Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavan lapset ei juo MAITOA!!

Vierailija
05.02.2015 |

Ei suostu juomaan kylässä eikä niille kotona sitä juoteta. Huolestuttaa että eivät saa tarpeeksi kalsiumia, varainkin kun ovat molemmat poikia.

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:45"]Joskus olen ajatellut kuinka paljon säästää ne perheet jotka eivät käytä maitoa.[/quote] Maidon kalorithan on suoraan pois muiden ruokien kaloreiden hankintakustannuksista. Ei maito mitenkään superkallista ole suhteessa sen ravintosisältöön. 4 eurolla saat 2400 kcal kevytmaitona. Luulisin aika monella ihmisellä menevän enemmän kuin 4 euroa päivänsä aterioihin.

[/quote]

No joo jos pelkällä maidolla pärjää ja hankkii kalorinsa vain nesteestä mutta ensinnäkään ei se maito nälkää pidä loitolla samalla tavalla kun vastaava määrä kaloreita sisältävä ruoka ja maitoa käyttävät kyllä syövät varmaan melkein yhtä paljon kun jos eivät käyttäisi maitoa. Esim. meillä kun maitoa käytetään jonkun ruuanvalmistamiseen tai murojen kanssa paljon niin kyllä siinä säästäisi jos esim. maitoa ei käytettäisi ollenkaan ruuanvalmistukseen, ei syötäisi muroja runsaan maidon kanssa (korvaavana ateriana vaikka 2 paahtoleipäpalaa) eikä juotaisi janojuomana mitään muuta kun vettä kuten monissa ulkomaalaistaustaisissa perheissä tehdään.

Vierailija
22/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aasialaisetkaan juo maitoa eikä siellä osteoporoosia sairasta juuri kukaan. D-vitamiini edesauttaa kalsiumin imeytymistä huomattavasti. Suurin osa AV-mammoista ei pidä huolta lastensa D-vitamiinin tarpeesta ja näin murhaa lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:47"]

Tuttavaperheellä on lapsi, joka kaikissa sosiaalisissa tilanteissa maitolasin nähdessään alkaa kauhistella, miten kukaan voi juoda maitoa kun se on myrkkyä! Äitinsä saanut vatsavaivoja maidosta ja opettanut lapsensa hyvin. Syöttäkää ja juottakaa lapsenne miten haluatte, mutta jättäkää nuo myrkky- ja kakkapuheet väliin. Kiitos.

[/quote]

Se on myrkkyä. Miksei totuutta saisi sanoa? 

[/quote]

Ihan yleisiin käytöstapoihin kuuluu, ettei ruokia kutsuta myrkyiksi tai ulosteiksi, vaikka ne eivät itseä miellyttäisi. Tämän ymmärtävät jopa alle kouluikäiset lapseni. Toki huomaan, että tähän ketjuun on osunut ihmisiä, joilla tuntuu maidon vihaaminen saaneen pakkomielteiset mittasuhteet.

Vierailija
24/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:31"]No joo jos pelkällä maidolla pärjää ja hankkii kalorinsa vain nesteestä

Mitähän sä oikein sekoilet? Jos mä kerron sulle maidon hinnan per päivän kalorit, niin missä mä sun mielestä oikein sanon, että joku hankkisi kaikki kalorinsa maidosta?

mutta ensinnäkään ei se maito nälkää pidä loitolla samalla tavalla kun vastaava määrä kaloreita sisältävä ruoka ja maitoa käyttävät kyllä syövät varmaan melkein yhtä paljon kun jos eivät käyttäisi maitoa.

Täh? Jos maitoa käyttävät söisivät yhtä paljon kuin maidottomat, niin maidollisethan olisivat todella nopeasti sairaalloisen lihavia. Jo yksi 2 dl kevytmaitolasi päivässä tarkoittaisi yli 5 kilon painonnousua vuodessa. Mä juon helposti litran päivässä maitoa eikä mun paino suinkaan ole noussut 90 kilosta 325 kiloon viimeisten 10 vuoden aikana.

