaa vanhempaa erää.
Useat kaupat laittavat -30 myynnillä nämä tuotteet houkutteleviksi, Lidl paras esimerkkinä, sillä heillä usein yli viikkokin päiviä jäljellä ja K/s kaupoissa usein vasta sama tai seuraava päivä...
Otan normaalisti ensimmäisenä olevan tuotteen. Maitohyllystä valitsen mahdollisimman tuoreen, koska maitokahvi on avatussa purkissa jääkaapissa noin 5 vuorokautta, ennen kuin se on käytetty.
En ota ikinä etummaista lehteä koska ihmiset ovat lukeneet niitä paskaisilla sormilla ja varsinkin dödö purkit pitää ottaa takaa koska ihmiset testailevat hajusteita enkä halua puoliksi tyhjää purkkia.
Teen samoin, koska esim leipää menee niin vähän, että turha ostaa jo elinkaarensa päässä olevaa.
Oikeastaan sama muidenkin kanssa. En kuitenkaan systemaattisesti sählää pakettien kanssa hyllyllä, vaan jos etummaisessa paketissa on mielestäni riittävästi käyttöaikaa, otan sen.
Katkeran näköiset tädit tekee sitä koko ajan.
Kun yksineläjä olen, niin esimerkiksi yhden leipäpussin sisällön syömiseen voi mennä yli viikkokin, joten luonnollisesti yritän katsoa, että päivämäärä pakkauksessa olisi mahdollisimman kaukainen.
Kaupoissa on jo ryhdytty sekoittamaan helppoa tuotteita rivissä eli jos et katso tarkkaan päivämäärää voi tulla vanhempi sieltä takaa 😄
BMW kirjoitti:
Koska odotan tiettyjen raakatuotteiden olevan hyviä vielä päivien päästä, otan tarvittaessa takaa, varsinkin kanaa kissoille. Jos käytän heti, tai syön itse ei ole tarvetta valita
Tietty pakastaakin voi,jos harvemmin käy kaupassa
On se ok. Asiakas saa itse valita tuotteen josta maksaa. Teen joskus niin, että valitsen päiväykseltään tuoreimman kappaleen, koska asun yksin eli tuote kuluu hitaammin minulla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tietysti ok.