Mitä mieltä nimestä Lokki?
Meillä on suvussa jonkin verran nimiä, jotka liittyvät lintuihin. Nyt sitten mietin, että voisinko antaa pojalleni nimeksi Lokki?
Kommentit (32)
Ei haluaisi samaakaan antaa, jos on "liian lähellä" se sukulainen. Ja ei en ole kuullut että Naakka on haukkumanimi naiselle. Naakkakin sopisi pojalle. -Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:57"]Mitäs ne lintuaiheiset nimet mahtavat olla? En keksi kuin Allin, muita? Aku, Hannu ja Roope?
[/quote]
En tahdo, että tutut tunnistaa niin sanon vain yhden, joka on yleisemmässä käytössä. Kerttu. Nuo loput ovatkin vähän harvinaisempia. -Ap[/quote]
Miten Kerttu on lintuaiheinen? Mulle ei tule Kertusta mitään lintujuttuja mieleen. Leppäkerttu on ainoa eläin joka välähti.
No haloo! Ihan paska nimi. Ei kelpuuta edes lokit tuota nimeä vaan sen yhdenkin nimi oli Joonatan. [/quote] :D Mut mä itse asiassa tykkään tosta, jotenkin söpö nimi. Kyllähän Robinkin tarkoittaa punatulkkua, joten miks ei. :)
Punarinta on robin.
Hyyppä on mielestäni sukupuolineutraali ja oiva nimi lapselle. Sopii myös lapsen kasvettua aikuiseksi. Positiivinen mielikuva. Hyypästä kasvaa sosiaalinen ja joviaali.
Laita nyt saman tien Naakka. Tai jos olette porvareita, niin Merimetso.
Tai albatrossi. Voi sitten laulaa että I'm an albatross...
Naakka on yhtä hirveä kuin lokkikin. Näillä seuduilla ainakin se valtaa piiput ja paskoo joka paikan ja pyörii keskustassa kuin pulu ja lokki jossain muualla.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:38"]
Minä voisin olla Sieppo. "Kas, Sieppo on taas pienessä sievässä!"
[/quote]
Visci-Sieppo kenties?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:38"]
[/quote]
Visci-Sieppo kenties?
[/quote]
Yläpeukuttaisin tätä jos pystyisin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:35"]
Meillä on suvussa jonkin verran nimiä, jotka liittyvät lintuihin. Nyt sitten mietin, että voisinko antaa pojalleni nimeksi Lokki?
[/quote]
Laita se Lokki vakkasuomalaisittain - Loue.