Vierailija
25/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:30"]

MAITO TAPPAA! http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/runsas_maidonjuonti_saattaa_vieda_varhain_hautaan

[/quote]

Opetteles lukemaan. "Maito SAATTAA tappaa", kuten otsikossakin jo luki.

"Tutkimusryhmä korostaa, ettei tämän tutkimuksen perusteella voi vielä tehdä johtopäätöksiä runsaan maidonjuonnin ja kohonneen kuolemanriskin syy-seuraus-suhteesta."

Vierailija
26/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:31"]No joo jos pelkällä maidolla pärjää ja hankkii kalorinsa vain nesteestä Mitähän sä oikein sekoilet? Jos mä kerron sulle maidon hinnan per päivän kalorit, niin missä mä sun mielestä oikein sanon, että joku hankkisi kaikki kalorinsa maidosta?

mutta ensinnäkään ei se maito nälkää pidä loitolla samalla tavalla kun vastaava määrä kaloreita sisältävä ruoka ja maitoa käyttävät kyllä syövät varmaan melkein yhtä paljon kun jos eivät käyttäisi maitoa.

Täh? Jos maitoa käyttävät söisivät yhtä paljon kuin maidottomat, niin maidollisethan olisivat todella nopeasti sairaalloisen lihavia. Jo yksi 2 dl kevytmaitolasi päivässä tarkoittaisi yli 5 kilon painonnousua vuodessa. Mä juon helposti litran päivässä maitoa eikä mun paino suinkaan ole noussut 90 kilosta 325 kiloon viimeisten 10 vuoden aikana.

Onko se maidon korvaava syötävä välttämättä kalliimpaa tai edes yhtä kallista kun maito. Esim. jos syön ruokaa johon ei ole käytetty maitoa niin syönkö sitä sitten sen verran enemmän että raaka-aineet maksavat enemmän kun ruuan johon ei ole käytetty maitoa? En välttämättä.

Vierailija
27/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valitettavasti näitä ap:n kaltaisia on olemassa ihan oikeassakin elämässä. Meilläkin tuttavaperheen mies jaksoi vängätä asiasta kerta toisensa jälkeen. Käski meitä opettamaan lasta maidon juontiin vähitellen: Pakotatte tänään juomaan ihan vähän ja huomenna sitten lisäätte sitä annosta jne kunnes lapsi suostuu juomaan edes lasillisen päivässä... No juu, ei pakoteta :-)

Vierailija
28/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:48"]Onko se maidon korvaava syötävä välttämättä kalliimpaa tai edes yhtä kallista kun maito.

Riippuu täysin ruoasta. Jos syöt vain perunaa, niin ruokalaskusi tippuisi maitoon verrattuna 4 eurosta 2,5 euroon. Jos syöt naudan jauhelihaa, niin ruokalaskusi kasvaakin 10 euroon.

Esim. jos syön ruokaa johon ei ole käytetty maitoa niin syönkö sitä sitten sen verran enemmän että raaka-aineet maksavat enemmän kun ruuan johon ei ole käytetty maitoa? En välttämättä.

Sä syöt kalorimäärän mukaan. Jos maidon korvaava elintarvike on edullisempaa per kalori, niin säästät rahaa jättämällä maidon pois, mutta jos ei ole, niin maksat enemmän. Nopeasti arvioisin, että jos syöt viljoja ja juureksia maidon sijaan, säästät jonkin verran rahaa, mutta jos syöt salaattia/hedelmiä/pähkinöitä/lihaa/kalaa/kanaa niin tulee kalliimmaksi. Maito lienee aika keskikallista ruoka-ainetta, ei halpaa muttei kallistakaan.

Vierailija
29/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:10"]

Ei suostu juomaan kylässä eikä niille kotona sitä juoteta. Huolestuttaa että eivät saa tarpeeksi kalsiumia, varainkin kun ovat molemmat poikia.

