Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 100 000:n suomalaisen karu kohtalo:

Vierailija
05.02.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423110671663.html#comments-anchor

Vuonna 2014 köyhyysraja oli Suomessa 1 170 euroa kuukaudessa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:57"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:15"]Hmm. .. mä tienaan 900- 1100e kuukaudessa. Aloitin aikuisopiskelun työn ohessa., säästöjä on kivasti, mies tienaa reilu 4000e/kk. Ihan hyvin pärjätään. .. [/quote] Mikäs tässä vituttaa mammoja? Se että joku opiskelee vai että on ennen aloittamista laittanut rahaa säästöön? [/quote] Helppoahan se on panna rahaa säästöön pienistäkin tuloista, kun maksattaa elämisensä miehellään. [/quote] Siis säästin ENNEN kuin aloitin opiskelut, hox! !!!@

[/quote]

Hittoako sä teet tässä keskustelussa leuhottamassa kuin hyvin pärjää kun on säästöjä ja on hyvätuloinen mies ja ylipäänsä mies?
[/quote]

Annan vähän perspektiiviä keskusteluun, ei automaattisesti ole huonosti asiat vaikka olisikin (tilapäisesti) köyhyysrajan alle tienaava.[/quote]

Voi vitun perspektiivi sun kanssas. Eiköhän kaikki oo hyvinkin tietoisia siitä, että on myös rikkaita ja hyvätuloisia, joihin te miehesi tulojen ja sinun säästöjesi perusteella lukeudutte. Tässä ketjussa oli varmaankin ideana puhua niistä, joilla on vaikea tulla toimeen minimaalisilla tuloilla ja ilman elättäjää, ei kehuskella miehen tuloilla. Siis sellaisista, jotka saavat vähemmän rahaa kuin sinä yksin, joilla ei ole säästöjä, jotka asuvat yksin ja maksavat itse pienistä tuloistaan kaiken. Ymmärrätkö eron?

[/quote]

No eipä tässä määritelty, että kuka saa kertoa tilanteestaan ja kuka ei? Kuulun kohderyhmään, eli tällä hetkellä tienaan alle köyhyysrajan. Olen siis mukana tuossa tilastossa, ja halusin kertoa että kaikki ei aina ole sitä miltä se tilastojen valossa saattaa näyttää. Voisit muuten pikkusen siistiä tuota kielenkäyttöäsi, jooko?

Vierailija
42/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saisi eläkettä kasvatettua edes 100e vuodessa vaatii se tavalliselta palkansajalta tällä hektellä yli 5000 € kuukausipalkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:53"]

Itse saan joku 800/kk ja olen työtön, laskin tuohon asumistuen mukaan jo. Eikä mulla ole kyllä mitään ongelmaa tulla toimeen ja vapaa-aika on ihanaa, saa nukkua pitkään aamulla jne.

[/quote]

Sama täällä, hyvin riittää tuo rahamäärä. Mutta ongelmia tulisi, jos olisi sairauksia. Yks työtön maisteri.

[/quote]

No paljonko teillä vuokra tuosta 800 vie? Itselläni tosin on laina maksettavana huonokuntoisesta röttelöstä,verot, vakuutukset ja muut kulut, mutta olisi ne vuokratkin täällä jo yksiöstä yli neljänsadan, kunnan asunnoissa maaseudulla, kaksioissa liikuttaneen varmaan sitten jo siellä 600 tuntumassa.

Vierailija
44/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:57"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:15"]Hmm. .. mä tienaan 900- 1100e kuukaudessa. Aloitin aikuisopiskelun työn ohessa., säästöjä on kivasti, mies tienaa reilu 4000e/kk. Ihan hyvin pärjätään. .. [/quote] Mikäs tässä vituttaa mammoja? Se että joku opiskelee vai että on ennen aloittamista laittanut rahaa säästöön? [/quote] Helppoahan se on panna rahaa säästöön pienistäkin tuloista, kun maksattaa elämisensä miehellään. [/quote] Siis säästin ENNEN kuin aloitin opiskelut, hox! !!!@

[/quote]

Hittoako sä teet tässä keskustelussa leuhottamassa kuin hyvin pärjää kun on säästöjä ja on hyvätuloinen mies ja ylipäänsä mies?
[/quote]

Annan vähän perspektiiviä keskusteluun, ei automaattisesti ole huonosti asiat vaikka olisikin (tilapäisesti) köyhyysrajan alle tienaava.[/quote]

Voi vitun perspektiivi sun kanssas. Eiköhän kaikki oo hyvinkin tietoisia siitä, että on myös rikkaita ja hyvätuloisia, joihin te miehesi tulojen ja sinun säästöjesi perusteella lukeudutte. Tässä ketjussa oli varmaankin ideana puhua niistä, joilla on vaikea tulla toimeen minimaalisilla tuloilla ja ilman elättäjää, ei kehuskella miehen tuloilla. Siis sellaisista, jotka saavat vähemmän rahaa kuin sinä yksin, joilla ei ole säästöjä, jotka asuvat yksin ja maksavat itse pienistä tuloistaan kaiken. Ymmärrätkö eron?
[/quote]

