Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen jatkuvasti itse sairaana mutta siitä huolimatta kukaan lähipiirissäni ei sairastu. Miksi vain minä?

Vierailija
17.11.2021 |

Olen ollut heikossa kunnossa tässä viime aikoina. Useita sairastumisia, tuntuu, että minuun tarttuu erityisen herkästi taudit. Aiemmin minä olin se, johon ei tarttunut juuri mikään. Hyvin harvoin sairastelin.

No tässä olen sitten nuhassa ja kuumessa viettänyt aikaani läheisteni kanssa (koska asuvat saman katon alla) ja muutenkin minua on kuljeteltu, olen ollut nuhaisena töissä (koska jatkui monta viikkoa).
Lähipiirissäni ei olla sairasteltu, ei edes työparini saatika kumppanini.

En todellakaan sitä haluakaan mutta tuntuu vain, että olenko minä nyt jotenkin sairastunut vakavammin ja siksi minuun tarttuu pöpö kuin pöpö vai enkö vain parane kunnolla enää normaalista flunssastakaan.
Rokotteet otettu, lähipiirini ei ole ottanut tai on ottanut yhden rokotteen mutta on myös niitä, jotka ovat ottaneet molemmat.
Ihmettelen vain. Miksi minä nuori ja ennen vastustuskykyä omaava nyt on jatkuvasti köhässä ja muuten puolikunnossa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin kuumeessa siis ja keuhkot huonossa kunnossa. Koronatestissä käyty tänään. Ei ole montaa viikkoa kun viimeksi sai olla jatkuvasti niistämässä ja oli tukkoinen olo. 

-ap 

Vierailija
2/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen yleiskunto on, liikutko riittävästi, onko ylipainoa, astmaa, allergiaa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenasta löytyy ihan ok dokumentti immuniteetin parantamisesta, kannattaa katsoa. Syötkö monipuolisesti ja paljon kasviksia? Ei vain vitamiinien vaan suolistobakteerien takia. Uni? Ulkoilu?

Vierailija
4/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset alkoi liikkumaan ja levittämään tauteja, kun kaikki rajoitteet purettiin kerralla ja piti palata normaalielämään. Viime vuodelta ei ole vastustuskykyä kaikenmaailman flunssiin ja ripuleihin ja nyt ne leviää oikein urakalla. Esim. norovirusta on briteissä ollut jopa kolminkertaisesti normaaliin nähden. RSV jyllää jne.

Vierailija
5/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla allergiat oireilee nyt pahasti, nuha ja yskä jatkuvasti, siitepölyä( jyllää jo, tällä menolla kohta kukkii jo pajut uudelleen, kun pakkasia ei tule )ja lisäksi kaikki homeet luonnossa...

Vierailija
6/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut samanlainen, syntymästä lähtien. Huonot geenit. Muutenkin on immuunijärjestelmän sairauksia. Elämäntavat ovat hyvät.

Nytkin olen flunssassa kipeänä kotona, välillä enemmän, välillä vähemmän. Tämä flunssa on kestänyt nyt jo kuukauden, mutta on taas pahemmassa vaiheessa ja on kuumetta, ennen tätä flunssaa oli pari tervettä päivää ja sitä ennen oli muita flunssia, kierre alkoi elokuussa. Viime vuodet ovat muutoin olleet ihanan terveitä, kun kaikki käyttivät maskeja, mikään flunssakaan ei levinnyt, ollut terveintä jaksoa koko elämässäni.

Vierailija
7/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan rapakunnossa ainakaan. Kesät pyöräilen ja viime viikolla tuli kuntolaite kotiin. Liikuin crosstrainerilla tunnin putkeen päivässä. Tällä viikolla en ole kuntoillut kun tuli tämä tauti jostain. 

Viime viikolla esimerkiksi söin myös runsaasti marjoja kera kreikkalaisen maustamattoman jogurtin. Ihan herkkua. Kasviksia ja proteiinia. Söin kananmunia ja esim. kaalilaatikkoa jossa runsaasti valkosipulia ja ilman siirappia tai riisiä. Tällaisia syön sitten kun olen kunnossa ja jaksan liikkua. 

Joskus on viikkoja kun syön epäterveellisemmin, eli syön vaikka leipää tai vehnätuotteita ja sokeria. En paljoa mutta kuitenkin liikaa omastakin mielestäni. Mehuja ja limsoja en juo juuri koskaan. Vesi on paras janojuoma. 

On minulla paljon petrattavaa mutta kyllä syön mielestäni suht terveellisesti yleensä. Liikuntaa toki voisi lisätä, syödä d-vitamiinia ja muutenkin vielä todella täydentää terveellisyyttä elämään. 

Olen vain jotenkin tämän vuoden aikana rapistunut - johtuisiko stressistä? Paljon elämässä ollut kaikenlaista nyt ja masennusta pukkaa tasaisin väliajoin. Olen vasta 25v. 

-ap

Vierailija
8/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö on havaittavissa työpaikallani. Rokotetut ovat kokoajan kuumeessa ja räkätaudissa.

Vierailija
9/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko syöt D-vitamiinia? Siitä on helppo aloittaa, että lisäät annoksen 100ug päivässä

Vierailija
10/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova stressi, vähäinen uni, tissuttelu ja tupakointi, huono ruokavalio, vähäinen liikunta, huono yleiskunto, geneettinen heikkous.... 

Vierailija
11/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs hampaat? Onko viisaudenhampaita tai muuta muhimassa?

