Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta koronan sairastanutta tunnet tai tiedät?

Vierailija
16.11.2021 |

Itse en yhtään.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi perhettä jotka ovat sairastaneet. Molemmat perheet sairastivat lievänä.

Vierailija
102/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, kaukaisia puolituttuja kumpikin, mutta kuulin sairastuneen viime keväänä. Nyt kesällä ja syksyllä en ole kuullut kenenkään sairastuneen. Olin kesällä parissa häissä, mutta näistäkään ei lähtenyt ryppäitä tai ylipäätään kukaan ei sairastunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin muuten flunssapotilaat katosi? Flunssa hävisi samalla kun julistettiin korona.

Ei me mihinkään hävitty. Lämpöä ja nuhaa tälläkin hetkellä. Kotitesti näyttää negaa ja olen tuplarokotettu. Koronan sairastaneita tunnen 5, kaikki ajalta ennen rokotetta. .

Vierailija
104/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, ettei joku tunne yhtään sairastunutta. Missä ihmeessä te asutte? Ette varmaan töissä käy,

Koko ajanhan heitä putkahtelee.

Helsinki.

Turun nurkilla asutaan, lapsi kouluikäinen, mies kokoajan lähitöissä (parikymmentä työkaveria), itse olin muutaman kk etätöissä pahimpiin aikoihin muuten toimistolla (10 työkaveria ja asiakastapaamiset etänä viime kesään asti). Lapsi käynyt harrastuksessa milloin eivät olleet etänä. Lapsi nähnyt muutamaa kaveria vapaa-ajallakin suht säännöllisesti, sukulaisissa/kavereilla käyty silloin tällöin. Kesällä oltiin festarillakin.

Olen kyllä vältellyt paikkoja joihin olisi pitänyt laittaa maski. Mikään käsienpesijä en ole ollut koskaan, enkä sitä nytkään aloittanut. Perheen rokotesuojakin on vielä vaiheessa, taitaa oma kakkosshotti mennä tammikuulle.

Etäisyys ja valitut kontaktit on ollut oma strategia.

t. Etusivun toinen nolla.

Vierailija
105/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni. Vielä vuoden jälkeen ajoittain karmeat nivelkivut ja väsymys. Onneksi selvisi hengissä.

Ja olet ihan satavarma, että oireensa johtuvat viruksesta eikä esim. muista terveysongelmista?

Vierailija
106/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ainakin 100, mutta asun ulkomailla. Osalla tauti todella lievä, osalla kurja mutta ei mitään tavallista tautia ihmeempää kuitenkaan. Joitakin sairaalaan joutuneita, 1 koronan jälkeen rokotuksen ottanut ja myokardiitin siitä saanut.

Vierailija
107/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari flunssaa olen sairastanut, en käynyt testeissä, joten liekö koronaa. En levitä! Pysyn kotona kun olen kipeä. Paitsi, että koronahan leviää, kuten muutkin flunssat kolmisen päivää, ennen oireiden ilmaantumista.

Vierailija
108/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilökohtaisesti vain yhden ja tutun tuttuja kaksi. Tuttuni sairasti lievänä, tuttujen tutuilla meni long covidiksi. En halua sairastua itse, joten pysyttelen etätöissä niin pitkään kuin mahdollista ja välttelen väkijoukkoja ja liian läheisiä kontakteja.

109/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta

Vierailija
110/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 19. Helsingissä ja Vantaalla tuttuja.

Vierailija
111/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 4. Tiedän huhuista enemmänkin.

Neljästä yksi kuoli tehohoidossa.

Yksi oli 3 viikkoa teholla ja pitkään sairaalassa.

Yksi oli 3 viikkoa sairaalahoidossa.

Yhdellä oli puoli päivää kuumetta.

Kuollut oli alle 50-vuotias kuntoilija, helpolla päässyt yli 80-vuotias monisairas.

Miksi alapeukku? Tämä ei ole mikään provo, vaan totta.

Kuollut oli valinnut rokottamattomuuden.

Muut 3 sairastuivat aikaan ennen rokotteita.

Vierailija
112/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään tulee mieleen kymmenkunta. Suurin osa sairastanut lievänä, yhden haju-/makuaisti ei ole vielä vuoden jälkeen palautunut, yksi oli tehohoidossa ja joutui fysioterapeutin kanssa opettelemaan hengitystä uudestaan. Muut ovat olleet rokotettuja tai alle 10 v. ja sairastaneet tautia lievänä. Nuo kaksi eivät ehtineet vielä saada rokotusta ennen sairastumista.

