Kuinka paljon pitää lukea pääsykokeisiin?
Olen hakemassa kevään yhteishaussa muutamaan eri yliopistoon. Haluaisin kysyä yleisesti kuinka paljon tulee lukea päivässä ja missä vaiheessa olisi hyvä aloittaa? Itse aloitin jo, mutta en tiedä luenko tarpeeksi päivässä.
Kommentit (28)
Ei ole mitään absoluuttista oikeaa määrää, riippuu ihmisestä. Jotkut eivät vaan ole sopivaa ainesta ihmisinä tiettyihin koulutusohjelmiin, mikään määrä lukemista ei sitä faktaa muuta.
Sen verran että sisäistät asian. Joiltakin se vaatii enemmän toisilta vähemmän. :)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:01"]Mun piti aloittaa lokakuussa, koska kirjoja on kahteen pääsykokeeseen 5 ja ne on paksuja ja asiaa on melkoisesti. Tiedän jo nyt, että en tule pääsemään sisään, kun nykyisessä koulussa erehdyin kurssille joka vie lähes kaiken vapaa-ajan ja nyt on jo myöhäistä vaihtaa tai en valmistu keväällä. Olen saanut luettua 1/5 kirjaa ja alkanut vetää tämänkin kurssin vähän vasemmalla kädellä läpi. Kokeet on toukokuun alussa. Että työkkäri täältä tullaan. -.-
[/quote]
Älä nyt missään nimessä ainakaan luovuta vielä! Voithan muuttaa suunnitelmaa ja koettaa aiempien pääsykokeiden sekä oman tuntuman perusteella päättää, mitkä ovat niitä tärkeimpiä asioita ja keskittyä niihin. Sen jälkeen, jos aikaa jää yli, lue loputkin vähemmällä intensiteetillä. Itse voin sanoa omasta kokemuksesta, että aina kannattaa yrittää! Tiedätpähän sitten ainakin jatkoa ajatellen, mitä ne pääsykokeet juuri sinun kohdallasi edellyttävät.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:03"]
Kyllä sitä pitäisi lukea se 6-8 h, 5-6 päivää viikossa.
[/quote]
Niin mutta kuinka monta kuukautta, siinä se kysymys :D
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:01"]Mun piti aloittaa lokakuussa, koska kirjoja on kahteen pääsykokeeseen 5 ja ne on paksuja ja asiaa on melkoisesti. Tiedän jo nyt, että en tule pääsemään sisään, kun nykyisessä koulussa erehdyin kurssille joka vie lähes kaiken vapaa-ajan ja nyt on jo myöhäistä vaihtaa tai en valmistu keväällä. Olen saanut luettua 1/5 kirjaa ja alkanut vetää tämänkin kurssin vähän vasemmalla kädellä läpi. Kokeet on toukokuun alussa. Että työkkäri täältä tullaan. -.-
[/quote]
Älä nyt missään nimessä ainakaan luovuta vielä! Voithan muuttaa suunnitelmaa ja koettaa aiempien pääsykokeiden sekä oman tuntuman perusteella päättää, mitkä ovat niitä tärkeimpiä asioita ja keskittyä niihin. Sen jälkeen, jos aikaa jää yli, lue loputkin vähemmällä intensiteetillä. Itse voin sanoa omasta kokemuksesta, että aina kannattaa yrittää! Tiedätpähän sitten ainakin jatkoa ajatellen, mitä ne pääsykokeet juuri sinun kohdallasi edellyttävät.
[/quote]
En aio luovuttaa. :) Nyt tuntuu vain siltä, että en mä pääse, kun tämä koulu alkaa olla loppusuoralla, valmistun täältä puoli vuotta etuajassa ja kaikki meinaa nyt kaatua kertalla niskaan, kun on kunnon loppurutistus. Hakijoita on joka vuosi yli 300 ja noin 20 pääsee sisään ja osa oikeasti pänttää siitä asti, kun kirjat selviää. :/ Mun varasuunnitelma on koettaa päästä avoimeen yliopistoon jos tämä menee päin honkia ja yrittää ensi vuonna uudestaan. Ensi viikolla pääsen aloittamaan lopputyön, joten eiköhän se tästä selkiydy vähitellen.
-21
Kauppikseen luin kirjat muistaakseni kolmeen kertaan. Toiset paremmin, toiset huonommin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:33"]Itse aloitin jo syyskuussa ja nyt alkaa vähän mieli hyytyä lukemisesta ja sosiaalisen elämän puutteesta :/
[/quote]
Mitä opiskelet?
[/quote]
Eläinlääketieteelliseen hakemassa eli periaatteessa lukion bi, ke, fy..
Kyllä sitä pitäisi lukea se 6-8 h, 5-6 päivää viikossa.