Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ!?! Taideyliopiston opiskelijahaku on jo mennyt!

Vierailija
05.02.2015 |

Mitä helvettiä!?! Olen koko syksyn lukenut avoimessa yliopistossa vaikka mitä, valmistautunut tämän vuoden pääsykokeisiin ja käynyt välillä katsomassa, mihin voisin pyrkiä. En siis päässyt viime vuonna mihinkään hakemaani. Helsingin yliopistoon haen muutamaan paikkaan ja niiden haku alkaa vasta maaliskuussa.

Kävinpä nyt katsomassa Taideyliopistosta niitä päivämääriä ja HAKU ON PÄÄTTYNYT JO 27.1.2015!

Miten tämä on mennyt multa täysin ohi? Olen käynyt Educa-messuilla, olen tykännyt kaikista mahdollista opiskelu- ja yliopistosivuista Facebookissa, juttelen jatkuvasti kavereiden kanssa pääsykokeista ja luulin olevani todella ajoissa. 

Taideyliopisto oli ykkösvaihtoehtoni ja sinne minulla oli suurimmat mahdollisuudet päästä sisään. Menee siis vuosi, ennen kuin voin yrittää uudestaan.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidealojen haku on sitä paitsi aina ollut tammikuussa, niin kauan kun muistan.

Vierailija
42/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän sinä olet, kun et selvittänyt ajoissa, koska on haku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kysyä sieltä onko mahdollista vielä yrittää päästä mukaan? Aika raakaa että viikko liian myöhässä päättäisi koko seuraavan vuoden.

Vierailija
44/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näin on parempi, säästyt monelta harmitukselta. Kaikelle on tarkoituksensa.

Vierailija
45/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tiedot ovat olleet ihan koko syksyn luettavissa netistä... Jopa minä tiedän, että taideyliopistojen hakuajat ovat muita aiemmin, vaikken koskaan olekaan taidealalle hakenut opiskelemaan.

Minusta tuo on ensimmäinen motivaatiotesti - ei vaikuta kamalan motivoituneelta sellainen hakija, joka ei ota tärkeistä päivämääristä ajoissa selvää.

Vierailija
46/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidealoilla pääsykokeet ovat erilaisia kuin monilla muilla aloilla. Esim. sisältävät ennakkotehtäviä, henkilökohtaisia soittonäytteitä, joihin yliopisto saattaa järjestää säestäjän jne. Luulen, että yliopisto haluaa ajoissa tietää hakijamäärät, jotta käytännön järjestelyt ehditään tehdä.

Vierailija
47/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:57"]

Edelliseen lisätäkseni: yliopistossa tosiaan oletetaan opiskelijan kykenevän itsenäiseen työskentelyyn ja tiedonhakuun.

[/quote]

Yliopistossa opiskelevalta oletetaan myös loogista ajattelua ja johtopäätöksiä jopa hieman puutteellisen aineiston perusteella.

Tuo edellytys tiedonhakuun ei tarkoita sitä että yliopisto voi jättää tiedottamatta täysin koska opiskelijoiden oletetaan etsivän sen oikean profesorin ja tarvittaessa kysyvän.

Vierailija
48/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:01"]Voisitko kysyä sieltä onko mahdollista vielä yrittää päästä mukaan? Aika raakaa että viikko liian myöhässä päättäisi koko seuraavan vuoden.
[/quote]

Joo kaikki joukolla soittelemaan opintotoimistoihin, jos on unohtunut hakea hakuajan sisällä! Mikähän tämäkin älynväläys oli? Kyseessä oli varmaan inhimillinen erehdys, mutta jos kerran avoimessa valmistautuu kevään pääsykokeisiin, eikä edes tiedä hakuaikoja, täytyy olla aika pihalla. Tuskin edes halusit oikeasti taideyliopistoon... Ne haut on sitä paitsi joka vuosi samoihin aikoihin.

Vierailija
49/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että messuilla joku olisi tullut kertomaan sinulle, että haku ei olekaan silloin, kun sinä luulet? Tai että facebookissa tykkäileminen jollain lailla olisi onnistunut korjaamaan harhaluuloasi? Tai että kaverien kanssa juttelemisen olisi pitänyt selvittää asia? Sosiaalinen media on pelkkä iso tunkio, ja tieto haetaan ihan muualta.

Et ole menettänyt peruuttamattomasti mitään, koska voit hakea ensi vuonna uudelleen. Tee uudet suunnitelmat ja mieti, miten voisit olla vuoden kuluttua vieläkin parempi hakija kuin nyt. Voit harmitella vaikka kuinka, mutta älä niin paljon, että se heikentäisi omaa tilannettasi. Tsemppiä.

Vierailija
50/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olisit hakenut?
Minä hain taidekasvatukseen.

Vierailija
51/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:01"]Voisitko kysyä sieltä onko mahdollista vielä yrittää päästä mukaan? Aika raakaa että viikko liian myöhässä päättäisi koko seuraavan vuoden.
[/quote]

Mitenniin raakaa? Sellaista se on aikuisten maailmassa ja viikko on hiton pitkä aika mattimyöhäisille

Vierailija
52/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille rohkaisevista sanoistanne. Nyt tiedän, että olen tyhmempi kuin luulinkaan, varsinainen idiootti, jonka ei edes kannata hakea mihinkään yliopistoon.

En ole hakenut Taideyliopistoon aiemmin. Jostain typerästä syystä luulin, että yliopistoihin haetaan edes suurin piirtein samoihin aikoihin KEVÄÄLLÄ. Ei niin, että viimeinen hakupäivä on jo keskellä talvea.

ap

Vierailija
53/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandidaattivaiheen hakuaika vieraskielisiin opintoihin (Mikkelin International Business -ohjelma): 7.1. - 27.1.2015
Kandidaattivaiheen valtakunnallinen hakuaika suomenkielisiin opintoihin: 17.3.-9.4.2015
Maisterivaiheen hakuaika: 15.12.2014 - 30.1.2015

Vierailija
54/54 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:05"]

[/quote]

Joo kaikki joukolla soittelemaan opintotoimistoihin, jos on unohtunut hakea hakuajan sisällä! Mikähän tämäkin älynväläys oli? Kyseessä oli varmaan inhimillinen erehdys, mutta jos kerran avoimessa valmistautuu kevään pääsykokeisiin, eikä edes tiedä hakuaikoja, täytyy olla aika pihalla. Tuskin edes halusit oikeasti taideyliopistoon... Ne haut on sitä paitsi joka vuosi samoihin aikoihin.

[/quote]

Minä kyllä tiedän ihan omastakin kokemuksesta että se on aika epätodennäköistä, mutta jos asian kokee oikeasti tärkeäksi niin ei se yritys ainakaan haittaa tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi