Miten saatte pidettyä valkoiset pyykit puhtaina?
Jaa vinkkisi kuinka pidät valkopyykin puhtaana (paidat, pyyhkeet, lakanat, alusvaatteet, topit ja sukat ym.)?? Aina vaan muuttuvat harmaiksi joten miten ne saa pysymään valkoisina?
Kommentit (29)
En osta enkä käytä valkoisia vaatteita tämän ongelman takia. Minulla ei ole viitseliäisyyttä pestä yhtä tai kahta vaatetta kerrallaan. Jaottelen pyykit periaatteella vaaleat ja tummat. Näin olen saanut kaikki muut vaaleat vaatteet pysymään kunnollisina. Valkoinen vain on ihan mahdoton ja ne tahriintuu päälläkin ihan saman tien.
Lycraa sisältävät harmaantuvat pesuissa.
Käytän niin vähän valkoista, että en edes pese niitä erillään, vaan muiden vaaleiden kanssa. Ihan hyvin ovat kestäneet. Joskus jos on juhlissa ollut valkoisia paitoja miehellä ja pojilla, niin silloin pesen pelkkää valkopyykkiä ja sen ne ovat kyllä kestäneet.
ripustaapi narulle ja valkoista spray maalia sumuttaapi reilusti vaan
😁
Sonett pyykinvalkaisija ja tahranpoistoaine, on ympäristöystävän valinta. Tätä laitan valkopyykille tarkoitetun pesuaineen joukkoon kun pesen valkopyykkiä. Lisäksi aina kun mahdollista pesen kuudessakympissä valkopyykit. Vanishia käytin ennen, mutta se ei ole kovin luonnonmukaista ainetta.
Ota nukkasihti pois ja pese. Käytä kerran viikkoon 95 ohjelma.
Soodapohjainen, valkopyykille.
Myös pyykin desinfioijaa liraus voi auttaa.
Mä ostin sellaisia liinoja, jotka heitetään pyykin sekaan. Se imee itseensä vissiin sen likaveden harmauden. Prismasta ainakin saa.
Vierailija kirjoitti:
Aina joskus valkaisen pyyhkeitä/tyynyliinoja kloorissa liottamalla.
Miksi tätäkin pitää alapeukuttaa. Helppo keino valkaista sellaiset joihin ei muut keinot enää auta. Itse olen valkaissut mm. Melkein 30v vanhat Finlaysonin käsipyyhkeitä ja mummon vielä vanhempia pellavaisia keittiöpyyhkeitä. Varsinkin ne käsipyyhkeet tulivat kuin uusiksi.
Mistä tuota pesusoodaa saa?