Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisille ihmisille useamman alkoholiannoksen juominen kuuluu

Vierailija
05.02.2015 |

itsestäänselvänä joka viinkonloppuun, jopa kahtena päivänä peräkkäin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa. 

Ollaan yrittäjäpariskunta, asutaan omakotitalossa maalla ja yksi kouluikäinen lapsi löytynee.

[/quote]

Löytynee?? Et ole siis ihan varma, onko teillä lapsi vai ei?
[/quote]
Mikä teitä hämää tässä sanassa??? Ihan normaali sanonta. Ainakin mä ymmärsin täysin mitä tarkoitetaan, koska käyttäisin itsekin tuota sanaa juurikin noin. Esim. Joku kysyy monta paprikaa sulla on? Vastaus: Yksi löytynee. Mitä outoa tässä on??? En tajua taas.
[/quote]

Facepalm.... Katsopas: http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Potentiaali

Kyseessä ei ole mikään "sanonta" :D, vaan verbimuoto! (No tarkemmin sanoen taitaa olla tapaluokka)

Jos et ole varma paprikoidesi määrästä, niin vastaat noin. Se EI TODELLAKAAN ole sama asia kuin "löytyypi" tms, jos niin luulit.

Kuka ei tiedä omien lastensa lukumäärää? Paitsi joku heimopäällikkö Afrikassa jolla on 6 vaimoa ;P

Ärsyttää muutenkin kun ihmiset YRITTÄÄ käyttää tuota ja kirjoittavat "lienen olla" tms :D Sitä myötähäpeää... Älkää käyttäkö jos ette osaa, please!

Vierailija
22/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:20"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa.  Ollaan yrittäjäpariskunta, asutaan omakotitalossa maalla ja yksi kouluikäinen lapsi löytynee.   [/quote] Löytynee?? Et ole siis ihan varma, onko teillä lapsi vai ei? [/quote] Mikä teitä hämää tässä sanassa??? Ihan normaali sanonta. Ainakin mä ymmärsin täysin mitä tarkoitetaan, koska käyttäisin itsekin tuota sanaa juurikin noin. Esim. Joku kysyy monta paprikaa sulla on? Vastaus: Yksi löytynee. Mitä outoa tässä on??? En tajua taas.

[/quote]

Hahha! Paprikoiden määrää jääkaapissa ei välttämättä aina tiedäkään tarkasti, mutta lasten lukumäärä noin keskivertokansalaisella on aika hyvin tiedossa!

[/quote]

NImenomaan. Löytynee tarkoittaa, että EHKÄ löytyy tai että LUULISIN että löytyy. Katsopas vaikka jostain kielioppihässäkästä.

En ikinä käyttäisi sanaa noin, koska todellakin on ihan päin persausta, mutta ei se minun maatani kaada, vaikka joku käyttikin. Meinasin itsekin jo kommentoida aiemmin, mutta joku jo ehti :D

[/quote]

Mä ymmärrän paremmin turkulaista imperfektiä (mää kaatusin pyörällä) kuin tuota, ettei tiedä, kuinka monta lasta itsellä on. Ei ole sama asia sanoa "löytyy" kuin "löytynee". Eikä todellakaan ole mikään sanonta. Sanonta on sellainen vakiintunut fraasi, jota käyttää useampi kuin yksi henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 % suomalaisista valitettavasti.

Vierailija
24/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Joku kolme annosta perjantaina ei ole paha asia mutta jos puhutaan jostain 8+ annoksesta viikoittain ihmettelen itsekin kuinka joku jaksaa edes.

Vierailija
25/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat millaiselle ihmiselle? Meillä menee pullo punaviiniä ja jokunen (2-4) olut viikonloppuna, kaksi aikuista. Eli annoksina per aikuinen per ilta 1,6, tosin sunnuntaina yleensä ei enää mene alkoholia ollenkaan. Töissä käydään (yhteenlasketut bruttotulot 13.000e/kk), alakouluikäisiä lapsia on kolme, omakotitalossa asutaan pk-seudulla. Korkeakoulututkinto on kummallakin.

Vierailija
26/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa. 

Ollaan yrittäjäpariskunta, asutaan omakotitalossa maalla ja yksi kouluikäinen lapsi löytynee.

Vierailija
27/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä isossa oluessakin on useampi alkoholiannos, jos se on markettikamaa vahvempaa. 

Vierailija
28/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton kaupunkilainen maisterispariskunta ainakin täällä. Ollaan olutharrastajia.

Vierailija
29/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella? Miehellä amk-tutkinto, tulot nettona n.5000-6000 e/kk. Minä viimeistelen amk-tutkintoa ja työllistyessäni tässä keväällä tienaan sellaiset 2500 e/kk. Omakotitalossa asumme, lapsia kaksi. Harrastuksiin kuuluu liikunta, matkustelu, ruoka, viini, kulttuuri... Monesti perjanaina teemme jotain hyvää ruokaa ja tämän kanssa on pullo viiniä. Lauantaina saatamme illalla juoda esim. 2-3 olutta. Vieraita käy noin pari kertaa kuussa ja tällöin syömme myös hyvin. Mitäs muuta halusit tietää?

Vierailija
30/30 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:47"]

Me tehdään itse oman pihan marjoista ja hedelmistä kotiviiniä syksyisin. Juodaan sitä yleensä lasi tai kaksi la-iltana. Jutustellaan, katsotaan telkkua lapsen mentyä nukkumaan ja ollaan rauhassa. 

[/quote]

Vähän OT, mutta "lapsi löytynee"??? Onko lapsi siis hukassa ja ehkä löytyy, ehkä ei?