[/quote]   Poikani joi maitoa 7 vuotiaaksi ja sen jälkeen ei ole juonut. Tyttö taas joi vain rintamaitoa ja siirtyi heti pienenä piimään eli maitopullon sijasta oli piimäpullo :D  Mutta onhan juustot sun muut eli ei se maito/piimä tms niin tarpeellista ole.

Vierailija
30/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhehee. Taisi olla vain yksi pakkomielteinen maidonvastustaja meuhkaamassa :D. Nyt kun peukutus ei onnistu, siltä loppui mielenkiinto. Enää ei voi esittää, että samanmielisiä on kymmenittäin. Miten se jaksaa? Taitaa olla täysin päästään vialla.

Vierailija
31/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää sitten hankkia tyhjä tippapussi ja kanyyli että voit yöllä, lasten nukkuessa antaa niille suonensisäiaesti sitä elintärkeää maitoa..

Vierailija
32/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep on kyllä tosi luonnolilista juoda toisen lajin maitoa joka on tarkoitettu vasikoille.

Vierailija
33/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:11"]Itse hämmästelen enemmän niitä, jotka antavat lasten juoda litrakaupalla maitoa päivittäin.

[/quote]

Sama. Tuntuu että joissakin perheissä ei tunnuta juurikaan syövän oikeaa ruokaa, latkitaan vaan maitoa litratolkulla päivittäin, eikä tämä jää välttämättä edes pelkästään lapsiin.

Vierailija
34/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep on kyllä tosi luonnolilista juoda toisen lajin maitoa joka on tarkoitettu vasikoille.

Vierailija
35/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:45"]

Joskus olen ajatellut kuinka paljon säästää ne perheet jotka eivät käytä maitoa.

[/quote]

No tosiaan. Maitopurkin hinnalla saa 300 litraa vettä hanasta.

t. veden juojat

Vierailija
36/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran neuvolassa kysyin th:lta, miksi Suomessa on niin paljon osteoporoosia, vaikka täällä vedetään niin paljon maitotuotteita. Meni ihan hankalaksi eikä vastannut ja intti vaan että pitää juoda maitoa ja kaiveli jonkun propaganda esitteen

Vierailija
37/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:00"]Aika väsynyttä näiden maitolotraajien perustelut.[/quote] Onko sun mielestä sitten se, että "maitoa ei tarvita" on ylipäätänsä jokin perustelu? Sehän ei ole perustelu suuntaan eikä toiseen, että tuon naurettavan argumentin toteaa surkeaksi. Mikä sun perustelusi on sille, että maito on pahasta? Lisäksi se, että sä kuvittelet kalsiumin olevan ainoa hyödyllinen aine maidossa, on aika helvetin naurettavaa, ottaen huomioon, että maidossa on melkeinpä jokaista niistä useasta kymmenestä elintärkeästä vitamiinista ja mineraalista varsin riittoisasti (C-vitamiinia ei ole, koska lehmät tuottaa sen itse, toisin kuin ihmiset). Ja joo, maidossa on kasvuhormoneja, jotka on yhdistetty niin syöpiin kuin korkeampaan älykkyyteenkin. Minä en osaa sanoa, mikä niiden hyöty-/haittasuhde todellisuudessa on ja millä maitomäärillä niiden vaikutusta suuntaan taikka toiseen voi käytännön tasolla edes havaita. Mutta ehkä sulla on ihan tietoakin, eikä vaan jotain hörhösivun perusteetonta propagandaa esittää meille?

[/quote]

Mistä lehmä saa kalsiumia?

Vierailija
38/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden vuoden sisällä maitorasitusta kehoitetaan pienentämään diabetesaltistuksen vuoksi.

Vierailija
39/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään lapset juo, juovat piimää

Vierailija
40/174 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk Maitoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän