Aikuiset, jotka käyttävät xs-vaatekokoa, miten?
Miten voi aikuisella ihmisellä olla niin pieni vaatekoko? Aasialaiset ymmärrän, mutta muuten en. Ettekö te syö mitään, jos kerta lasten ja nuorten koot ovat juuri sopivat? Selittäkää.
Kommentit (82)
Pituuskasvu tyssäsi alle 1,5 metriin ja paino pysyy muuttumattomana syömällä silloin, kun on oikeasti nälkä.
Mietin juuri samaa eilen illalla kun laitoin kuivumaan tyttäreni new yorkerista ostettua xs koon t-paitaa. Tyttöni on 141cm pitkä ja painaa 32 kiloa. Paita on hänelle nyt sopiva ja kohta pieni jos vielä hieman kasvaa tuosta.
Hänestä tulee varmasti pieni aikuisenakin kun nyt jo esiteini mutta tuskin new yorkerin xs koko tulee sopimaan?
Sieltä siis on useampi vaate hänelle ostettu xs koossa.
Myös sheiniltä kerran tilattu ja yksi xs koon pusero oli hieman nafti.
Koot kylläkin vaihtelee ja joidenkin kauppojen xs koko on aivan liian iso! Varsinkin alaosissa.
olemme eri kokoisia, osa on myös lyhyitä, litteitä ja kapeita ja myös raajojen pituudet vaihtelevat paljon
itselläni on vaatteita s-koosta xxl kokoon joten riippuu myös paljon vaatteista
uimahousuni ovat lastenosaston suurinta kokoa (aikuinen mies) koska uimahallisssa lahje ei saanut ylettyä polven päälle saakka, siinä meni jokin uimashortsin sallittu raja?
toiset myös pitävät istuvista vaatteista ja toiset väljistä ja tämä jakaa koko valintoja merkittävästi
Olen laiha. Lisäksi en kovinkaan pitkä.
Olen normaalikokoinen, sopivasti urheileva 160 cm nainen, siksi. Muita järkeviä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri samaa eilen illalla kun laitoin kuivumaan tyttäreni new yorkerista ostettua xs koon t-paitaa. Tyttöni on 141cm pitkä ja painaa 32 kiloa. Paita on hänelle nyt sopiva ja kohta pieni jos vielä hieman kasvaa tuosta.
Hänestä tulee varmasti pieni aikuisenakin kun nyt jo esiteini mutta tuskin new yorkerin xs koko tulee sopimaan?
Myös sheiniltä kerran tilattu ja yksi xs koon pusero oli hieman nafti.Koot kylläkin vaihtelee ja joidenkin kauppojen xs koko on aivan liian iso! Varsinkin alaosissa.
New Yorkerin vaatteissa on tunnetusti todella pienet koot. H&M XS on isompi kuin New Yorkerin. New Yorkerin vaatteet on suunnattu juurikin esiteineille joiden rinnat/lantio ei välttämättä ole vielä kasvaneet. Toki aikuinenkin löytää sieltä ihan hyviä vaatteita.
Olen 165cm ja aina ollut hoikka. Painoni on pysynyt aika samana teini-iästä asti. Olen nyt 26v. Syy tähän löytynee geeneistä ja siitä, että syön vain, kun on nälkä ja syön terveellisesti, liikun myöskin. En käy salilla, mutta harrastan arjen liikuntaa.
Olen 164 cm pitkä ja painan jotain 60-62 kg. En siis ole alipainoinen ja syön ihan normaalisti. Silti, jos haluan yläosan joka ei näytä päälläni säkiltä niin XS on se koko, jota joudun metsästämään. Joissakin vaatemalleissa se XS:kin on minulle liian säkki.
Minulla on geneettisesti alapainotteinen kroppa, joten housukokoni taas ei todellakaan ole XS. Housukokoni on mallista riippuen M tai L tai 40-44.
Olen pitkä, hoikka ja lyhyellä torsolla varustettu. Vaikka painoa löytyy se 65kg. Housuissa sitten menee s tai m, mutta paidat ja mekot menee xs-koossa.
Syön ihan tavallisesti enkä vahdi mitä syön ja kuinka paljon, koska sain terveet ruokailutavat kotoa.
Minä taas ihmettelen, miksi koot ovat suurentuneet varsinkin Pohjois-Eurooppalaisilla merkeillä. Sitten on joku Zara, jossa joutuu farkuissa ottamaan jopa paria kokoa suuremman, ettei elimiin satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös sheiniltä kerran tilattu ja yksi xs koon pusero oli hieman nafti.Koot kylläkin vaihtelee ja joidenkin kauppojen xs koko on aivan liian iso! Varsinkin alaosissa.
New Yorkerin vaatteissa on tunnetusti todella pienet koot. H&M XS on isompi kuin New Yorkerin. New Yorkerin vaatteet on suunnattu juurikin esiteineille joiden rinnat/lantio ei välttämättä ole vielä kasvaneet. Toki aikuinenkin löytää sieltä ihan hyviä vaatteita.
Joo olen sieltä itsekin ostanut. Koot ovat pieniä. Xxl koon tiukka t-paita on itselleni sopiva. Xl koko näin ylipäänsä on hyvä sieltä.
Muualta löydän sopivia vaatteita M ja L koossa.
