Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinut leimattu psykoottiseksi väärin perustein?

Vierailija
05.02.2015 |

Mietiskelen tässä, että kuinka usein väärin perustein psykoottiseksi leimaamista tapahtuu.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:22"]

Itsellä on kokemusta siitä että transsukupuolisuus on haluttu tulkita psykoottisuudeksi. :/

[/quote]

Eikö se sitä ole? Halu päästä vastapuolen sukupuolen maailmoihin, joita säätelevät normit. Siksi pakkomieli luopua peniksestä tai saada sellainen voidakseen tyydyttää lapsuden kasvatuksen ja omien intressien ristiriidat? Eikö esim mies voi pitää aikuisena hametta ja laukkua sekä ylläpitää munat? Ja nainen toisin päin pitää siilitukkaa ja haista hielle ja paskalle sekä säilyttää vakonsa.

Maskuliininen rationalisuus ja henkinen voimakkuus, femininen irrationaalisuus ja herkyys ja ovat piirteitä, joita ei alaosaston kautta aina punnita. 
[/quote]
Arvaapa miten nöyryyttävää on elää väärässä vartalossa..[/quote]

Missä väärässä? Jos sinulla on kromosomit xy sinulla on muna. Se on oikein. Jos sinulla on kromosomit xx, sinulla on pimppi. Se on oikein.

Luuletko että sinulla on oikeus päättää sukupuolesi mielihalun perusteella? Luuletko että mielihalusi voi kumota sen että olet päästä varpaisiin jokaista solua myöten se miksi olet syntynyt?
[/quote]
Kyllä, sillä se "mielihalu" on vakaa ja hyvin perustavaa laatua oleva sukupuoli-identiteetti.[/quote]

Lässyti lää. Minulla on perustavaa laatua oleva identiteetti, jonka mukaan olen chuck norris syntyneenä väärään kehoon. Miten minun harhani muka eroaa sinun harhastasi?
[/quote]

Kukaan ei voi todistaa sitä ettetkö olisi. Mutta se on muiden valinta minkälaisen kuva he sinusta muodostavat eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä totuuden kanssa. Siksi me itse määritämme keitä me olemme sisältäpäin ja yritämme sen sitten viestittää muille. Ja paskamainen asenteesi muuten tekee kaikesta sanomastasi vähemmän todeksi otettavaa. ohis[/quote]

Njaa kyse on vähän muustakin kun ottaa huomioon että minäkin maksan ko. ihmisten "identiteetistä" verovaroin.
[/quote]

Aika köyhää että ainoastaan verorahat erottavat sinun maailmassasi mikä on totta ja mikä ei. [/quote]

Öö... Viittaan verorahoilla tässä lähinnä siihen, että kuvitelkoon kukakin mitä haluaa itsestään ja sukupuolestaan, mutta härskiä on se, että verorahoilla korjaillaan ihmiskehoja yksilön "sukupuoli-identiteetin" mukaiseksi. Siis että eläköön kukin omassa todellisuudessaan mutta älköön pakottako meitä muita elämään siinä samassa tai ainakaan maksamaan sen saavuttamisesta.

[/quote]

Juu, aivan. Verorahoilla ei pitäisi kustantaa kenellekään mitään mikä on vastoin jonkun toisen elämänkatsomusta, arvoja ja uskontoja. Esim. verensiirtoja, perhesuunnittelua, plastiikkakirurgiaa onnettomuuden uhreille, tyttöjen koulutusta, toimeentulotukea kenellekään jne. jne. You name it. Näin syntyy hyvinvoiva ja onnellinen maailma.

Vierailija
42/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:22"]

Itsellä on kokemusta siitä että transsukupuolisuus on haluttu tulkita psykoottisuudeksi. :/

[/quote]

Eikö se sitä ole? Halu päästä vastapuolen sukupuolen maailmoihin, joita säätelevät normit. Siksi pakkomieli luopua peniksestä tai saada sellainen voidakseen tyydyttää lapsuden kasvatuksen ja omien intressien ristiriidat? Eikö esim mies voi pitää aikuisena hametta ja laukkua sekä ylläpitää munat? Ja nainen toisin päin pitää siilitukkaa ja haista hielle ja paskalle sekä säilyttää vakonsa.