Vierailija
12/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sokeri kokonaan, syö Puhdistamon Ohhira pitkä maitohappokuuri ja ala nukkua enemmän jos voit.

Ja ethän asu hometalossa?

Vierailija
13/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ollut samanlainen, syntymästä lähtien. Huonot geenit. Muutenkin on immuunijärjestelmän sairauksia. Elämäntavat ovat hyvät.

Nytkin olen flunssassa kipeänä kotona, välillä enemmän, välillä vähemmän. Tämä flunssa on kestänyt nyt jo kuukauden, mutta on taas pahemmassa vaiheessa ja on kuumetta, ennen tätä flunssaa oli pari tervettä päivää ja sitä ennen oli muita flunssia, kierre alkoi elokuussa. Viime vuodet ovat muutoin olleet ihanan terveitä, kun kaikki käyttivät maskeja, mikään flunssakaan ei levinnyt, ollut terveintä jaksoa koko elämässäni.

Ihan kuin omasta suustani. Myös sairastellut reilun yli kuukauden, Välissä jopa täissäkin muutaman päivän ja taas uusi. nyt kohta 2 viikkoa kotona. Tauti ei vain lakkaa. Mystisiä oireita mitä ei ennen lenskoissa ollut. Viimevuoden keväästä tähän päivään en sairastanut minkäänlaista tautia! Meni siis n. 1.5 vuotta tauditta. Nyt niitä on sitten riittänyt senkin edestä! Oltiin jo hammastakin repimässä pois, kunnes syysksi paljastu nenäonelon tulehdus! Mitä minulla ei ole koskaan ollut! Sekin lakkasi viikossa itsestään lääkkeittä. Sitten sama iski toiselle puolelle mutta sekin katosi 3 päivän päästä. Yskä ei katoo mihinkään. Se on kestänyt reilusti yli kuukauden. Mitään eivät tee. Koronatestiäkään eivät ottaneet, kun kuulemma en voi enää tartuttaa. Alkuoireista on niin pitkä aika. 2 piikkiä olen saanut. Eli nyt vain yskin ja katson miten menee. Sairsloma kestää ainakin tän viikon ja luultavasti kuun loppuun. Töissä en pysty köhivänä olemaan kun oltava suojavarusteet päällä ja pölyä ärsyttämässä ellei käytä. Loputon kehähän siitä tulisi.

Vierailija
14/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, on tutkijoita jotka väittävät, että koronarokote tuhoaa ihmisen immuunipuolustusta..

Töissä meillä monella tullut yllättäen allergiaärsytystä mitä erilaisimmista asioista, työterveys antanut hengitysteitä avaavia suihkeita käyttöön vakituisesti.

Vierailija
15/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko syöt D-vitamiinia? Siitä on helppo aloittaa, että lisäät annoksen 100ug päivässä

Noista nyt ei ole mitään apua... Olen syönyt  2020 keväästä 150ug D-vitamiiniä päivittäin, + muita perustarpeeseen. Syön terveellisesti eli ei esim. sokereita kuin sen mistä en eroon pääse eli pakkolisätty esim. leipään ym. En syö pullaa,karkkeja,keksejä ym. Silti olen sairastellut tänä syksynä enemmän kuin koskaan! Lenkkeilen ja käyn töissä eli liikuntaa on... Mutta ihan sama. Ei auta ei. En syö lihaa periaatteessa lainkaan. Joskus ihan satunnaisesti makkarasiivu. Leivän päälliseni on lähinnä juustoa. Tai sit siltään. Benekolia vain päälle. Sekin lähinnä siksi vaikka terveysvaikutteinen niin se kummin kin maistuu edes joltain. Joku oivariini ei maistu yhtään miltään.

Vierailija
16/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut varmaan home talossa tai altistut homeelle muutoin. Nyt elimistön sietokyky on huonontunut ja olet sitten kokoajan kipeä koska oireilet. Muutenhan lähipiirisi myös saisi tartunnan jos kyseessä olisi tarttuva tauti. Allergia ei tartu

Vierailija
17/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästikkin hieman heikompaa laatua.

Vierailija
18/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näemmä olen, nykyään. 

Hometalossa en asu. Asun uudessa kerrostalossa ja vietän aikaani vasta rakennetussa talossa muuten. Työpaikasta ei johdu, sillä sekin on minulle suht uusi työpaikka enkä tee siellä töitä päivittäin, en välttämättä edes viikottain. 

No, ehkä minä tästä vielä voimistun. Kai minä olen vain niin stressaantunut monista asioista ettei immuniteettia ole ja tulehdustila päällä koko ajan. 

-ap

Vierailija
19/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näemmä olen, nykyään. 

Hometalossa en asu. Asun uudessa kerrostalossa ja vietän aikaani vasta rakennetussa talossa muuten. Työpaikasta ei johdu, sillä sekin on minulle suht uusi työpaikka enkä tee siellä töitä päivittäin, en välttämättä edes viikottain. 

No, ehkä minä tästä vielä voimistun. Kai minä olen vain niin stressaantunut monista asioista ettei immuniteettia ole ja tulehdustila päällä koko ajan. 

-ap

Älä vaan ota kolmatta koronarokotetta, säästyt sillä vielä isommalta.

Vierailija
20/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on olematon suolistofloora. Syö maitohappobakteereja ja lisää ruokavalioon monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä jotta suolistosi bakteerikanta monipuolistuu. D vitamiini tasosi saattaa olla myös alhaiset, sekä sinkki.