Mutta joo, koot vaihtelee ja joidenkin vaatteiden S koko on hyvä vaikken todellakaan ole S kokoa kun painoni on lievän ylipainon puolella vielä.
Lisäksi se kuinka tiukoista vaatteista pitää. Ja vartalon malli merkkaa myös.
Mutta perus kauppojen xs koko olisi varmaan minullekin sopiva ja olikin kun painoin 50 kiloa. Olen 164cm pitkä.
164cm 55kg, ikä 38. Pystyn syömään mitä vain, en liho helposti, lisäksi tykkään liikkua. Käytän teineiltä jääneitä vaatteita, kun ne on kasvaneet musta jo ohi XD
Olin XS-kokoa noin nelikymppiseksi, pienimmillään 160/48 mutta se oli surun aiheuttama poikkeusvaihe, yleensä painoa oli 52 kg. Se pysyi siinä ihan riippumatta, mitä söin tai tein. Biletin joka toinen viikonloppu ja söin krapulaan pizzaa, arkiruoka oli mitä oli. Oli jaksoja, että kävin salilla ja/tai uimassa ja/tai jossain jumpassa, mutta pääasiallinen liikuntamuoto oli kävely. Kävelinkin kyllä sitten kaikki alle 5 km välimatkat ja koiralenkit sen päälle. Eli ei tarvinnut tehdä mitään pysyäkseen siinä painossa.
Sitten tuli ikää 40+ ja nykyisin painan 86 kg.
Vierailija kirjoitti:
164cm 55kg, ikä 38. Pystyn syömään mitä vain, en liho helposti, lisäksi tykkään liikkua. Käytän teineiltä jääneitä vaatteita, kun ne on kasvaneet musta jo ohi XD
Mulla sama, teinit kun kyllästyy vaatteisiinsa niin nopeasti niin on kätevää kun voi ottaa ne itselle käyttöön :)
Vaatekoot on monilla valmistajilla myös kasvaneet. Itse oon 158 cm, noin 60 kg ja viime aikoina oon ostanut kaksi XS-koon mekkoa. Nimenomaan mekoista mulla usein menee pienet koot, koska niihin mahtuu lantio ja reidet hyvin. XS- koon housut ei kyllä mee päälle.
Täytyy olla hyvin lyhyt ja hyvin siroa rakennetta. Tyttäreni on 15-vuotias, 172 cm ja 50 kg. Hän käyttää joku XS tai S-kokoa. Hänen kokoisiaan aikuisia naisia on kyllä hyvin harvassa, etenkin noin kapea lantio on hyvin harvalla. Tosin ehkä mallistoissa on eroja, nuorten malliston XS saattaa olla pienempi kuin aikuisten.
Olen aina ollut todella hoikka ja sirorakenteinen, vaikka pituutta löytyy 173cm.
Paino vaihtelee 47-49kg välillä.
Xs menee helposti, samoin lasten/nuortenosaston vaatteet koossa 170cm.
Minä olen 167 cm, painan 53 kiloa. Vaatekokoni on xs ja s alaosissa, yläosissa usein koska olen pitkäraajinen ja hihat jää usein liian lyhyiksi pienemmässä koossa.
Olen vegetariaani, syön siis myös maitotuotteita kuten raejuustoa, juustoa ja kananmunia. En lihaa missään muodossa, en kalaa, en muita eläinkunnan tuotteita. Näin elänyt jo pitkään, eettisistä syistä.
Pizzaa syön ilman liha- tai kalatäytettä. Syön suklaata joka on herkkuni, kerran viikossa. Karkkia joskus ja ne sellaisia "kumikarkkeja" joissa ei ole gelatiinia. Syön neljä ateriaa päivässä, en välipaloja.
Leipää syön pullaa en enkä vaaleita vehnäjauhoja ylipäätään. Lisätyn sokerin jätin jo parikymmentä vuotta sitten. Kesällä menee jäätelöä mutta ei vaikuta painoon.
En pysty ahtamaan itseeni niin paljon ruokaa että alkaisin lihoa enkä tunne siihen tarvetta. Liikuntaa harrastan päivittäin käymällä puolen toista tunnin kävelylenkillä, yleensä luonnossa ja meren rannoilla.
Koen olevani hyvässä kunnossa. ikää 60 vuotta ja kaksi lasta synnyttänyt. Lapset pitkiä ja hoikkia, pitempiä kuin minä.
Välillä minua tuijotetaan kun käytän pillifarkkuja ja muita vartalonmyötäisiä vaatteita. Olen saanut myös p-kaa niskaan sen takia että joku vetää nerneen nenään laihuudestani. Itsetuntoni kestää sen, menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niin ja se aineenvaihdunta, itselläni todettu kilpirauhasen vajaatoiminta kolmekymppisenä ja siitä asti käyttänyt tyroxiinia. Sekään ei ole onnistunut saamaan minua lihomaan.
Jostain syystä vain näin on. En pidä minään meriittinä ja tavoiteltavana mahtua mahdollisimman pieneen kokoon. Hyväksy itsesi ja hyväksy toiset, on paljon helpompi elää kaikilla!
Se onkin hyvä kysymys. Mulla menee joistain vaatteista XS ja joistain XL. Vaatekoot ovat todella isoja nykyään ja vaihtelevia.