Maskuliininen rationalisuus ja henkinen voimakkuus, femininen irrationaalisuus ja herkyys ja ovat piirteitä, joita ei alaosaston kautta aina punnita. 
[/quote]

Missä väärässä? Jos sinulla on kromosomit xy sinulla on muna. Se on oikein. Jos sinulla on kromosomit xx, sinulla on pimppi. Se on oikein.

Luuletko että sinulla on oikeus päättää sukupuolesi mielihalun perusteella? Luuletko että mielihalusi voi kumota sen että olet päästä varpaisiin jokaista solua myöten se miksi olet syntynyt?
[/quote]
Kyllä, sillä se "mielihalu" on vakaa ja hyvin perustavaa laatua oleva sukupuoli-identiteetti.[/quote]

Lässyti lää. Minulla on perustavaa laatua oleva identiteetti, jonka mukaan olen chuck norris syntyneenä väärään kehoon. Miten minun harhani muka eroaa sinun harhastasi?
[/quote]
No minun "harhallani" on olemassa ihan (lääketieteellinen) diagnoosi nimeltään F64.0 transsukupuolisuus.[/quote]

No niin sehän ratkaisee kaiken. Lääketiedehän ei koskaan erehdy.

Luulenpa että ainoa ero meidän välillämme on se että yhteiskunta maksaa sinun kirurgis-hormonaalisen muokkaamisen mielesi mukaiseksi mutta minulle se maksaa vain korvien välin korjaamisen todellisuutta vastaavaksi.
[/quote]
Niin, itsekin menisin mielelläni johonkin aivokirurgiseen toimenpiteeseen, jossa sukupuoliristiriitani poistettaisiin - jos se olisi mahdollista. Mutta ei ainakaan vielä ole.[/quote]

Psykiatrinen hoito yhdistää terapiaa ja antipsykootteja menestyksekkäästi harhojen estämiseksi. Lobotomia on hoitomuotona vanhentunut.

[/quote]

Tutkimuksissa on tosin todettu näiden hoitomuotojen tehottomuus sukupuoliristiriidan hoidossa, minkä takia kirurgisia ja hormonaalisia hoitoja suositaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:22"]

[/quote]

No eikös se ole sitä? Harhainen kuvitelma omasta itsestä, joka on ratkaisevasti ristiriidassa todellisuuden kanssa. Kyvyttömyyttä erottaa sisäisiä yllykkeitä ulkoisesta todellisuudesta.[/quote]

Valitettavasti ruumis ei voi määrittää ihmisen identiteettiä. Ainakaan sillä tavalla että ulkopuolella on täysi päätösvalta siihen. Esim. "rumien" pitää käyttäytyä tietyllä tavalla. Naiselliselta näyttävä saa tehdä vain "naisellisia" asioita. Identiteetti on jotain syvällisempää kuin fyysiset piirteet.
[/quote]

Niinpä. Tätä eivät monet miehet ymmärrä. He juuri pakottavat naiset käyttäytymään piirteidensä mukaisesti. Tosin moni nainen mielellään suostuu siihen ja teeskentelee.
Miehille pitäisi kertoa totuus tästä asiasta. He eivät vain tiedä.

Vierailija
44/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:14"]

Mietiskelen tässä, että kuinka usein väärin perustein psykoottiseksi leimaamista tapahtuu.

[/quote]

Ex-mies väitti minun olevan psykoottinen aina kun halusin keskustella ongelmistamme. Vasta eron jälkeen ymmärsin kuinka pahan henkisen väkivallan alla olin.
[/quote]
Tätä samaa henkistä väkivaltaa harjoitetaan terveydenhoidon nimissä. Itse en usko enää mielisairauksiin. Ne on ihan normaaleja ongelmia, pelkoja yms. Ei sen kummempaa.