Vierailija
113/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ulkomailla asuva sairaanhoitajatuttu. Muita en tunne. Asun Helsingissä ja käyn töissä mutta ei siis ole työpaikalta, kaveripiiristä tai sukulaisilta kantautunut uutisia tartunnoista. Luulisi että vähintään vaikeat sairastumiset olisi tullut kerrottua.

Vierailija
114/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta.

Yksi oli hengityskoneessa monta viikkoa. Yksi kuoli. Muutamalla oli tosi kova flunssa. Lapsilla olleet lieviä. Nyttemmin aikuisillakin ilmeisen lieviä (2 rokotetta). Jännä miten usein osa perheestä sairastunut, osa ei, kun kaikki olleet rokotettuja. Toivottavasti itse kuulun siihen ei sairastu -porukkaan.

Vierailija
115/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni töissä koronateholla, joten kuulen kauhutarinoita paljon. Muutoin ihmiset taitaa peitellä sairastumistaan, mutta tiedän ainakin 15-20 tapausta tuttavapiiristä.

Vierailija
116/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ihmiset huutele koronasta. Luultavasti useampi tuttunne on sen sairastanut, ette vain tiedä asiasta. Minä tunnen n. 10 mutta olen ihan varma, että oikeasti tutuissa on paljon enemmänkin.

Ihan mahdollista. Tuskin itsekään mitään nuhaa erikseen mainostaisin. Mutta sitä ei voisi varmaan olla huomaamatta jos sukulaisia/työkavereita/kavereita kuolisi tai sairastuisi vakavasti pitkäksi aikaa. Eli joko tuttavapiirissäni on ollut lieviä sairastumisia tai ei sairastumisia ollenkaan. Minulle asti ei siis ole tietoa tullut. Muutamat ovat kertoneet jos ovat käyneet testissä mutta tulos on aina ollut negatiivinen.

T. helsinkiläinen

Vierailija
117/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse + muut perheenjäsenet, yksi isän oppilas, kaksi omaa tuttua, yhteensä 8. Kaksi joutui sairaalaan ja toinen sai myöhemmin rokotuksesta vakavan reaktion (epäilty että virus paskoi kehon immuunipuolustuksen), itsellä ja parilla muulla vielä puolen vuoden jälkeen lievempiä mutta muuten vaan veemäisiä jälkioireita.

Vierailija
118/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Omat lapset 3kpl. Hyvin lievänä. Itse rokotettuna en sairastunut.

- Yksi 70v. Hyvin lievänä, aikana ennen rokotuksia.

-2x 55+. Toinen lievä, toinen päätyi sairaalaan. Pahat keuhkovauriot. Ennen rokotuksia nämäkin.

-1x 38v. Joutui sairaalaan. Rokottamaton. Edelleen heikohkossa kunnossa ja tartunnasta aikaa 4kk. Esim. ei jaksa kävellä kuin muutama sata metriä.

- 20+ alakouluikäistä lasta lasteni luokilta ja harrastuksista. Ei tiettävästi mitään isompaa.

- 23v. mies. Flunssana sairasti, rokotettu.

- N. 40v. rokottamaton tällä hetkellä teholla. Pieni lapsi hänellä, toivottavasti selviää :(

Vierailija
119/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan. Eri ikäisiä. Iät 2- 56 vuotta.

Vierailija
120/163 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 4. Tiedän huhuista enemmänkin.

Neljästä yksi kuoli tehohoidossa.

Yksi oli 3 viikkoa teholla ja pitkään sairaalassa.

Yksi oli 3 viikkoa sairaalahoidossa.

Yhdellä oli puoli päivää kuumetta.

Kuollut oli alle 50-vuotias kuntoilija, helpolla päässyt yli 80-vuotias monisairas.

Miksi alapeukku? Tämä ei ole mikään provo, vaan totta.

Kuollut oli valinnut rokottamattomuuden.

Muut 3 sairastuivat aikaan ennen rokotteita.

Jollekin ei mene perille että geeniperimä vaikuttaa koronan vakavuuteen. Suomessa on muutamia sukulinjoja jossa korona sairastetaan aina sairaalahoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän