Poika valehteli oksentaneensa koulussa
Tuli muutama tunti sitten kotiin ja sanoi että oksensi koulussa. Ei kuitenkaan valittanut enää kotona pahaa oloa eikä ollut kuumetta. Kysyin häneltä että valehteliko ja kertoi valehdelleensa koska ei kuulemma jaksa olla koulussa. Siirtyi seiskalle ja on joka päivä itkenyt sitä että ei jaksa olla koulussa ja tunnit ovat liian pitkiä.
Kommentit (12)
Wilmasta opettajalle viestiä että miten pojalla menee ja kerrot tuon asian.
Nukkuuko ja syökö terveellisesti ja urheileeko ? Muistuta lasta että koulu on itseä varten ja alun jälkeen yläkoulun rytmiin tottuu kun on sinnikäs . Puhukaa siitä että jos kuuntelee tunneilla ja tekee kotona läksyt niin koulu sujuu kuin itsestään . Jos lintsaa niin joutuu opiskelemaan asiat erikseen ja kokeissa on vaikeaa .
Olipa taas kökkö tuotos, monella tavalla. Koitas nyt ap vaan keskittyä omaan koulunkäyntiin. Ettei vaan olis ap ite se joka oksulintsaa? Mitähäh?
Poikaraukka naisten ja poikavihan armoilla. Tarvitsisi Miestä tuekseen.
Onko peli/someriippuvainen? Valvooko kuinka myöhään? Nyt yhteis kouluun ja ongelmanratkaisua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja todennäköisesti nainen joten ei hyvä idea. Tarvitsisi aitoa tukea ja varmaan kokisi olonsa turvallisemmaksi jos saisi puhua miehelle.
Ja sä et reagoi asiaan mitenkään?? Mä traumatisoiduin kouluajoista kun ketään ei kiinnostanut mun vointi. Yläasteella menin koulun vessaan juomaan tai lähdin jo ruokatauoilla kotiin ja hautomaan itsemurhaa ja ketään ei kiinnostanut. Nyt myöhemmin aikuisiällä diagnosoitiin ADHD. Se olisi pitänyt tutkituttaa jo silloin. Mutta opettajia ei kiinnosta oppilaittensa hyvinvointi lainkaan. Ja ne hyväksyy hiljaisesti sen, jos niiden oppilaitaan kiusataan.
N23
Vierailija kirjoitti:
Ja sä et reagoi asiaan mitenkään?? Mä traumatisoiduin kouluajoista kun ketään ei kiinnostanut mun vointi. Yläasteella menin koulun vessaan juomaan tai lähdin jo ruokatauoilla kotiin ja hautomaan itsemurhaa ja ketään ei kiinnostanut. Nyt myöhemmin aikuisiällä diagnosoitiin ADHD. Se olisi pitänyt tutkituttaa jo silloin. Mutta opettajia ei kiinnosta oppilaittensa hyvinvointi lainkaan. Ja ne hyväksyy hiljaisesti sen, jos niiden oppilaitaan kiusataan.
N23
Mä pääsin sentään niin pitkälle että luokanvalvoja keskusteli mun kanssa miten mulla menee. Kysyi haluanko päästä jonnekin terapeutille juttelemaan tai muuta. Sanoin, että ois hyvä päästä ja haluun mennä. Ei sit kuitenkaan johtanut mihinkään. Ei koskaan edes lasua tehty, että kotiin ois mennyt viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnit sitten ovat liian pitkiä varmaan. Pitääkö ope taukoja edes tai tuulettaako joskus. Ehkä joku voisi ymmärtää poikaa. Miten hän selviää tunnit paremmin, voiko hän välillä ajatella siellä muuta. Kotona poika voi varmaan paremmin ja muualla.
Opettaja on todennäköisesti epäpätevä. Asiasta kannattaa soittaa rehtorille. Illalla yhdentoista maissa on hyvä rakonen. Silloin rehtorilla on aikaa keskittyä asiaasi.
Minkälaiset elintavat? Ne tarkastukseen ensimmäisenä. Jos ei jaksa hyvin fyyisesti ja/tai henkisesti ja siihen huonoa mieltymystä asioihin, pahoinvointi on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole poikaa kohtaan reilumpaa puhua ensin kotona. Syy on kaivettava, onko aiemmin ollut tuollaista, onko kuuma, onko joku kaveri ollut ikävä. Avautuu paremmin jos ei heti asiaa opelle tyrkätä, eli heitetä ongelmaa itseltä pois.
Tunnit sitten ovat liian pitkiä varmaan. Pitääkö ope taukoja edes tai tuulettaako joskus. Ehkä joku voisi ymmärtää poikaa. Miten hän selviää tunnit paremmin, voiko hän välillä ajatella siellä muuta. Kotona poika voi varmaan paremmin ja muualla.