No eipä tässä määritelty, että kuka saa kertoa tilanteestaan ja kuka ei? Kuulun kohderyhmään, eli tällä hetkellä tienaan alle köyhyysrajan. Olen siis mukana tuossa tilastossa, ja halusin kertoa että kaikki ei aina ole sitä miltä se tilastojen valossa saattaa näyttää. Voisit muuten pikkusen siistiä tuota kielenkäyttöäsi, jooko?
[/quote]

En yleensä edes kiroile, mutta nyt kiehahti, kun joku täysin tilannetajuton ääliö tuli kerskailemaan miehensä ansioilla. Hienoa että teillä on kaikki helvetin hyvin. Kaikilka ei todellakaan ole. Anteeksi, että järkytin maailmaasi.

Vierailija
45/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En yleensä edes kiroile, mutta nyt kiehahti, kun joku täysin tilannetajuton ääliö tuli kerskailemaan miehensä ansioilla. Hienoa että teillä on kaikki helvetin hyvin. Kaikilka ei todellakaan ole. Anteeksi, että järkytin maailmaasi.
[/quote]

En kerskaillut, totean vaan että tilastossa on mukana meitäkin.

Vierailija
46/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:59"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:15"]

Hmm. .. mä tienaan 900- 1100e kuukaudessa. Aloitin aikuisopiskelun työn ohessa., säästöjä on kivasti, mies tienaa reilu 4000e/kk. Ihan hyvin pärjätään. ..

[/quote]

Minkä ikäinen olet? Itse olen harraste opiskellut usemmankin tutkinnon täysipäiväisen työn oheessa ja hyvä puoli niissä on että kun ovat alemman ja ylemmän asteen tutkintoja niin kartuttavat eläkettä nekin. :)

[/quote] 36v.[/quote]

paljonko sulle on kertynyt eläkettä tähän mennessä?

[/quote] Heh, no sepä ei kyllä kuulu sulle ;)[/quote]

Mikä salaisuus tuo on? Joko et tiedä tai se on niin surkean huono ettet kehtaa kertoa.
[/quote]

Aika harva varmaan tuossa iässä vielä seuraa eläkekertymää, tuottoisimmat vuodetkin vasta edessä.

Vierailija
47/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:53"]

Itse saan joku 800/kk ja olen työtön, laskin tuohon asumistuen mukaan jo. Eikä mulla ole kyllä mitään ongelmaa tulla toimeen ja vapaa-aika on ihanaa, saa nukkua pitkään aamulla jne.

[/quote]
En nyt leuhkis kumminkaan. Minä olet yksinhuoltaja, arjen perusmenoihin menee semmoiset 2600e + lasten harrastukset ja muu ylimääräinen päälle. En ole edes hakenut asumistukea. Töitä saa huhkia. Vapaa-ajalla on tiukkaa, toki lenkkeilyt ja lukemiset tulee halvaksi, ja välillä onkin niihin vain tyytyminen. lasten harrastuksista en oo tinkinyt. Matkusteluun ei juuri ole rahaa, eikä mihinkään isoihin juttuihin. Jännää, että kotona pötköttelemällä saa ihanan vapaa-ajan ja kaikin tavoin sujuvan arjen. Työssä käymällä tekee tiukkaa niin rahassa kuin ajassakin. Vai oliko nyt niin että sulla ei ole ollenkaan lapsia? Yksinhän sitä elää vaikka tikun nokassa. Ja kun voi sijoitaa vain omaan napaan niin onhan se elämä silloin muutenkin helpompaa ja halvempaa kuin jos on lapsia. Olen kaikin puolin tyytyväinen elämääni näin, mutta en silti viitsis lukea tuollaisten vapaamatkustajien leuhkimisia.

Vierailija
48/48 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:59"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:43"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:15"] Hmm. .. mä tienaan 900- 1100e kuukaudessa. Aloitin aikuisopiskelun työn ohessa., säästöjä on kivasti, mies tienaa reilu 4000e/kk. Ihan hyvin pärjätään. .. [/quote] Minkä ikäinen olet? Itse olen harraste opiskellut usemmankin tutkinnon täysipäiväisen työn oheessa ja hyvä puoli niissä on että kun ovat alemman ja ylemmän asteen tutkintoja niin kartuttavat eläkettä nekin. :) [/quote] 36v.[/quote] paljonko sulle on kertynyt eläkettä tähän mennessä? [/quote] Heh, no sepä ei kyllä kuulu sulle ;)[/quote] Mikä salaisuus tuo on? Joko et tiedä tai se on niin surkean huono ettet kehtaa kertoa. [/quote] Aika harva varmaan tuossa iässä vielä seuraa eläkekertymää, tuottoisimmat vuodetkin vasta edessä.

[/quote]

Eläkekertymän tarkistaa minuutissa netissä. Kyllä mula tuon ikäisenä oli kertynyt jo minimieläkkeen verran eläkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi