Finnair on nykyään täysin paska
Nyhtävät istuinpaikoista mielipuolisisa hintoja. Jos vain haluat valita jonkun huononkin paikan joudut maksamaan. Kaikkia paikat on luokiteltu lisämaksullisiksi: on suosittu paikka-, käytäväpaikka-, ikkunapaikka-, kaverin vieressäpaikkalisämaksu, jne. Jalkatilan paikka idän kaukolennoilla on noussut koronaa edeltävästä 40 eurosta 102 euroon ! Tsiisus!
Normaaliruumalaukkukin on maksullinen. Siis kaukolennoille sisältyy lipun hintaan vain käsimatkatavara..
Yritän vaihtaa lentoa päivää myöhäisemmäksi mutta toivotonta. Puhelimeen ei vastata tunninkaan jonotuksen jälkeen, netissä vaihto ei toimi "odottamaton virhe". jne
Ahneelle tulee paskanen loppu, toivottavasti.
Kommentit (60)
Valitettavasti maailman talous ja sen tulevaisuuden näkymät ovat saaneet myös rakkaan FinnAir:imme vaipumaan noihin alasarjan temppuihin.
Pelkäänpä, että FinnAirista tulee vielä halpalentoyhtiö.
Oho! Ei pärjää Finnair kilpailjoille, joita Aasian lennoilla myös riittää.
Vai onko lentolipun sisältö erilainen, jos lähtökenttä on muualla kuin Suomessa?
Sehän oli jo aiemmin Finnairin myyntikikka, että Suomesta lähtevä lento oli aina selkeästi kalliimpi kuin muualta ostettu. Helsinki-Vantaa on kallis hubi.
Lentäminen on liian halpaa. Matkustamisessa ärsyttää eniten suuret massat köyhiä turisteja. Saisi vaan lentolippujen hintaa nostaa niin meille muille olisi mukavampi lomailla kun ei niin paljon turisteja kaikkialla.
Aasiaan voit lentää myös esim. Amsterdamin tai Kööpenhaminan kautta (vaikka Singapore Airlinesilla tai Cathay Pacificilla), jos Finskin hintapolitiikka ei miellytä.
Äläpä sitten ota moisia paikkoja. Musta on hyvä, että se joka noita paikkoja arvostaa, saa haluamansa, maksamalla siitä.
Välttyykö noilta maksuilta jos ottaa vastaan sen paikan mikä tarjotaan?
Ostin lennon finskiltä Hki- Milano 75€. Mulle hyvä hinta.
Asiakaspalveluasenteessa olisi monesti toivomisen varaa, on ollut jo kauan. Matkustajia kohdellaan portilla kuin karjaa tuskastuneet ilmeet kasvoilla. On se kumma kun vaikkapa jopa Aeroflotilla on kaikki niin paljon ystävällisempää, puhumattakaan tietysti SAS:sta.
Vierailija kirjoitti:
onko pakko lentää mätäpaskaloinen
Pysy sinä vaan täällä pimeässä. Me jotka nautimme elämästä lähdemme muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vai onko lentolipun sisältö erilainen, jos lähtökenttä on muualla kuin Suomessa?
Sehän oli jo aiemmin Finnairin myyntikikka, että Suomesta lähtevä lento oli aina selkeästi kalliimpi kuin muualta ostettu. Helsinki-Vantaa on kallis hubi.
Oletko nyt vakavissasi? Tottakai suora lento on aina kalliimpi kuin vaihdollinen.
Eivät Euroopan ja Aasian välillä lentävät turistit lennä Finnairilla minkään muun takia kuin sen, että Finnair tarjoaa halpoja lippuja. Jos yhtään Itä-Aasiaan lentää, pohjoisesta tai keskisestä Euroopasta kotoisin oleva voi säästää useita tunteja HeVan kautta lentäessä jos vertaa lentoihin Dubain tai Dohan kautta. Ei pelkästään suomalaisilla täytetä lentoja Aasian kohteisiin ehkä Bangkokia lukuunottamatta.
Eurooppalaisten lentokenttien vertailussa Helsinki-Vantaa on lentoyhtiöille halvimmasta päästä. Ei täällä näin pienen markkina-alueen kenttä voi kovin korkeita hintoja pyytää.
Finnair teki meille ikävän tempun, jonka takia hävisimme 1000 euroa ja jouduimme ostamaan hotelliyön ja kalliin toisen lentoyhtiön lennon seuraavalle päivälle. Finnair ei tarjonnut lentokentällä minkään apua, eikä tullut jälkikäteen vastaan korvaamalla osan summaa. Myöskään vakuutus ei korvannut. Olin tuohon hetkeen saakka lentänyt ulkomaille lähes ainoastaan Finnairilla, mutta siihen se loppui. Oikeastaan vakuutusyhtiötäkin pitäisi vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Aasiaan voit lentää myös esim. Amsterdamin tai Kööpenhaminan kautta (vaikka Singapore Airlinesilla tai Cathay Pacificilla), jos Finskin hintapolitiikka ei miellytä.
Kiitos vinkistä (sarkasmia). Osaan kyllä matkustaa. Finnair käyttää suoralentoyhteyttään Helsingistä Aasiaan kylmästi hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Välttyykö noilta maksuilta jos ottaa vastaan sen paikan mikä tarjotaan?
Välttyy tietenkin jos haluat istua keskipenkillä muiden välissä vaikka muu kone olisi puolityhjä.
Itse ratkaisin asian niin että viime reissulleni otin vain käsimatkatavaran. Istuinpaikkaa en valinnut vaan luotin että on niin väljää että pääsen exit rowille. Kuten pääsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä menin ratikalla Töölöstä Kamppiin, ei ollut kallista joten mitä valitatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli jo aiemmin Finnairin myyntikikka, että Suomesta lähtevä lento oli aina selkeästi kalliimpi kuin muualta ostettu. Helsinki-Vantaa on kallis hubi.Oletko nyt vakavissasi? Tottakai suora lento on aina kalliimpi kuin vaihdollinen.
Eivät Euroopan ja Aasian välillä lentävät turistit lennä Finnairilla minkään muun takia kuin sen, että Finnair tarjoaa halpoja lippuja. Jos yhtään Itä-Aasiaan lentää, pohjoisesta tai keskisestä Euroopasta kotoisin oleva voi säästää useita tunteja HeVan kautta lentäessä jos vertaa lentoihin Dubain tai Dohan kautta. Ei pelkästään suomalaisilla täytetä lentoja Aasian kohteisiin ehkä Bangkokia lukuunottamatta.
Eurooppalaisten lentokenttien vertailussa Helsinki-Vantaa on lentoyhtiöille halvimmasta päästä. Ei täällä näin pienen markkina-alueen kenttä voi kovin korkeita hintoja pyytää.
Esim. Helsinki-Bangkok ens kuussa finskillä kirkkaasti halvin, mitä tarjolla on....
Finnair on aina ollut täysin paska.
Ei myöskään suostu maksamaan lakiin perustuvia myöhästymiskorvauksia. Näistä on jatkuvasti oikeusjuttuja.
Minulle on aina löytynyt ikkunapaikka. Saan myös rahaa matkustamisesta. Olen tosin lentäjä.
asian sivusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin ratikalla Töölöstä Kamppiin, ei ollut kallista joten mitä valitatte.
Sehän se nykyään vasta kallista onkin kun lipun hinta lähes tuplattiin aiempaan ratikkalipun hintaan verrattuna!
Siitäs sait, hedonisti.