Vierailija
45/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kukaan ei voi todistaa sitä ettetkö olisi. Mutta se on muiden valinta minkälaisen kuva he sinusta muodostavat eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä totuuden kanssa. Siksi me itse määritämme keitä me olemme sisältäpäin ja yritämme sen sitten viestittää muille. Ja paskamainen asenteesi muuten tekee kaikesta sanomastasi vähemmän todeksi otettavaa. ohis[/quote]

Njaa kyse on vähän muustakin kun ottaa huomioon että minäkin maksan ko. ihmisten "identiteetistä" verovaroin.
[/quote]

Aika köyhää että ainoastaan verorahat erottavat sinun maailmassasi mikä on totta ja mikä ei. [/quote]

Öö... Viittaan verorahoilla tässä lähinnä siihen, että kuvitelkoon kukakin mitä haluaa itsestään ja sukupuolestaan, mutta härskiä on se, että verorahoilla korjaillaan ihmiskehoja yksilön "sukupuoli-identiteetin" mukaiseksi. Siis että eläköön kukin omassa todellisuudessaan mutta älköön pakottako meitä muita elämään siinä samassa tai ainakaan maksamaan sen saavuttamisesta.
[/quote] Ai haluatko yhteiskunnan, jossa jokainen maksaa omien sairauksiensa hoidot omasta pussistaan? Ja ne joilla ei ole varaa, voivat kuolla pois.

[/quote]

Sairaudet pitää hoitaa verovaroin, mutta miksi ihminen, joka luulee olevansa Chuck Norris väärässä kehossa, hoidetaan psykiatrisena potilaana pyrkimyksenä harhan poistaminen mutta mies joka luulee olevansa nainen miehen kehossa hoidetaan kirurgisesti ja horminaalisesti niin että keho tukisi tätä harhaa?

Molemmat ovat uskomuksensa kanssa yhtä tosissaan.

Vierailija
46/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin jalkautuvan hoidon piirissä. Kerran lääkäri ja psykologi olivat alaovellani, mutta kieltäydyin päästämästä sisään. Tästä kirjattiin epäily psykoottisuudesta, joka seurasi mukana monta vuotta.

Oikeasti en avannut ovea siksi, että sairastin bulimiaa, olin unohtanut käynnin ja asuntoni oli täynnä puoliksi syötyä ruokaa parin päivän ajalta ja haisi oksennukselta. Hävetti liikaa. Tyyliin tyhjäksi koverrettuja ranskanleipiä ja pizzanjämiä siellä täällä.

Vierailija
48/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:22"]

Kyllä. Olin jalkautuvan hoidon piirissä. Kerran lääkäri ja psykologi olivat alaovellani, mutta kieltäydyin päästämästä sisään. Tästä kirjattiin epäily psykoottisuudesta, joka seurasi mukana monta vuotta.

Oikeasti en avannut ovea siksi, että sairastin bulimiaa, olin unohtanut käynnin ja asuntoni oli täynnä puoliksi syötyä ruokaa parin päivän ajalta ja haisi oksennukselta. Hävetti liikaa. Tyyliin tyhjäksi koverrettuja ranskanleipiä ja pizzanjämiä siellä täällä.

[/quote]
Ymmärrän.

Vierailija
49/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, minulla vaihtui persoona ja päivystyksessä sitten selitin tilannettani ja kirjasivat, että psykoosi päällä tms. Edes sairaalan psykiatri ei tajunnut mistä oli kysymys, kunnes itse soitin arkipäivänä omalle lääkärilleni joka selitti oireet äärimmäisen stressin + siitä johtuvan dissosiaation syyksi. Eipä siinä mitään, mutta ihmettelin sairaalan toimintaa...varsinkin kun pistivät minut heti kotiin, eivätkä edes varmistaneet, miten sinne pääsen (sunnuntai-iltana ilman rahaa, jee).

Vierailija
50/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella väsynyt esikoisen valvottaessa. Jos olisin silloin kertonut tunteistani jollekin lääkärille, niin olisin varmasti saanut ties minkä diagnoosin... Oireet loppuivat kuitenkin kuin seinään lopetettuani imetyksen.

Vierailija
51/53 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahahhaa!!!

Vierailija
52/53 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on leimattu psykoottiseksi mielisairaalassa vaikka hän oli vain suuressa hädässä ja asperger (sitä ei silloin ollut diagnosoitu vielä.)

Vierailija
53/53 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up